Connect with us

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Χορούς και αποκριάτικα έθιμα της Ελλάδας παρουσίασαν οι μαθητές των τμημάτων παραδοσιακών χορών του Δήμου μας

Published

on

Στο ασφυκτικά γεμάτο «Γιάννης Ρίτσος», οι 500 και πλέον θεατές παρακολούθησαν μία εξαιρετική παράσταση από τα τμήματα παραδοσιακών χορών του Δήμου.
Οι Απόκριες, για τους περισσότερους από εμάς, σημαίνουν καρναβάλι, χορούς, πάρτι και παρελάσεις μεταμφιεσμένων.
Συνδέονται όμως με τις αρχαιοελληνικές Διονυσιακές γιορτές και αποτελούν την ανάμνηση, η οποία συνδέει τις αρχαιοελληνικές εορτές με την Χριστιανική θρησκεία. Η σκωπτική και σατυρική διάθεση είναι έντονες και δίνουν την ευκαιρία στους ανθρώπους ώστε να ξεφύγουν από την καταπίεση της ρουτίνας, την οποία επιβάλλει η καθημερινότητα.
Έτσι, σε πολλά μέρη της Ελλάδας, διατηρούνται ακόμη και στις μέρες μας αποκριάτικα ήθη και έθιμα τα οποία μπορεί για εμάς τους κατοίκους της Αθήνας να είναι άγνωστα ή να συνιστούν μία γραφική εικόνα, όμως για τους κατοίκους των περιοχών που αυτά διατηρούνται, αποτελούν μία σημαντική φυγή από τις δυσκολίες της καθημερινότητας, μιας και απαιτούν προετοιμασία αρκετών ημερών, προσφέροντας στους κατοίκους και τους συμμετέχοντες ένα εορταστικό κλίμα.
«Γενίτσαροι και Μπούλες» στην Νάουσα, το «κάψιμο του Τζάρου» στην Θράκη, ο Φανός στην Κοζάνη, το «Μπουρανί» στην Λάρισα, ο «Βλάχικος γάμος» στην Καλαμάτα, οι «τζαμάλες» στα Ιωάννινα, ο «χορός των παπάδων» στα Κερκυραϊκά χωριά, είναι μερικά από τα πολλά έθιμα, των οποίων η παράδοση έχει αναβιώσει τα τελευταία χρόνια.
Πολύ σημαντική, επομένως, η πρωτοβουλία των τμημάτων Παραδοσιακών Χορών του Δήμου μας, αφού έκανε γνωστά στους δημότες της Αγίας Βαρβάρας έθιμα και παραδόσεις της υπόλοιπης Ελλάδας, συμβάλλοντας στην διατήρησή τους.
Ο Δήμαρχος κ.Λάμπρος Μίχος, στο τέλος της εκδήλωσης, φανερά συγκινημένος και υπερήφανος για την ποιότητα της δουλειάς που γίνεται στα τμήματα του Δήμου, συνεχάρη τους 180 χορευτές -120 παιδιά και 60 ενήλικες χορευτές- ενώ, σχολίασε θετικά, με έμφαση την συμμετοχή των παιδιών στα μαθήματα χορών, ώστε αφήνοντας στην άκρη την απραξία και τις μη δημιουργικές ενασχολήσεις συμβάλλουν στην διατήρηση της παράδοσής μας. Επίσης, απεκάλυψε ότι εν όψει του εορτασμού για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821, ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας θα πραγματοποιήσει σειρά εκδηλώσεων στις οποίες θα συμμετάσχουν και οι μαθητές που παρακολουθούν τα τμήματα της ΔΗΚΕΑΒ.
«Όλα θα γίνουν όπως παλιά, πολύ ωραία, πολύ Φωτεινά» είπε συγχαίροντας τους συντελεστές και όσους συμβάλλουν στην δημιουργία πολιτιστικών γεγονότων στον Δήμο, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στον αντιδήμαρχο πολιτισμού κ. Βουρλιώτη, την Πρόεδρο της ΔΗΚΕΑΒ κ. Αλεξάνδρα Φέγγη, την κ. Ματίνα Λαζαράκη διευθύντρια τμήματος Πολιτισμού και αθλητισμού, τον κ. Ηλία Υφαντίδη, υπεύθυνο του Σχολείου Παράδοσης και Λαογραφίας, τις κ. Ζωή Σάντοβα και Μαρία Κακολύκου, δασκάλες παραδοσιακών χορών.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν σχεδόν όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι, ενώ παρόντες ήταν όλοι αντιδήμαρχοι -κ.κ. Γιάννης Πουλάκης, Δημήτρης Σωτηρόπουλος, Νίκος Βουρλιώτης, Μαριάννα Τουμαζάτου- και η πρόεδρος της ΔΗΚΕΑΒ κ. Αλεξάνδρα Φέγγη η οποία προλόγισε την εκδήλωση.

 

 

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Γιορτή του Κλήδονα στην Αγία Βαρβάρα – Αναβιώνει ένα από τα ομορφότερα λαϊκά έθιμα

Published

on

Με μουσική, παράδοση και τη ζωντάνια της ελληνικής λαϊκής κληρονομιάς, ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας προσκαλεί τους δημότες και τους επισκέπτες στην καθιερωμένη Γιορτή του Κλήδονα, που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026 και ώρα 20:00 στην πλατεία Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, στην περιοχή της Παναγίας Ελεούσας.

Η εκδήλωση διοργανώνεται από το «Σχολείο Παράδοσης & Λαογραφίας» του Δήμου Αγίας Βαρβάρας και έχει στόχο τη διατήρηση και ανάδειξη ενός από τα πιο αγαπημένα έθιμα του ελληνικού λαϊκού πολιτισμού, που συνδέεται με τον εορτασμό του Αγίου Ιωάννη του Κλήδονα.

Οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να ζήσουν από κοντά τη μαγεία της παράδοσης μέσα από μουσικές, τραγούδια και δρώμενα που αναβιώνουν τα έθιμα του Κλήδονα, σε μια βραδιά γεμάτη νοσταλγία, κέφι και πολιτισμό.

Η καλλιτεχνική επιμέλεια της εκδήλωσης ανήκει στον Ηλία Υφαντίδη, ενώ η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας συνεχίζει να επενδύει στον πολιτισμό και στην ανάδειξη των λαϊκών παραδόσεων, προσφέροντας εκδηλώσεις που ενώνουν τις γενιές και κρατούν ζωντανές τις ρίζες και τα έθιμα του τόπου μας.

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Η νέα εποχή του Σινέ Πάνθεον – Χρήστος Μπεχτσής: «Το σινεμά είναι εμπειρία που δεν αντικαθίσταται»

Published

on

Ο Χρήστος Μπεχτσής μιλά για μια διαδρομή που δεν ξεκίνησε απλώς από επαγγελματική επιλογή, αλλά από μια βαθιά, σχεδόν προσωπική σχέση με το σινεμά. Από τα παιδικά του χρόνια μέχρι τη σημερινή του δραστηριοποίηση σε εμβληματικές αίθουσες και θερινούς κινηματογράφους, περιγράφει μια πορεία όπου η αγάπη για την κινηματογραφική εμπειρία έγινε τρόπος ζωής και δημιουργίας.

Στη συνέντευξη που ακολουθεί, αναφέρεται στο πώς οδηγήθηκε από τον ρόλο του θεατή σε εκείνον του επιχειρηματία του χώρου, αλλά και στο όραμά του για το μέλλον του θερινού κινηματογράφου και ειδικά για το Σινέ Πάνθεον, το οποίο ετοιμάζεται να περάσει σε μια νέα, αναβαθμισμένη εποχή.

Δ: Ποια είναι η προσωπική σας διαδρομή στον χώρο του κινηματογράφου και πώς ξεκίνησε η σχέση σας με τις κινηματογραφικές αίθουσες;

Μπ.: Η σχέση μου ξεκινά από την παιδική μου ηλικία , όπου ως μόνιμος και συχνός θεατής , έβλεπα όλες τις ταινίες ,( ακόμα και αυτές που δεν επιτρεπόταν για την ηλικία μου..).
Αυτή ακριβώς η σχεδόν ερωτική σχέση με την αίθουσα και τις ταινίες , καθόρισε και τις επαγγελματικές μου επιλογές και έτσι δεν ασχολήθηκα ποτέ με την αξιοποίηση του πανεπιστημιακού μου πτυχίου , αλλά από τα νεανικά μου χρονιά , τέλη της δεκαετίας 80, δραστηριοποιήθηκα ποικιλόμορφα με τον κινηματογραφικό χώρο.
Επαγγελματικά η πρώτη αίθουσα που αναλάβαμε μαζί με την κόρη μου Σοφία, ήταν το 2015 το θερινό Σινε Αλεξάνδρα στο Χαλάνδρι.

Δ: Τι ήταν αυτό που σας έκανε να επενδύσετε στους θερινούς κινηματογράφους;

Μπ.: Επενδύουμε γενικότερα και σε κλειστές αίθουσες όπως CINOBO OΠΕΡΑ & CINOBO ΠΑΤΗΣΙΩΝ και σε θερινές όπως το CINE PARIS, ΣΙΝΕ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ, ΣΙΝΕ ΦΛΕΡΥ, ΣΙΝΕ ΚΗΠΟΣ και σύντομα CINOBO MASKOT και φυσικά ΣΙΝΕ ΠΑΝΘΕΟΝ. Θεωρώ ότι εμπειρία της ομαδικής θέασης μια ταινίας , είτε σε μια σκοτεινή κλειστή αίθουσα , ειτε σε ένα θερινό σινεμά με ανοιχτό ουρανό και πράσινο , είναι μοναδική και αναντικατάστατη.

Δ: Τι σημαίνει για εσάς ο θερινός κινηματογράφος;

Μπ.: Όμορφες βραδιές με εύκολες εξορμήσεις από την σκληρή καθημερινότητα , κοινωνικότητα και προσβάσιμη διασκέδαση, ψυχαγωγία, αλλά και ρομαντισμό

Δ: Τι ήταν αυτό που σας κέρδισε και σας οδήγησε στην απόφαση να αναλάβετε το Σινέ Πάνθεον;

Μπ.: Η επίμονη και γεμάτη όραμα πρόταση του Δήμαρχου Λάμπρου Μίχου, του Νίκου Βουρλιώτη και ο επαγγελματισμός που επέδειξαν σε ολες τις απαιτούμενες συνεννοήσεις. Θέλουν να δουν το θερινό σινεμά της περιοχής τους ξανά σε λειτουργία, αποτελώντας έναν πλεον αναβαθμισμένο χώρο προσέλευσης θεατών και ψυχαγωγίας των κατοίκων.

Δ: Τι ξεχωρίζετε περισσότερο σε αυτόν τον κινηματογράφο;

Μπ.: Το αμφιθεατρικό του σχήμα , που είναι σπάνιο και μοναδικό για θερινό.

Δ: Ποιο είναι το βασικό σας όραμα για το μέλλον του χώρου;

Μπ.: Ένα αναβαθμισμένο λειτουργικά, τεχνικά και αισθητικά σινεμά, το οποίο θα προφέρει ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα ταινιών, φιλόξενο και προσβασιμο σε ολο τον κόσμο.

Δ: Ποιες αλλαγές ή βελτιώσεις σχεδιάζετε;

Μπ.: Ανακαίνιση του χώρου και του κυλικείου, νέος εξοπλισμός ήχου και εικόνας, νέα τραπεζοκαθισματα.

Δ: Πώς φαντάζεστε το Σινέ Πάνθεον τα επόμενα χρόνια;

Μπ.: Να γίνει ένα τοποσημο για περιοχή και ευρύτερα . Στολίδι του Δήμου και αγαπημένος προορισμός όλων των κατοίκων της περιοχής.

Δ: Ποιο θεωρείτε ότι είναι το μεγαλύτερο στοίχημα αυτής της νέας προσπάθειας;

Μπ.: Να επανασυστήσουμε το Σινέ Πάνθεον στο κοινό, αναδεικνύοντας τις δυνατότητές του και σηματοδοτώντας τη μετάβασή του σε μια νέα εποχή, με αναβαθμισμένες υπηρεσίες και να πείσουμε το κοινό ότι περνά σε μια νέα εποχή, που σέβεται τους θεατές του και αποτελεί έναν αγαπημένο προορισμό για νέους, παιδιά, οικογένειες, συνταξιούχους και γενικότερα για όλο τον κόσμο.

 

 

 

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Πράξη προσφοράς ζωής η εθελοντική αιμοδοσία στο Α’ ΚΑΠΗ Αγίας Βαρβάρας

Published

on

Με ικανοποιητική συμμετοχή πολιτών πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 21 Ιουνίου η εθελοντική αιμοδοσία της Δημοτικής Ομάδας Αιμοδοσίας «Χρήστος Παπαδόπουλος» του Δήμου Αγίας Βαρβάρας, στους χώρους του Α’ ΚΑΠΗ (Καλαντζάκου 7).

Η δράση οργανώθηκε σε συνεργασία με το Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών «Ο Ευαγγελισμός» και το ΚΕΠ Υγείας του Δήμου, με δεκάδες εθελοντές αιμοδότες να ανταποκρίνονται στο κάλεσμα προσφοράς, αποδεικνύοντας έμπρακτα την ευαισθησία και την αλληλεγγύη που διακρίνουν την τοπική κοινωνία.

Από τις πρωινές ώρες, οι πολίτες προσέρχονταν στον χώρο της αιμοδοσίας, όπου το εξειδικευμένο προσωπικό του νοσοκομείου φρόντισε για την ασφαλή και ομαλή διεξαγωγή της διαδικασίας. Ανάμεσα στους αιμοδότες βρέθηκαν τόσο παλαιοί όσο και νέοι εθελοντές, στέλνοντας το μήνυμα ότι η αιμοδοσία αποτελεί μια απλή πράξη που μπορεί να χαρίσει ελπίδα και ζωή σε συνανθρώπους μας.

Η Δημοτική Ομάδα Αιμοδοσίας «Χρήστος Παπαδόπουλος», η οποία πραγματοποιεί τακτικές αιμοδοσίες κάθε χρόνο, συνεχίζει με συνέπεια το κοινωνικό της έργο, συμβάλλοντας στη διατήρηση επαρκών αποθεμάτων αίματος για έκτακτες και προγραμματισμένες ανάγκες.

Οι διοργανωτές ευχαρίστησαν θερμά όλους όσοι συμμετείχαν, καθώς και το προσωπικό του Νοσοκομείου «Ευαγγελισμός» για τη συνεργασία, υπογραμμίζοντας ότι κάθε μονάδα αίματος μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη για κάποιον συνάνθρωπο που τη χρειάζεται.

Ένα ακόμη ραντεβού ανθρωπιάς και κοινωνικής προσφοράς ολοκληρώθηκε με επιτυχία στην Αγία Βαρβάρα, ανανεώνοντας το μήνυμα της εθελοντικής αιμοδοσίας: «Δίνω αίμα, χαρίζω ζωή».

 

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

Continue Reading

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

RADIO LIVE

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Ετικέτες

Δημοφιλή