Connect with us

Πολιτική

Η κατάργηση του ασύλου η προτεραιότητα του Υπ. Παιδείας

Published

on

Η κατάργηση του ασύλου η προτεραιότητα του Υπ. Παιδείας

Η παιδεία με την κυρία Κεραμέως στο «τιμόνι» του αρμόδιου υπουργείου θα κινηθεί σε κλίμα εξωστρέφειας και καινοτομίας ενώ ανάμεσα στις πρώτες κινήσεις θα είναι και η κατάργηση του ασύλου, όπως έχει προαναγγείλει ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης λέγοντας χαρακτηριστικά ότι το «άσυλο στη βία και στην παρανομία, δεν θα αλλάξει αλλά θα καταργηθεί για να κυκλοφορήσουν και πάλι ελεύθερα οι ιδέες και η γνώση».

Σύμφωνα με την κυρία Κεραμέως στο πρώτο νομοσχέδιο που θα ψηφιστεί στη Βουλή θα καταργηθεί το άσυλο, καθώς θα υπάρχει διάταξη με βάση την οποία θα μπορεί να επεμβαίνουν οι αρχές αυτεπαγγέλτως για κάθε αξιόποινη πράξη που συντελείται εντός του χώρου του Πανεπιστημίου. Επίσης η κυρία Κεραμέως διευκρινίζει ότι δεν θα ιδρυθεί η τέταρτη Νομική σχολή στην Πάτρα που είχε δρομολογήσει ο πρώην υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές γιατί δεν χρειάζονται περισσότεροι άνεργοι δικηγόροι. Η νέα υπουργός Παιδείας εστιάζει σε σπουδές, όπως η Πληροφορική, που έχουν άμεση σχέση με δεξιότητες που οδηγούν στην αγορά εργασίας.

Σύμφωνα με τις προτεραιότητες της κυρίας Κεραμέως η επένδυση στην Παιδεία αποτελεί την πιο σημαντική επένδυση για το μέλλον της χώρας και για έναν ακόμη λόγο: σε μία εποχή ραγδαίων αλλαγών σε όλα τα επίπεδα μπορεί να αποτελέσει ατμομηχανή οικονομικής ανάπτυξης. Για τη Νέα Δημοκρατία, η πιο σημαντική επένδυση για τη χώρα είναι η επένδυση στην Παιδεία. Βασική αποστολή του εκπαιδευτικού συστήματος είναι να εξοπλίζει τους νέους με πολύτιμες γνώσεις και δεξιότητες και να δημιουργεί ευκαιρίες για εργασιακή και προσωπική ανέλιξη.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα της ΝΔ «κάθε περιφερειακή ενότητα θα έχει το δικό της δημόσιο Πρότυπο Σχολείο για τα παιδιά που ξεχωρίζουν από κάθε ελληνικό χωριό ή γειτονιά. Και σε αντιπροσωπευτικές περιοχές, ιδρύονται Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια με τη συμμετοχή εργοδοτών και εργαζομένων κάθε περιοχής», ενώ «τα δημόσια πανεπιστήμια θα αποκτήσουν στην πράξη την αυτονομία τους. Θα αξιολογούνται βάσει μετρήσιμων αποτελεσμάτων και θα είναι ελεύθερα να ανοίξουν τα φτερά τους. Θέλουν δεν θέλουν οι οπαδοί του χθες, η Ελλάδα θα γίνει εκπαιδευτικό κέντρο της νοτιοανατολικής Ευρώπης».

Πέντε είναι οι βασικοί άξονες του προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας για την Παιδεία, και περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τις παρακάτω παρεμβάσεις:

Ι. Παιδεία σύγχρονη, δημιουργική και ανοικτή. ● Το δημόσιο σχολείο μετατρέπεται σε μια σύγχρονη και δημιουργική κυψέλη γνώσης και καινοτομίας. Με έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων (δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, επίλυση προβλημάτων, ομαδική δουλειά) και ψηφιακών δεξιοτήτων (χρήση υπολογιστών, ψηφιακή επικοινωνία, ασφαλής χρήση διαδικτύου), αντί για ενθάρρυνση της αποστήθισης και της παπαγαλίας.

● Τα προγράμματα σπουδών εμπλουτίζονται με νέες, δημιουργικές και διαδραστικές μεθόδους διδασκαλίας και νέες εκπαιδευτικές θεματικές, όπως η επιχειρηματικότητα, η οδική συμπεριφορά, ο εθελοντισμός, η αντίδραση σε φυσικές καταστροφές κ.ο.κ.

● Καθιερώνεται η δυνατότητα «άσκησης» σε επιχειρήσεις, ώστε οι μαθητές να εξοικειώνονται με την πραγματική οικονομία, και να επιλέγουν το αντικείμενο σπουδών τους με μεγαλύτερη σιγουριά.

● Καθιερώνεται Εθνικό Απολυτήριο, το οποίο θα αποκτάται με την επιτυχή ολοκλήρωση του Λυκείου. Για τον προσδιορισμό του βαθμού του Εθνικού Απολυτηρίου θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί καιτων 3 τάξεων του Λυκείου, με ειδικό συντελεστή ανά τάξη. Επίσης, καθιερώνονται οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη για όλο το Λύκειο, με επιλογή των θεμάτων μέσα από την Τράπεζα Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας.

● Αλλάζει ριζικά η Επαγγελματική Εκπαίδευση, ώστε από λύση ανάγκης για λίγους, να γίνει συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς.

● Τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα θα εξελιχθούν σε αναπτυξιακούς πυλώνες σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, αναπτύσσοντας συνεργασίες και δικτυώσεις με τον κόσμο της παραγωγής και της επιχειρηματικότητας, με κοινωνικούς φορείς, και με ιδρύματα του εσωτερικού και του εξωτερικού.

● Στόχος είναι η Ελλάδα να αναδειχθεί σε ισχυρό περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης και έρευνας. Για αυτό και η Νέα Δημοκρατία υποστηρίζει την αναθεώρηση των παραγράφων του άρθρου 16 του Συντάγματος που αφορούν την ανώτατη εκπαίδευση, προκειμένου να επιτραπεί η ίδρυση μη κρατικών και ιδιωτικών Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης, τα οποία θα ιδρύονται υπό αυστηρούς όρους, και θα λειτουργούν με διαφάνεια, αξιολόγηση και λογοδοσία.

ΙΙ. Μεγαλύτερη αυτονομία στις εκπαιδευτικές μονάδες, μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς:

● Το δημόσιο σχολείο απελευθερώνεται από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του Υπουργείου σε επίπεδο οργανωτικό και διοικητικό, αλλά και σε επίπεδο παιδαγωγικό. Ο εκπαιδευτικός αποκτά μεγαλύτερη ελευθερία να εμπλουτίζει τον τρόπο και τα μέσα διδασκαλίας, και να διαμορφώνει εκπαιδευτικές δραστηριότητες με βάση τις ανάγκες των μαθητών.

● Τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα γίνονται πραγματικά αυτόνομα και αυτοδιοικούμενα. Η Νέα Δημοκρατία θα προχωρήσει σε άμεση κατάργηση των νομοθετικών πρωτοβουλιών των κ.κ. Μπαλτά, Φίλη και Γαβρόγλου και ψήφιση ενός σύγχρονου νόμου πλαισίου για τα Ανώτατα Ιδρύματα που θα τους δίνει τη δυνατότητα να αποφασίζουν από μόνα τους τις εκπαιδευτικές και ερευνητικές δραστηριότητες τους. Αντίστοιχα, θα διαμορφωθεί πλαίσιο που θα επιτρέπει στα ιδρύματα να προσελκύουν πόρους από ιδιωτικές πηγές και να τους διαχειρίζονται με τον πιο αποδοτικό τρόπο, αλλά με τήρηση αυστηρών κανόνων διαφάνειας και λογοδοσίας.

● Τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα αποκτούν την αρμοδιότητα να καθορίζουν τα ίδια τον ετήσιο αριθμό εισακτέων και τη βάση εισαγωγής. Καθιερώνεται ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών στα ν+2 έτη, εκτός εξαιρέσεων που θα αποφασίζονται από τα αρμόδια όργανα του εκάστοτε ιδρύματος.
. Εκπαιδευτικό σύστημα που δημιουργεί ίσες δυνατότητες και περισσότερες ευκαιρίες για όλους

● Κανένα παιδί εκτός παιδικού σταθμού. Για κάθε παιδί που δεν βρίσκει θέση σε δημοτικό παιδικό σταθμό, η οικογένεια του, εφόσον πληροί τα εισοδηματικά κριτήρια, θα λαμβάνει κουπόνι ύψους 180 ευρώ το μήνα για 10 μήνες το χρόνο, το οποίο και θα μπορεί να εξαργυρώνει σε βρεφονηπιακό σταθμό της επιλογής της.

● Δημιουργείται ένα Πρότυπο και ένα Πειραματικό σχολείο σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα τηςχώρας, ξεκινώντας από τις λιγότερο ανεπτυγμένες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Αντίστοιχα, ιδρύονται και Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια σε αντιπροσωπευτικές περιοχές, ταοποία θα συνεργάζονται με επιχειρήσεις του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα.

● Όλοι οι μαθητές αποκτούν πιστοποιητικό βασικών γνώσεων Πληροφορικής μέχρι την Α’ Λυκείου, ενώ μέσα στα σχολεία θα προσφέρεται εκμάθηση ξένων γλωσσών και θα διενεργούνται εξετάσεις για την απόκτηση κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας.

● Σε όλα τα μεταπτυχιακά προγράμματα προβλέπεται συγκεκριμένος αριθμός υποτροφιών, που θα χορηγούνται με βάση τις ακαδημαϊκές επιδόσεις και την οικονομική κατάσταση των φοιτητών.

● Ενισχύεται ο θεσμός της πρακτικής άσκησης στα Πανεπιστήμια, ώστε οι φοιτητές να αποκτούν πολύτιμη εργασιακή εμπειρία και να ενισχύουν τις προοπτικές απασχόλησής τους στη συνέχεια.

● Καθιερώνεται εσωτερικό πρόγραμμα κινητικότητας για τους φοιτητές μεταξύ των Ελληνικών Πανεπιστημίων, στα πρότυπα του Erasmus.

. Δημιουργία και μετάδοση της γνώσης σε ένα ασφαλές περιβάλλον

● Προτεραιότητα για το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας αποτελεί η εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας για τους μαθητές και τους γονείς, με ενίσχυση των μέτρων προστασίας στα σχολεία και τον περιβάλλοντα χώρο. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται επίσης στην αντιμετώπιση του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο, μέσα από την ευαισθητοποίηση και ενδυνάμωση των μαθητών.

● Κατάργηση του ασύλου. Αυτεπάγγελτη επέμβαση των δημοσίων αρχών για κάθε αξιόποινη πράξη που λαμβάνει χώρα στα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα, και πειθαρχικές ευθύνες όταν οι Πρυτανικές Αρχές δεν ενημερώνουν έγκαιρα τα αρμόδια δημόσια όργανα για παραβατικές πράξεις.

V. Αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα και διάδοση των καλύτερων πρακτικών

● Αξιολόγηση των σχολικών μονάδων από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς με τη χρήση ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων.

● Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι σήμερα κρατάνε τη δημόσια εκπαίδευση και το δημόσιο σχολείο όρθιο. Ο στόχος της αξιολόγησης δεν είναι ο στιγματισμός και η τιμωρία, αλλά η διαρκής βελτίωση και η επιβράβευση της προσπάθειας, και για αυτό η αξιολόγηση θα συνδέεται με τηδιαδικασία επιμόρφωσης και κατάρτισης, για συνολική βελτίωση του εκπαιδευτικού δυναμικού.

● Στην Ανώτατη Εκπαίδευση, η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π) καθιερώνεται ως ο βασικός θεσμός αξιολόγησης των προγραμμάτων σπουδών, των διδασκόντων και των Ιδρυμάτων. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα δημοσιοποιούνται ώστε να ενισχύεται η διαφάνεια και η δημόσια πληροφόρηση, και να αναδεικνύονται οι καλύτερες πρακτικές (εκπαιδευτικές, ερευνητικές, διοικητικές).

● Η κρατική χρηματοδότηση προς τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης γίνεται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων και δεικτών, και συνδέεται με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης. Επιπλέον, ο Ακαδημαϊκός Χάρτης της χώρας (π.χ. συγχωνεύσεις/ενοποιήσεις Πανεπιστημίων-ΤΕΙ) θα προκύπτει από την αξιολόγηση της Α.ΔΙ.Π και στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων.

 

 

 

 

 

Πηγή: thepost.news

 

 

 

 

 

 

 

Πολιτική

Νέος αέρας στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας με τον Κώστα Κατσαφάδο

Published

on

Ξαναμπήκε στη κυβέρνηση με τον πρόσφατο ανασχηματισμό ο 1ος σε σταυρούς βουλευτής στην Α’ Πειραιά Κώστας Κατσαφάδος, αναλαμβάνοντας το υφυπουργείο.

Ο οικονομολόγος Κώστας Κατσαφάδος, εκλέγεται βουλευτής Πειραιά από το 2019 και έχει διατελέσει Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη και αν. Αναπληρωτής Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Κ.Ο. της Νέας Δημοκρατίας.

Η εμπλοκή του με τα κοινά ξεκίνησε από τα φοιτητικά του χρόνια που ήταν επικεφαλής της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ στο πανεπιστήμιο Πειραιά ενώ από το 2006, οπότε εξελέγη δημοτικός σύμβουλος Κερατσινίου, ασχολήθηκε επί πολλά χρόνια με την τοπική Αυτοδιοίκηση.

Έχει διατελέσει Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής της ΟΝΝΕΔ και αντιπρόεδρος της οργάνωσης.

.

Continue Reading

Πολιτική

Υποψήφιος για Πρόεδρος της ΔΗΜΤΟ Νέας Δημοκρατίας Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη ο Παύλος Μηλόπουλος

Published

on

Ο Παύλος Μηλόπουλος, ένας άνθρωπος με μακρά πορεία και βαθιά σύνδεση με την τοπική κοινωνία της Νίκαιας, ανακοινώνει την υποψηφιότητά του για τη θέση του προέδρου της ΔΗΜΤΟ Νίκαιας, στην οποία έχει διατελέσει και στο παρελθόν μέλος της.

Γεννημένος το 1959 στη Νίκαια, ο κ. Μηλόπουλος κατοικεί στην περιοχή μέχρι και σήμερα, έχοντας αναπτύξει στενούς δεσμούς με τους συμπολίτες του. Η ενασχόλησή του με τα κοινά ξεκίνησε το 1976, όταν και εντάχθηκε στην ΟΝΝΕΔ και τις τοπικές επιτροπές της Νίκαιας, ενώ στη συνέχεια υπηρέτησε σε διάφορες θέσεις ευθύνης στην ΝΟΔΕ και τη ΔΕΕΠ Πειραιά.

Μέλος της ΔΕΕΠ Πειραιά μέχρι σήμερα, ο Παύλος Μηλόπουλος έχει αποδείξει τη συνέπεια και την αφοσίωσή του στον πολιτικό χώρο της Νέας Δημοκρατίας, ενώ η υποψηφιότητά του για την προεδρία της ΔΗΜΤΟ Νέας Δημοκρατίας Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη αναδεικνύει τη συνεχιζόμενη διάθεσή του να προσφέρει στο κόμμα και την τοπική κοινωνία.

Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον και την εμπειρία του να στηρίζει την πρότασή του, ο Παύλος Μηλόπουλος είναι έτοιμος να ηγηθεί της ΔΗΜΤΟ Νέας Δημοκρατίας Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη και να συμβάλει στην ανάπτυξη και ενδυνάμωση του κόμματος στην περιοχή.

Continue Reading

Πολιτική

Συνεχίζεται το αλαλούμ στην προανακριτική για τα Τέμπη: Εκτός και ο Καλογερόπουλος που θα αντικαθιστούσε τον Κωτσό

Published

on

Σε μια απρόσμενη εξέλιξη, ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Δημήτρης Καλογερόπουλος, υπέβαλε την παραίτησή του από την προανακριτική επιτροπή για την τραγωδία στα Τέμπη, επικαλούμενος λόγους υγείας. Νωρίτερα, είχε προηγηθεί η παραίτηση του επίσης βουλευτή της ΝΔ, Γιώργου Κωτσού, από την ίδια επιτροπή.

Φήμες αναφέρουν ότι η αποχώρηση του κ. Καλογερόπουλου συνδέεται με την υπουργοποίηση του Γιάννη Λοβέρδου. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο κ. Καλογερόπουλος φέρεται να εξέφρασε την ενόχλησή του για την τοποθέτηση του κ. Λοβέρδου σε κυβερνητική θέση.

Η Νέα Δημοκρατία μετρά ήδη δύο αποχωρήσεις από την προανακριτική επιτροπή, πριν καν ξεκινήσουν οι διαδικασίες. Η εξέλιξη αυτή εγείρει ερωτήματα σχετικά με τη συνοχή και τη λειτουργία της επιτροπής, καθώς και για τους λόγους πίσω από τις παραιτήσεις των δύο βουλευτών.

Continue Reading

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

RADIO LIVE

Listen on Online Radio Box! Diesi FMDiesi FM

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Ετικέτες

Δημοφιλή

X