Connect with us

Κοινωνία

Κοροναϊός : Όλα τα νέα μέτρα που τίθενται σε ισχύ τη Δευτέρα – Τι ώρα θα κλείνουν μπαρ και εστιατόρια

Published

on

Σε εφαρμογή τίθενται από αύριο, Δευτέρα, τα νέα μέτρα που αποφάσισε η κυβέρνηση, μετά την έξαρση των κρουσμάτων του κοροναϊού, με σκοπό τον περιορισμό μετάδοσης της πανδημίας στην Ελλάδα.

Τα μέτρα θα ισχύουν από τις 06:00 το πρωί της Δευτέρας μέχρι και τις 24 ή τις 31 Αυγούστου κατά περίπτωση.

Ανάμεσα στα νέα μέτρα, υπενθυμίζεται, συμπεριλαμβάνεται και το κλείσιμο των μπαρ και των εστιατορίων από τα μεσάνυχτα έως τις 7 το πρωί στην Περιφέρεια Αττικής, συμπεριλαμβανομένων όλων των νησιών του Αργοσαρωνικού και στα Κύθηρα, έως τις 24 Αυγούστου.

Πιο αναλυτικά τα μέτρα

1.Στις επιδημιολογικά επιβαρυμένες περιοχές, θεσπίζεται έως τις 24 Αυγούστου όριο 50 ατόμων για όλες τις δημόσιες και κοινωνικές εκδηλώσεις και συναθροίσεις, εκτός από αυτές στις οποίες εφαρμόζονται ειδικοί κανόνες, όπως για παράδειγμα στα εστιατόρια, τα θέατρα, τα σινεμά.

2.Απαγόρευση λειτουργίας χώρων εστίασης και διασκέδασης από τα μεσάνυχτα έως τις 7 το πρωί και στην Περιφέρεια Αττικής, συμπεριλαμβανομένων όλων των νησιών του Αργοσαρωνικού και στα Κύθηρα, έως τις 24 Αυγούστου.

Οι 16 επιβαρυμένες περιοχές

Στις επιδημιολογικά επιβαρυμένες περιοχές, στις οποίες ισχύει τόσο ο περιορισμός των 50 ατόμων στις δημόσιες και κοινωνικές εκδηλώσεις, όσο και η απαγόρευση λειτουργίας των χώρων εστίασης και διασκέδασης από τα μεσάνυχτα έως τις 7 το πρωί, ανήκουν:

– η Περιφέρεια Κρήτης, η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και η Περιφέρεια Αττικής,

– οι Περιφερειακές Ενότητες Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής, Λάρισας και Κέρκυρας και

– οι Δήμοι Μυκόνου, Πάρου, Σαντορίνης, Βόλου, Κατερίνης, Ρόδου, Αντιπάρου, Ζακύνθου και Κω.

3. Παράταση έως τις 24 Αυγούστου των επιπρόσθετων μέτρων που ισχύουν στον Πόρο, με μόνη διαφορά ότι το κλείσιμο των καταστημάτων μεταφέρεται τα μεσάνυχτα, δηλαδή στις 24:00 αντί για τις 23:00 που ίσχυε ως σήμερα.

Οι πρώτες ενδείξεις ναι μεν δείχνουν μικρή βελτίωση της επιδημιολογικής κατάστασης στον Πόρο, επειδή όμως χρειάζονται 2 εβδομάδες για να για να είμαστε σίγουροι για την αποτελεσματικότητα των μέτρων, για αυτό και αποφασίστηκε η παράτασή τους. 

4. Υποχρεωτική χρήση μάσκας σε χώρους υψηλού συγχρωτισμού, εντός στρατοπέδων και σε δομές κοινωνικής αλληλεγγύης και χώρους φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών.

5. Όλοι όσοι επιστρέφουν από άδειες στις μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων και αυτοί που εργάζονται σε χώρους υψηλού συγχρωτισμού (πχ εντός στρατοπέδων, σε δομές κοινωνικής αλληλεγγύης και χώρους φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών) πρέπει να υποβάλλονται σεπροληπτικό εργαστηριακό έλεγχο για το νέο κορωνοϊό με ευθύνη των εργοδοτών ή των προϊσταμένων τους.

6. Τα μέλη των ομάδων αυξημένου κινδύνου για σοβαρή νόσο από τον κορωνοϊό που εργάζονται στον δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα στο εξής θα εργάζονται με τηλεργασία ή back office, κατά την επιλογή του εργαζομένου και έως 31 Αυγούστου.

7. Υπενθυμίζεται ότι έως και τις 24 Αυγούστου ισχύει η εφαρμογή των ειδικών μέτρων σε Πάρο και Αντίπαρο, ήτοι:

– Αναστολή κάθε είδους εκδήλωσης.

– Απαγόρευση κάθε είδους συνάθροισης πολιτών άνω των 9 ατόμων για οποιονδήποτε λόγο, τόσο σε δημόσιο όσο και σε ιδιωτικό χώρο.

– Στους χώρους εστίασης επιτρέπεται μέγιστος αριθμός ατόμων σε κάθε τραπέζι έως 4 άτομα, εκτός εάν πρόκειται για συγγενείς Α’ βαθμού, όπου επιτρέπεται έως 6 άτομα.

– Υποχρεωτική χρήση μάσκας παντού, τόσο σε εξωτερικούς όσο και σε εσωτερικούς χώρους.

– ενώ ισχύουν και οι περιορισμοί των επιδημιολογικά επιβαρυμένων περιοχών.

Αυστηρή σύσταση για γενικευμένη χρήση μάσκας

Επιπρόσθετα, υπάρχει αυστηρή σύσταση για γενικευμένη χρήση μάσκας για μια εβδομάδα σε όλους τους χώρους από όσους ταξιδιώτες επιστρέφουν από διακοπές σε περιοχές με επιβαρυμένη επιδημιολογική εικόνα.

Ιδιαίτερη προσοχή και έμφαση στα ατομικά μέτρα υγιεινής συστήνεται κατά και μετά το κύμα επιστροφής από τις διακοπές, ιδιαίτερα σε μέσα μαζικής μεταφοράς όπως πλοία. Θα υπάρξει μεγάλη κινητοποίηση του λιμενικού για την τήρηση των μέτρων και την επιβολή των σχετικών κυρώσεων.

Υπενθυμίζεται επίσης, ότι υπάρχει ισχυρή σύσταση για χρήση μάσκας σε όλους τους κλειστούς χώρους και υποχρέωση χρήσης μάσκας σε υπαίθριες συναθροίσεις όπου δεν μπορούν να τηρούνται οι ενδεικνυόμενες αποστάσεις.

Δειγματοληπτικοί έλεγχοι στα λιμάνια

Τυχαιοποιημένους ελέγχους για τον νέο κορονοϊό σε ταξιδιώτες που επιστρέφουν στην Αθήνα από τις διακοπές τους, πραγματοποιούν από το πρωί στα λιμάνια του Πειραιά και της Ραφήνας ειδικά κλιμάκια του Συντονιστικού Κέντρου της Περιφέρειας Αττικής και του Ιατρικού Συλλόγου Αθήνας.

Τα δειγματοληπτικά τεστ θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας μέχρι τη δύση του ήλιου. Στόχος είναι η τυχόν ανεύρεση θετικών στον κορονοϊό ταξιδιωτών αλλά και η ευαισθητοποίηση όσων επιστρέφουν από τις διακοπές, ώστε να προασπίσουν κατά την επάνοδό τους στην Αττική το κοινωνικό σύνολο από την τυχόν διασπορά ιού SARS-CoV-2 στο περιβάλλον τους ή στην κοινότητα και ιδιαίτερα σε ευπαθείς ομάδες.

Παράλληλα, εθελοντές διανέμουν ενημερωτικό υλικό με οδηγίες προφύλαξης για τη μη διασπορά της επιδημίας, ενημερώνοντας με λεπτομέρεια τους ταξιδιώτες για τους κινδύνους μετάδοσης του COVID -19 στην κοινότητα.

Έμφαση δίνεται για τις περιπτώσεις ασυμπτωματικών φορέων και δραστηριοτήτων, που κατά την διάρκεια του ταξιδιού ενδέχεται να έχουν εκθέσει σε αυξημένο κίνδυνο μετάδοσης της νόσου τους πολίτες.

Μακραίνει η μακάβρια λίστα των νεκρών

Δύο ακόμα θάνατοι από κοροναϊόκαταγράφηκαν την Κυριακή, ανεβάζοντας τον αριθμό των θυμάτων στη χώρα μας στους 228.

Συγκεκριμένα, κατέληξε στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ 71χρονος με υποκείμενα νοσήματα και στο Μποδοσάκειο Πτολεμαϊδας 87χρονη που επίσης είχε υποκείμενα νοσήματα.

Αγωνία για τη 17χρονη στη ΜΕΘ

Αγωνία για ένα 17χρονο κορίτσι, που νοσηλεύεται διασωληνωμένο στην εντατική του νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ. Η είδηση έπεσε σαν «βόμβα» ανήμερα του Δεκαπενταύγουστου, κρούοντας ηχηρό καμπανάκι στους νέους που θεωρούν ότι είναι άτρωτοι απέναντι στον κοροναϊό. Άλλοι 22 ασθενείς νοσηλεύονται διασωληνωμένοι.

Ακόμα τρεις ασθενείς με κοροναϊό κατέληξαν χθες, ανεβάζοντας τον αριθμό των νεκρών σε 226, ενώ καταγράφηκαν 230 νέα κρούσματα της νόσου.

Αν και είναι μόνο μέσα Αυγούστου, η χώρα μετρά ήδη 2.439 νέες λοιμώξεις. Στο «κόκκινο» βρίσκεται η Θεσσαλονίκη, με 65 νέα κρούσματα το τελευταίο εικοσιτετράωρο και η Αττική με 47. Τα περισσότερα από αυτά σχετίζονται με νέους, αρκετοί από τους οποίους επιστρέφουν από διακοπές.

Το Σάββατο ανακοινώθηκαν 230 νέα κρούσματα, εκ των οποίων τα 27 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου.

Για ακόμη μια ημέρα, Αθήνα και Θεσσαλονίκη βρίσκονται στο «κόκκινο», καταγράφοντας 47 και 65 κρούσματα κοροναϊού, αντίστοιχα. Επίσης, αύξηση παρουσιάζουν και τα εισαγόμενα κρούσματα τα οποία ανέρχονται σε 41, ενώ η συνεχίζεται η μεγάλη διασπορά στη χώρα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 6.858, εκ των οποίων το 55.1% αφορά άνδρες.

Από αυτά., 1.648 (24.0%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 3.293 (48.0%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Συναγερμός σε αρχές και ειδικούς για την έξαρση των κρουσμάτων

Στην εκπομπή MEGA Σαββατοκύριακο και τους Άρη Ραβανό και Νικήτα Κορωνάκη, μίλησε ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, Αθανάσιος Εξαδάκτυλος, αναφορικά με την πορεία του κοροναϊό στη χώρα, το εμβόλιο, αλλά και τι θα γίνει με το άνοιγμα των σχολείων.

«Η ανακάλυψη του εμβολίου για τον κοροναϊόείναι ένα θέμα που έχει και τεράστια γεωπολιτική σημασία. Στο πλαίσιο αυτό έχουμε τις διαφωνίες που ανακύπτουν για το ρωσικό εμβόλιο. Δεν ξέρουμε επιστημονικά τι ακριβώς συμβαίνει. Το εμβόλιο αυτό είναι τουλάχιστον ένα εμβόλιο της φάσης 3 και το δίνουν στον κόσμο για να δοκιμαστεί ευρέως», σημείωσε ο κ. Εξαδάκτυλος.

«Έχουμε περίπου 140 προσπάθειες σε όλο τον κόσμο για το εμβόλιο κατά του κοροναϊού. Έχουμε τρεις προσπάθειες στο δυτικό κόσμο που είναι στη φάση τρία και ή στα τέλη του 2020 ή το 2021 θα μπορούν να δοθούν σε χρήση. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούμε να έχουμε μαζικούς εμβολιασμούς την άνοιξη του 2021», πρόσθεσε.

Σε ό,τι αφορά στην κατάσταση στη χώρα, ο κ. Εξαδάκτυλος τόνισε ότι «φαίνεται ότι είμαστε στην αρχή του δεύτερου κύματος. Το πόσο ψηλό θα είναι, τι ορμή θα έχει, θα εξαρτηθεί από τη συμπεριφορά μας. Τα μέτρα επαρκούν εφόσον τηρηθούν. Αν τα τηρήσουμε πιστεύω ότι θα δούμε αναστροφή, αλλά όχι σε μία δύο εβδομάδες, θα χρειαστούν περισσότερες. Πρέπει να το θυμόμαστε αυτό».

Σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων, ο ίδιος σημείωσε ότι «Απέχουμε 22 ημέρες από την ημέρα έναρξης των μαθημάτων, και μπορούν να ανατραπούν πολλά πράγματα. Πριν από 22 ημέρες τα κρούσματα στην Ελλάδα ήταν γύρω στα 40, τώρα έχουν παγιωθεί στα πάνω από 200. Δεν μπορώ να πω τώρα τι πρέπει να γίνει. Σε κάθε περίπτωση τα σχολεία θέλουμε να ανοίξουν. Για να λειτουργούν τα πάντα πρέπει να δούμε τη μάσκα σαν εργαλείο».

«Ο αριθμός των θετικών δεν θα παραμείνει σταθερός. Ή θα ανέβει ή θα κατέβει. Αν αρχίσουν οι αριθμοί να ανεβαίνουν θα πρέπει να αλλάξουν οι όροι που υπάρχουν αυτή τη στιγμή. Αν αρχίζουν να κατεβαίνουν τότε θα πάμε στα σχολεία κανονικά όπως προβλέψαμε με μάσκα και αποστάσεις. Τα παιδιά από το καλοκαίρι όταν λειτούργησε το σχολείο, η συμπεριφορά τους και η προσαρμογή τους ήταν καλύτερες από το αναμενόμενο. Οι νέοι και τα παιδιά συμπεριφέρονται καλά», πρόσθεσε στο ίδιο θέμα.

«Είναι πολύπλοκο θέμα το γενικό lockdown που δεν είναι αμιγώς ιατρικό. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πολλές παράμετροι, μιας κοινωνίας που πρέπει να συνεργαστεί και δεν ξέρουμε πώς θα αντιδράσεις, οι ανάγκες της κοινωνίας να προχωρά. Έχει σημασία να μην συζητάμε για τα επόμενα μέτρα. Έχει σημασία να τηρούμε τα τρέχοντα μέτρα», επισήμανε ο κ. Εξαδάκτυλος εξηγώντας ότι «έχουμε μια κουρασμένη κοινωνία και το μήνυμα προς αυτούς που δεν δέχονται τη μάσκα είναι ότι αν δεν έχουν ζημιά στην υγεία τους, θα έχουν σίγουρα στην τσέπη τους. Η άρνηση των ανθρώπων στην εστίαση να μην τηρούν όλοι το μέτρο της μάσκας, έφερε τον περιορισμό στην εστίαση».

Τέλος αναφορικά με το εμβόλιο για την εποχιακή γρίπη, ο κ. Εξαδάκτυλος ανέφερε ότι «οι παραγγελίες για εμβόλια φέτος ξεπερνούν κατά ένα εκατ. τα περσινά. Ο εμβολιασμός για την εποχιακή γρίπη είναι πιο επιτακτικός φέτος για τις ευπαθείς ομάδες και θα πρέπει να γίνει μάλλον και νωρίτερα».

Πηγή: in.gr

 

 

 

 

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Πράξη προσφοράς ζωής η εθελοντική αιμοδοσία στο Α’ ΚΑΠΗ Αγίας Βαρβάρας

Published

on

Με ικανοποιητική συμμετοχή πολιτών πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 21 Ιουνίου η εθελοντική αιμοδοσία της Δημοτικής Ομάδας Αιμοδοσίας «Χρήστος Παπαδόπουλος» του Δήμου Αγίας Βαρβάρας, στους χώρους του Α’ ΚΑΠΗ (Καλαντζάκου 7).

Η δράση οργανώθηκε σε συνεργασία με το Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών «Ο Ευαγγελισμός» και το ΚΕΠ Υγείας του Δήμου, με δεκάδες εθελοντές αιμοδότες να ανταποκρίνονται στο κάλεσμα προσφοράς, αποδεικνύοντας έμπρακτα την ευαισθησία και την αλληλεγγύη που διακρίνουν την τοπική κοινωνία.

Από τις πρωινές ώρες, οι πολίτες προσέρχονταν στον χώρο της αιμοδοσίας, όπου το εξειδικευμένο προσωπικό του νοσοκομείου φρόντισε για την ασφαλή και ομαλή διεξαγωγή της διαδικασίας. Ανάμεσα στους αιμοδότες βρέθηκαν τόσο παλαιοί όσο και νέοι εθελοντές, στέλνοντας το μήνυμα ότι η αιμοδοσία αποτελεί μια απλή πράξη που μπορεί να χαρίσει ελπίδα και ζωή σε συνανθρώπους μας.

Η Δημοτική Ομάδα Αιμοδοσίας «Χρήστος Παπαδόπουλος», η οποία πραγματοποιεί τακτικές αιμοδοσίες κάθε χρόνο, συνεχίζει με συνέπεια το κοινωνικό της έργο, συμβάλλοντας στη διατήρηση επαρκών αποθεμάτων αίματος για έκτακτες και προγραμματισμένες ανάγκες.

Οι διοργανωτές ευχαρίστησαν θερμά όλους όσοι συμμετείχαν, καθώς και το προσωπικό του Νοσοκομείου «Ευαγγελισμός» για τη συνεργασία, υπογραμμίζοντας ότι κάθε μονάδα αίματος μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη για κάποιον συνάνθρωπο που τη χρειάζεται.

Ένα ακόμη ραντεβού ανθρωπιάς και κοινωνικής προσφοράς ολοκληρώθηκε με επιτυχία στην Αγία Βαρβάρα, ανανεώνοντας το μήνυμα της εθελοντικής αιμοδοσίας: «Δίνω αίμα, χαρίζω ζωή».

 

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Εξαρθρώθηκε συμμορία διακίνησης ναρκωτικών στην Αγία Βαρβάρα – Είχαν μετατρέψει διαμέρισμα σε «φρούριο»

Published

on

Τέσσερα άτομα συνελήφθησαν από την ΕΛ.ΑΣ. – Τραυματίστηκε αστυνομικός κατά την επιχείρηση, ενώ προηγήθηκε επεισόδιο με πυροβολισμούς μεταξύ μελών της ομάδας.

Σημαντικό πλήγμα στη διακίνηση ναρκωτικών στην ευρύτερη περιοχή της Αγίας Βαρβάρας κατάφερε η Ελληνική Αστυνομία, προχωρώντας στην εξάρθρωση συμμορίας που φέρεται να είχε οργανώσει πλήρως τη δράση της μέσα από διαμέρισμα το οποίο είχε μετατραπεί σε πραγματικό «φρούριο».

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, τα μέλη της ομάδας είχαν εγκαταστήσει σύστημα παρακολούθησης με κάμερες ασφαλείας, ενώ η είσοδος του διαμερίσματος ήταν προστατευμένη με θωρακισμένη πόρτα και ειδικό άνοιγμα μέσω του οποίου πραγματοποιούνταν οι συναλλαγές. Οι αστυνομικοί διαπίστωσαν ότι το σημείο λειτουργούσε σε 24ωρη βάση, με συνεχή προσέλευση ατόμων που προμηθεύονταν ναρκωτικές ουσίες.

Η επιχείρηση πραγματοποιήθηκε από το Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Αγίας Βαρβάρας, το οποίο έπειτα από αξιοποίηση πληροφοριών και παρακολούθηση της δράσης των εμπλεκομένων προχώρησε στην επέμβαση και τη σύλληψη τεσσάρων ατόμων. Κατά τη διάρκεια της αστυνομικής επιχείρησης σημειώθηκε ένταση, καθώς ένας από τους συλληφθέντες φέρεται να αντιστάθηκε σθεναρά και να τραυμάτισε αστυνομικό.

Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, λίγη ώρα πριν από την έφοδο των Αρχών είχε προηγηθεί σοβαρό επεισόδιο μεταξύ δύο μελών της συμμορίας, τα οποία φέρονται να πυροβόλησαν το ένα το άλλο, αποκαλύπτοντας το κλίμα έντασης που επικρατούσε στο εσωτερικό της εγκληματικής ομάδας.

Η υπόθεση προκαλεί έντονο προβληματισμό, καθώς αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο οργανωμένα κυκλώματα επιχειρούν να εγκαθιστούν σημεία διακίνησης ναρκωτικών μέσα στον αστικό ιστό, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των κατοίκων.

Η έρευνα της ΕΛ.ΑΣ. συνεχίζεται για την πλήρη διερεύνηση της δράσης της συμμορίας και τυχόν διασυνδέσεις της με άλλα κυκλώματα διακίνησης ναρκωτικών.

.

 

.

 

.

 

.

 

.

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Μ. Χατζηευσταθίου: Είμαστε σοκαρισμένοι με την είδηση της απώλειας του Γυμναστή μας

Published

on

Αγαπητές κι αγαπητοί φίλοι του σχολείου μας. Όλες κι όλοι είμαστε σοκαρισμένοι με την είδηση της απώλειας του Γυμναστή μας, του Φίλου μας, του Γιώργου Καλλή, του Ανθρώπου που τα Παιδιά λάτρευαν και κρέμονταν πάνω του, συνεχώς. Δεν.. δεν… χωράνε οι λέξεις.
Θα σταθούμε δίπλα στη Σοφία και τα κορίτσια σου, Γίγαντα.
Πάντα θα πλανιέται η μορφή σου στην αυλή του σχολείου μας…
Πάντα!.
.
.
.
.
.

Continue Reading

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

RADIO LIVE

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Ετικέτες

Δημοφιλή