Connect with us

ΧΑΪΔΑΡΙ

6 Αυγούστου 1826: Νίκη του Γ. Καραϊσκάκη στο Χαϊδάρι.

Published

on

Στη μάχη που διεξήχθη στο Χαϊδάρι από τις 6 έως τις 8 Αυγούστου του 1826, ο ελληνικός στρατός, που τον αποτελούσαν συνολικά 3.580 άνδρες με μόνο εξοπλισμό 4 ορεινών κανονιών, ήρθε σε σύγκρουση με το τουρκικό στράτευμα που διέθετε δύναμη 8.000 πεζών και ιππέων και πολλά κανόνια και ήταν υπό την αρχηγία του Κιουταχή.

Οι περισσότεροι Έλληνες στρατιώτες που τελούσαν υπό τις διαταγές του γενικού στρατηγού Γεώργιου Καραϊσκάκη ήταν άτακτοι, και μόνο 1000 από αυτούς μαζί με ένα λόχο 80 φιλελλήνων, αποτελούσαν τα δυο τάγματα του τακτικού στρατού υπό την αρχηγία του Γάλλου φιλέλληνα συνταγματάρχη Φαββιέ.

Η μετακίνηση του ελληνικού στρατού από τη Σαλαμίνα στην Ελευσίνα και από εκεί στο Χαϊδάρι, έγινε με απώτερο σκοπό να διασπαστεί η πολιορκία της Ακρόπολης από τον τουρκικό στρατό.
Στο Χαϊδάρι, άλλωστε, βρίσκεται η μόνη δίοδος ανάμεσα στις επιμήκεις δυτικές οροσειρές του Αιγάλεω και του Ποικίλου, γεγονός που καθιστά την περιοχή του Δαφνιού φυσική πύλη, από και προς όλη την νότια Ελλάδα, εξαιρετικής σημασίας για την ίδια την Αθήνα από την αρχαιότητα ακόμη.

Όμως από την αρχή της μάχης και αφού είχαν προηγηθεί δυο-τρεις επιθέσεις με αμφίβολα αποτελέσματα και αρκετούς νεκρούς, δημιουργήθηκε έντονη διαφωνία ανάμεσα στους δυο αρχηγούς του ελληνικού στρατού ως προς την καταλληλότητα της θέσης στο Χαϊδάρι.
Και αυτό, επειδή η Κυβέρνηση δεν είχε θέσει τον Φαββιέ υπό τις διαταγές του Καραϊσκάκη, αλλά από λεπτότητα για να μη τον θίξει, του είχε δώσει το δικαίωμα να κινείται αυτεξούσια, να συναποφασίζει και να δρα σε συνεννόηση με τον Έλληνα στρατηγό, το κύρος του οποίου μεταξύ των Ρουμελιωτών στρατηγών, ήταν γενικώς αποδεκτό, και ήταν άξιος στη συνείδηση όλου του στρατεύματος για την αρχηγία.

Ο Γεώργιος Καραϊσκάκης με την εμπειρία του στη στρατιωτική τακτική των Τούρκων και στον ανορθόδοξο πόλεμο των Ελλήνων άτακτων, και όντας βαθύς γνώστης των δυνατοτήτων του στρατεύματος και των συνθηκών της περίστασης, διέβλεψε τον κίνδυνο της σφαγής.

Ως ηγέτης που νοιάζεται για τις ζωές των στρατιωτών του, ειδικά αν πρόκειται να θυσιαστούν άδικα, διαφώνησε έντονα με τον Φαββιέ για την εκλογή του χώρου.
Γνώριζε ότι τα σώματα των άτακτων υπό τους Έλληνες οπλαρχηγούς, υπέφεραν από έλλειψη τροφίμων και πως αρνούνταν να εγκαταλείψουν την ασφάλεια των θέσεων τους στα υψώματα για να υποστηρίξουν τον τακτικό στρατό στην πεδιάδα.

Ο ίδιος υποστήριζε ότι έπρεπε να μεταφέρουν το στρατόπεδο στον Πειραιά, όπου θα υπήρχε επισιτισμός και κάλυψη από τα πυροβόλα των αγκυροβολημένων πλοίων και να αποφύγουν προς το παρόν κάθε αντιπαράταξη στα πεδινά, όπου τα άτακτα ελληνικά σώματα θα κινδύνευαν να σφαγιαστούν από τον τουρκικό τακτικό στρατό, κυρίως δε από το ισχυρό ιππικό του.

Αντίθετα ο Φαββιέ, παρόλη την αναγνωρισμένη γενναιότητα και ικανότητα που επέδειξε στη μάχη, επηρεασμένος από την στρατιωτική τακτική των ευρωπαϊκών στρατών,
επέμενε να παραμείνουν εκεί και υποστήριζε με πάθος επιθετική στρατηγική με συνεχείς εξορμήσεις από το Χαϊδάρι προς την πεδιάδα, με σκοπό τη λύση της πολιορκίας της Ακρόπολης.
Δήλωσε δε, ότι στην ανάγκη, αν οι υπόλοιποι αποφάσιζαν να φύγουν, αυτός θα παρέμενε στο Χαϊδάρι και πως θα έκανε μόνος με το τακτικό και τους φιλέλληνες τις επιθέσεις.

Η διαφωνία τους έφθασε μέχρι την φιλονικία και δια αυτής επιβεβαιώθηκε η διαλυτική επίδραση της πολυαρχίας, της οποίας τα οδυνηρά αποτελέσματα φάνηκαν στην αρνητική έκβαση του όλου εγχειρήματος, αποδεικνύοντας την ορθότητα της άποψης του Καραϊσκάκη.

Προ του αδιεξόδου, και παρόλο που ο Φαββιέ επέμενε πως το Χαϊδάρι ήταν το πιο κατάλληλο μέρος για τη μάχη, συμφώνησε τελικά να μεταφέρουν το στρατόπεδο στον Πειραιά, υπό τον όρο, ότι αυτό δε θα γινόταν κατά τη διάρκεια της νύχτας, όπως πολύ φρόνιμα είχε προτείνει ο Έλληνας στρατηγός ώστε να πετύχει ο αιφνιδιασμός.

Όταν πλέον οι Έλληνες είχαν λάβει την απόφαση να αποχωρήσουν, οι Τούρκοι έχοντας κερδίσει πολύτιμο χρόνο, επωφελούμενοι της χρονοτριβής από τη διαφωνία των αρχηγών, ενισχύθηκαν με νέο στρατό που έφερε ο Όμερ Πασάς από την Κάρυστο.
Έτσι, ο ίδιος ο Κιουταχής επικεφαλής του συμπαγούς στρατού και με πολλά κανόνια, επιτέθηκε την αυγή της 8ης Αυγούστου εναντίον του ελληνικού μετώπου.
Τότε ο Φαββιέ, αντί να επιταχύνει την αποχώρηση από το Χαϊδάρι, όπως είχαν συνεννοηθεί με τον Καραϊσκάκη, έστειλε τον τακτικό στρατό εναντίον τους, εξωθώντας τους στρατιώτες του σε ανοιχτή μάχη στην πεδιάδα και εμπλέκοντας όλο το στρατό σε σοβαρό κίνδυνο.

Το πρώτο τάγμα υπέστη σοβαρές απώλειες και έχασε τον διοικητή του Γάλλο ταγματάρχη Ρομπέρ(τραυματιςμος στο κεφάλι)ενώ όλα σχεδόν τα ελληνικά κανόνια αχρηστεύθηκαν.

Μετά από σκληρή μάχη και με την βοήθεια ενισχύσεων από το δεύτερο τάγμα και με την επέμβαση των Καραϊσκάκη και Κριεζώτη με τους άνδρες τους, μπόρεσε να αποτραπεί η διείσδυση του εχθρού από εκείνο το μέρος.

Ωστόσο, οι επιθέσεις των Τούρκων συνέχισαν με την ίδια ένταση και στους γειτονικούς λόφους εναντίον των θέσεων των άτακτων, δίχως να καταφέρουν τελικά να τις καταλάβουν, αφού η αντίσταση των αμυνόμενων ήταν λυσσαλέα.
Μια αναδίπλωση όλων των ελληνικών δυνάμεων κατάφερε να απωθήσει τελικά τον τουρκικό στρατό που αναγκάστηκε να υποχωρήσει.

Αποφασίστηκε τότε να γυρίσουν όλες οι δυνάμεις στις θέσεις τους και την επόμενη ημέρα να αποχωρήσουν όλοι μαζί με τάξη.
Ο Φαββιέ απέσυρε το τακτικό σε έναν περιμαντρωμένο κήπο, όπου και στρατοπέδευσαν.
Όμως τα σώματα των Ελλήνων οπλαρχηγών, γνωρίζοντας την απόφαση της αποχώρησης και επειδή δεν είχαν πλέον τα αναγκαία τρόφιμα έφυγαν κατά την νύχτα προς την Ελευσίνα.

Τα μεσάνυχτα ο Φαββιέ αντιλήφθηκε με φρίκη ότι ήταν απομονωμένος και σχεδόν περικυκλωμένος από τον εχθρικό στρατό, σε μια θέση που θα μπορούσε μετά από λίγο να μεταβληθεί σε τόπο σφαγής των τακτικών.
Κατάφερε, όμως, διατηρώντας την ψυχραιμία του να οδηγήσει από μονοπάτια τους άνδρες του μακριά από τον κίνδυνο, πριν ολοκληρωθεί η περικύκλωσή τους και να στραφεί προς τον δρόμο της Ελευσίνας, που πριν λίγο είχαν ακολουθήσει και τα άτακτα σώματα.

Το τακτικό έφθασε στην Ελευσίνα σε κακή κατάσταση και ήταν ευτύχημα που οι Τούρκοι δεν αντιλήφθηκαν έγκαιρα την αποχώρηση των Ελλήνων για να τους εγκλωβίσουν με τόσο στρατό που διέθεταν στο Χαϊδάρι.

Στην ιστορία των ένδοξων μαχών που δόθηκαν κατά τη διάρκεια του απελευθερωτικού αγώνα του 1821, η μάχη στο Χαϊδάρι, δεν έπαιξε κάποιο αποφασιστικό ρόλο για την έκβαση της εθνικής μας Επανάστασης.

Η μάχη του Χαϊδαρίου, αν και ημερολογιακά ανεξάρτητη, εντάσσεται στα πλαίσια των εχθροπραξιών που συνδέονται άμεσα με το γενικότερο στρατηγικό σχεδιασμό των αντιπάλων, που είχε ως σκοπό τον έλεγχο του φρουρίου της Ακρόπολης των Αθηνών.

Ήταν ένας στρατιωτικός αντιπερισπασμός εναντίον των στρατευμάτων του Κιουταχή, που είχε μόλις καταλάβει την πόλη και έλεγχε όλα τα πεδινά της αττικής εκτός από τον Πειραιά.

Οι περιγραφές της μάχης γράφτηκαν από τους ίδιους τους πρωταγωνιστές της, τόσο της μιας, όσο και της άλλης πλευράς και αποτελούν τα αυθεντικά της τεκμήρια.
Το αποτέλεσμα της μάχης του Χαϊδαρίου είχε γενικά μόνο σημασία φθοράς δυνάμεων.

Ούτε οι ελληνικές δυνάμεις κατάφεραν να φθάσουν στο σκοπό τους που ήταν η διάσπαση της πολιορκίας της Ακρόπολης, ούτε ο Κιουταχής πέτυχε την καταστροφή του ελληνικού στρατού, παρά τη συντριπτική υπεροχή σε οπλισμό και αριθμό ανδρών.
Και οι δύο αποσύρθηκαν από τη μάχη ζημιωμένοι.

Όμως για την ελληνική πλευρά η ζημιά ήταν πιο σημαντική, γιατί οι νεκροί και όσοι ετίθετο εκτός μάχης δεν ήταν δυνατό να αναπληρωθούν, ενώ ο τουρκικός στρατός ήταν πολύς. Είχε επίσης και ορισμένα διδάγματα να δώσει η μάχη αυτή.

Για μεν τους Έλληνες, ότι ήταν άκρως ριψοκίνδυνη μια αντιπαράταξη στην πεδιάδα εναντίον εχθρού που υπερέχει σε αριθμητική δύναμη, και ακόμη να υπενθυμίσει τις αρνητικές συνέπειες της πολυαρχίας υπό το βάρος εξαιρετικών περιστάσεων.
Για τον Κιουταχή, το συμπέρασμα ήταν πως δε μπορούσε να ελπίζει στην εύκολη εξουδετέρωση των Ελλήνων, δίδαγμα που τον απέτρεψε από το να πραγματοποιήσει τη σχεδιασμένη επίθεση κατά του ελληνικού στρατοπέδου στην Ελευσίνα, που δεν ήταν μακριά.
ΕΕ21
Οι απώλειες από όλες τις φάσεις της μάχης από αναφορά του Φαββιέ προς την Κυβέρνηση και άλλες διασταυρωμένες πληροφορίες από έγκυρες ιστορικές πηγές, ήταν για μεν τους τακτικούς 63-70 νεκροί και 50 τραυματίες, των δε άτακτων περισσότερες.

Οι Τούρκοι εξάλλου, κατά τον Φαββιέ και τους υπολογισμούς των Ελλήνων, έχασαν περί τους 1.700 στρατιώτες, 400 από τους οποίους, όλοι σχεδόν Αλβανοί, σκοτώθηκαν στις 8 Αυγούστου μόνο κατά τη διάρκεια της τέταρτης φάσης της μάχης.

Όπως κάθε μάχη είχε και αυτή τους επώνυμους και ανώνυμους ήρωες και τους πρωταγωνιστές της, που με περίσσια ανδρεία έκαναν τις προσωπικές τους υπερβάσεις.

Τα ονόματα αρκετών από αυτούς δόθηκαν ως ελάχιστος φόρος τιμής σε διάφορους δρόμους της πόλης του Χαϊδαρίου.
Ανάμεσα τους ξεχωρίζουν ο νεαρός υπολοχαγός του πυροβολικού Ήβος Ρίζος που αιχμαλωτίσθηκε και θανατώθηκε δια πασσαλώσεως, επειδή αρνήθηκε να συνεργαστεί με τους Τούρκους, ο Κριεζώτης, ο Κεφαλλονίτης Παρ. Κοντόπουλος, οι Στ. Σέρβου, Κατσαρός, Στέφος και Περραιβός, ο Γ. Χελιώτης και εκ των φιλελλήνων οι Γάλλοι, ταγματάρχης Ρομπέρ, λοχαγός Μαγέ, Βολζιμόν, Μπω, Σουζιέ και Ρουσσέν, ο Ιταλός συνταγματάρχης Πίζα, και ο Πεκαράρα, πολλοί από αυτούς πληγωμένοι σοβαρά και αιχμαλωτισθέντες.

Οι πληγωμένοι της μάχης και όσοι απομονωμένοι στρατιώτες είχαν χάσει τον προσανατολισμό τους μέσα στη νύχτα, συνελήφθηκαν από τους Τούρκους ιππείς και εκτελέστηκαν όλοι με μάρτυρικο τρόπο….

 

 

 

 

 

ΧΑΪΔΑΡΙ

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η Γιορτή Μαστίχας «Άρωμα Μαστίχας Χίου» στο Χαϊδάρι

Published

on

Σε μια ζεστή καλοκαιρινή ατμόσφαιρα, γεμάτη αρώματα, μουσικές και παραδόσεις από τη Μυροβόλο Χίο, πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Κυριακής 21 Ιουνίου η ετήσια Γιορτή Μαστίχας «Άρωμα Μαστίχας Χίου», που διοργάνωσε ο Σύλλογος Πυργούσων Αττικής «Το Πυργί Χίου» στην Πλατεία Δημαρχείου Χαϊδαρίου.

Η εκδήλωση συγκέντρωσε πλήθος κόσμου, που ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του συλλόγου και συμμετείχε σε μια ξεχωριστή βραδιά αφιερωμένη στην ιστορία, τον πολιτισμό και τις παραδόσεις των Μαστιχοχωρίων της Χίου.

Το πρόγραμμα περιλάμβανε ομιλία του Χιώτη ιστορικού Μιχάλη Βαρλά με θέμα τις κοινότητες των μαστιχοπαραγωγών και τον ρόλο της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ενδιαφέροντα στοιχεία για την ιστορία και την ιδιαίτερη ταυτότητα του πολύτιμου προϊόντος του νησιού.

Ξεχωριστό χρώμα έδωσε το χιουμοριστικό δρώμενο που παρουσίασαν μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του συλλόγου, ενώ ιδιαίτερα θερμό χειροκρότημα απέσπασε η χορευτική ομάδα του συλλόγου με παραδοσιακούς χορούς από τη Χίο και το Αιγαίο.

Η βραδιά κορυφώθηκε με ένα αυθεντικό πυργούσικο και νησιώτικο πανηγύρι, με τη συμμετοχή του κοινού, υπό τους ήχους της ορχήστρας του Νικόλα Καραολάνη. Παράλληλα, προσφέρθηκαν κεράσματα με βάση τη μαστίχα, δίνοντας στους επισκέπτες την ευκαιρία να γευτούν το μοναδικό προϊόν που αποτελεί σήμα κατατεθέν της Χίου.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο Δήμαρχος Μιχάλης Σελέκος, οι βουλευτές Νέας Δημοκρατίας Χίου Νότης Μηταράκης και Β2΄ Δυτικού Τομέα Αθηνών Μαρία Συρεγγέλα, αντιδήμαρχοι, οι επικεφαλής των παρατάξεων «Το Χαϊδάρι Ψηλά» Απόστολος Θεοφίλης, «Ώρα Χαϊδάρι» Άρης Πανόπουλος, «Χαϊδάρι Ξανά» Βαγγέλης Ντηνιακός.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με τη στήριξη του Δήμου Χαϊδαρίου και αποτέλεσε μία ακόμη επιτυχημένη πολιτιστική δράση που έφερε κοντά τους Χιώτες της Αττικής, αλλά και φίλους του νησιού, αναδεικνύοντας την πολιτιστική κληρονομιά και την παράδοση των Μαστιχοχωρίων.

 

Continue Reading

ΧΑΪΔΑΡΙ

Τριήμερο δημιουργίας και χαράς το Πολιτιστικό Πολύπλανο 2026 του Δήμου Χαϊδαρίου

Published

on

Γεμάτο υψηλού επιπέδου δημιουργία και χαμόγελα ήταν το Πολιτιστικό Πολύπλανο 2026 του Δήμου Χαϊδαρίου, το οποίο έγινε στις 12-13-14 Ιουνίου.

Εκατοντάδες επισκέπτες βρέθηκαν το τριήμερο στο Δημαρχείο Χαϊδαρίου και στην Πλατεία Δημαρχείου, θαυμάζοντας τα αποτελέσματα της εξαιρετικής προσπάθειας και δουλειάς που έκαναν όλη τη χρονιά τα πολιτιστικά τμήματα του Δήμου.

Παράλληλα με το Πολύπλανο, λειτουργούσε και έκθεση του Ελληνοκουβανικού συνδέσμου, με θέμα την ανάγκη έκφρασης αλληλεγγύης στον λαό της Κούβας,
που βιώνει απάνθρωπες συνθήκες εξαιτίας του βάρβαρου αποκλεισμού των ΗΠΑ.

Την Παρασκευή 12 Ιουνίου εγκαινιάστηκε η έκθεσης φωτογραφίας, κοσμήματος, μακραμέ, ζωγραφικής και αγγειοπλαστικής, η οποία λειτουργούσε όλες τις ημέρες, με δημιουργίες που εντυπωσίασαν τους επισκέπτες του Πολύπλανου. Το πρόγραμμα είχε επίσης παραδοσιακούς  χορούς από την ομάδα παραδοσιακών χορών της Στέγης Πολιτισμού και από την ομάδα παραδοσιακών χορών των ΚΑΠΗ του Δήμου,  αλλά και την Θεατρική παράσταση της παιδικής θεατρικής ομάδας της Στέγης Πολιτισμού: «Το μυστικό του παλιού σεντουκιού», και τη θεατρική παράσταση της εφηβικής θεατρικής ομάδας της Στέγης Πολιτισμού: «Ο Δράκουλας των Γερανείων».

Το Σάββατο 13 Ιουνίου οι εκδηλώσεις ξεκίνησαν με θεατρικό δρώμενο από το 5ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου, ενώ θεατρικό έπαιξε στη συνέχεια και το 4ο Δημοτικό με τίτλο «Τα δεδομένα απαιτούν», με τους μαθητές και των δύο σχολείων να κερδίζουν τις εντυπώσεις και το ζεστό χειροκρότημα. Ακολούθησε η συναυλία – αφιέρωμα στον ρεμπέτη Ι. Παπαϊωάννου, από Λαϊκή 10μελή Ορχήστρα και 8μελή χορωδία της Στέγης Πολιτισμού.

Την Κυριακή 14 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε αφιέρωμα στον κορυφαίο Έλληνα συνθέτη Μάνο Χατζιδάκι, με τίτλο «Εδώ Λιλιπούπολη». Μικροί και μεγάλοι
μαθητές των τμημάτων της Στέγης Πολιτισμού έπαιξαν και τραγούδησαν πολύ αγαπημένα τραγούδια και συνθέσεις του Μάνου Χατζιδάκι και παρουσίασαν
θεατρικό δρώμενο, έχοντας μαζί τους την πολύτιμη συμβολή των παιδιών της δημοτικής δομής ΑμεΑ «Έρεισμα», αλλά και τη νεοσύστατη χορωδία των ΚΑΠΗ.
Όλοι τους απέσπασαν ένα πολύ ζεστό χειροκρότημα από το κοινό που είχε κατακλύσει την Πλατεία Δημαρχείου.

Μιλώντας στους παρευρισκόμενους, ο Δήμαρχος Χαϊδαρίου τόνισε πως στο Πολιτιστικό Πολύπλανο παρουσιάζεται κάθε χρόνο η πολύ καλή δουλειά που γίνεται στα τμήματα πολιτισμού του Δήμου Χαϊδαρίου. Έδωσε συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες στα τμήματα, στους δασκάλους και σε όλους τους συντελεστές, σημειώνοντας πως «στοίχημα» της Δημοτικής Αρχής είναι κάθε χρόνο να υπάρχει ακόμα μεγαλύτερη συμμετοχή και στα πολιτιστικά τμήματα, αλλά και στις εκδηλώσεις του Πολύπλανου. Σχολίασε επίσης την έκθεση του Ελληνοκουβανικού συνδέσμου, αναφέροντας πως θα πρέπει να δείξουμε όλοι την αλληλεγγύη μας στο ηρωικό νησί της Κούβας, το οποίο βρίσκεται υπό σκληρό εμπάργκο από τις ΗΠΑ, οι οποίες εξαπολύουν διαρκώς νέες απειλές και για στρατιωτική επέμβαση στη χώρα.

Επίσης ο Δήμαρχος Χαϊδαρίου κάλεσε όλους στην μεγάλη συναυλία που διοργανώνει ο Δήμος την Τετάρτη 17 Ιουνίου, στις 20:00, στο Πάρκο Νεολαίας, για την απόδοσή του στο Δήμο, με σκοπό για να αξιοποιηθεί προς όφελος του λαού.

Όλοι οι συμμετέχοντες βραβεύτηκαν από τον Δήμαρχο Χαϊδαρίου, την Αντιδήμαρχο Παιδείας και Πολιτισμού Κατερίνα Βελέντζα και την Αντιδήμαρχο Αθλητισμού Αλεξία Παναγοπούλου.

Τις εκδηλώσεις παρακολούθησαν επίσης ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, οι Αντιδήμαρχοι και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι του Χαϊδαρίου

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

Continue Reading

ΧΑΪΔΑΡΙ

Aπόστολος Θεοφίλης: «Η κοινωνία του Χαϊδαρίου έστειλε ηχηρό μήνυμα για το Πάρκο Νεολαίας

Published

on

Το βράδυ της Τετάρτης 17 Ιουνίου, το Πάρκο Νεολαίας έστειλε ένα ξεκάθαρο, ηχηρό και ανυποχώρητο μήνυμα. Η δυναμική παρουσία των συνδημοτών μας στη συναυλία-κινητοποίηση απέδειξε για ακόμα μια φορά ότι η κοινωνία του Χαϊδαρίου έχει και φωνή και αντανακλαστικά. Το μήνυμα είναι ένα και δεν δέχεται μισόλογα: το Πάρκο Νεολαίας πρέπει να αποδοθεί εδώ και τώρα, οριστικά και αμετάκλητα, στον Χαϊδαριώτικο λαό.
​Ως παράταξη “Το Χαϊδάρι Ψηλά!” ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε παρόντες σε κάθε δίκαιο αγώνα για την πόλη μας. Για εμάς, η παρουσία στις κινητοποιήσεις δεν είναι μια συμβατική υποχρέωση ή μια ευκαιρία για φωτογραφίες. Είναι στάση ζωής, είναι χρέος αυτοδιοικητικό. Η προστασία και η ελεύθερη πρόσβαση στους δημόσιους χώρους, στους πνεύμονες πρασίνου και πολιτισμού που έχει ανάγκη η νεολαία και οι οικογένειες του Χαϊδαρίου, αποτελεί για εμάς αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα.
​Πάνω απ’ όλα, αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στους ίδιους τους πολίτες. Σε όλους εσάς που με την καθημερινή συμμετοχή δείχνετε τον δρόμο: ότι τίποτα δεν χαρίζεται, αλλά όλα κερδίζονται με πίστη, πείσμα και συλλογική προσπάθεια.
​Στο περιθώριο της εκδήλωσης, είχα την ξεχωριστή χαρά να συνομιλήσω με δεκάδες συνδημότες μας, να ακούσω τις αγωνίες τους και να μοιραστούμε κοινές σκέψεις για το μέλλον της πόλης μας. Ιδιαίτερα εποικοδομητική ήταν η συνάντησή μου με τους έτερους εκπροσώπους της επιτροπής κατοίκων “Δάσος Μαζί”, παλαιούς Δασιώτες, Γιώργο Αγγέλαινα και Μάνο Βασαλά. Ενώσαμε τις δυνάμεις μας και σηκώσαμε μαζί, συμβολικά, το πανό της διεκδίκησης. Γιατί το “μαζί” είναι που κάνει τη διαφορά.
​Αυτός ο αγώνας δεν σταματά εδώ. Δεν πρόκειται να ανεχτούμε καμία κωλυσιεργία, καμία έκπτωση στα δικαιώματα των Χαϊδαριωτών, κανένα συμβιβασμό πίσω από κλειστές πόρτες. Η δημόσια περιουσία ανήκει στους πολίτες και η ποιότητα ζωής μας είναι αδιαπραγμάτευτη. Με καθαρό λόγο, ειλικρίνεια και αποφασιστικότητα, συνεχίζουμε μαζί με την κοινωνία στην πρώτη γραμμή, για να πάμε το Χαϊδάρι εκεί που πραγματικά του αξίζει: Ψηλά!»

Continue Reading

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

RADIO LIVE

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Ετικέτες

Δημοφιλή