Connect with us

Κοινωνία

Κοροναϊός: Αντίστροφη μέτρηση για το άνοιγμα των σχολείων – Τι θα γίνει με τα εκ περιτροπής μαθήματα και τις μάσκες

Published

on

Ο αριθμός των κρουσμάτων που ανακοινώνεται καθημερινά τρομάζει τους επιστήμονες ενώ ουδείς μπορεί να προβλέψει τι θα γίνει τις επόμενες ημέρες και πως θα είναι η επιδημιολογική εικόνα της χώρας προς τα τέλη Αυγούστου, οπότε και θα πρέπει να ληφθούν οι αποφάσεις για την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία

Μπορεί εκπαιδευτικοί και μαθητές να μετράνε αντίστροφα για το άνοιγμα των σχολικών μονάδων που έχει προγραμματιστεί για τις 7 Σεπτεμβρίου, ωστόσο ο προβληματισμός για το καθεστώς λειτουργίας των σχολείων αλλά και το αν θα είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας έχει επανέλθει και απασχολεί κυβέρνηση, υπουργείο Παιδείας και λοιμωξιολόγους.

 

Ο αριθμός των κρουσμάτων που ανακοινώνεται καθημερινά τρομάζει τους επιστήμονες ενώ ουδείς μπορεί να προβλέψει τι θα γίνει τις επόμενες ημέρες και πως θα είναι η επιδημιολογική εικόνα της χώρας προς τα τέλη Αυγούστου, οπότε και θα πρέπει να ληφθούν οι αποφάσεις για την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία.

 

Ήδη στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας – σε συνεργασία πάντα με τους λοιμωξιολόγους – επεξεργάζονται διάφορες εναλλακτικές λύσεις για το καθεστώς λειτουργίας των σχολείων.

 

«Μπορεί να ανατραπούν πολλά έως τις 7 Σεπτεμβρίου»

Αν και ακόμη οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί, το ένα σενάριο μιλά για εκ περιτροπής μαθήματα για όσες τάξεις έχουν πάνω από 15 μαθητές ενώ έχει αρχίσει να προτείνεται από μερίδα λοιμωξιολόγων η χρήση μάσκας για μαθητές άνω των 10 ετών ώστε να περιοριστεί ο κίνδυνος της διασποράς του ιού στη σχολική κοινότητα σε περίπτωση που κάποιος εκπαιδευτικός ή μαθητής νοσεί.

 

«Απέχουμε 22 ημέρες από την ημέρα έναρξης των μαθημάτων, και μπορούν να ανατραπούν πολλά πράγματα. Πριν από 22 ημέρες τα κρούσματα στην Ελλάδα ήταν γύρω στα 40, τώρα έχουν παγιωθεί στα πάνω από 200. Δεν μπορώ να πω τώρα τι πρέπει να γίνει. Σε κάθε περίπτωση τα σχολεία θέλουμε να ανοίξουν. Για να λειτουργούν τα πάντα πρέπει να δούμε τη μάσκα σαν εργαλείο» τόνισε μιλώντας στο MEGA ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου Αθανάσιος Εξαδάκτυλος.

 

 

«Ο αριθμός των θετικών δεν θα παραμείνει σταθερός. Ή θα ανέβει ή θα κατέβει. Αν αρχίσουν οι αριθμοί να ανεβαίνουν θα πρέπει να αλλάξουν οι όροι που υπάρχουν αυτή τη στιγμή. Αν αρχίζουν να κατεβαίνουν τότε θα πάμε στα σχολεία κανονικά όπως προβλέψαμε με μάσκα και αποστάσεις. Τα παιδιά από το καλοκαίρι όταν λειτούργησε το σχολείο, η συμπεριφορά τους και η προσαρμογή τους ήταν καλύτερες από το αναμενόμενο. Οι νέοι και τα παιδιά συμπεριφέρονται καλά», πρόσθεσε στο ίδιο θέμα.

 

Υπ. Παιδείας: Ετοιμαζόμαστε για το άνοιγμα των σχολείων

Στο επικείμενο άνοιγμα των σχολείων αναφέρθηκε και η γενική γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αναστασία Γκίκα μιλώντας στο MEGA.

 

«Ετοιμαζόμαστε σιγά – σιγά. Είναι μια διαδικασία καθημερινή. Έχουμε ξεκινήσει τις τοποθετήσεις των νεοδιορισμένων. Σε λίγες ημέρες θα καλέσουμε και τους αναπληρωτές για να λάβουν θέση. Οι εκπαιδευτικοί θα είναι την 1η Σεπτέμβρη τα σχολεία, ώστε το σχολείο να ξεκινήσει στις 7 του μήνα. Έχουμε δύο σενάρια που είναι τα επικρατέστερα, τα οποία συζητήσαμε πριν από δύο περίπου εβδομάδες με τους ειδικούς, σε τηλεδιάσκεψη.

 

 

Το πρώτο σενάριο είναι της πλήρους κανονικότητας, δηλαδή να πάνε κανονικά τα παιδιά στα σχολεία με τα αυξημένα τα μέτρα προστασίας, έχουμε συζητήσει το ενδεχόμενο της χρήσης μάσκας από όλους και φυσικά την τήρηση της αποστασιοποίησης που τα παιδιά μας την ενστερνίστηκαν. Τ

 

Το δεύτερο σενάριο είναι να ξεκινήσουμε όπως ξεκινήσαμε και τον Μάιο και τον Ιούνιο, με λιγότερα από 15 παιδιά στην τάξη και εκ περιτροπής. Θα γίνουν και άλλες συζητήσεις ως την τελική απόφαση. Οι τελικές αποφάσεις για να φτάσουμε να ανοίξουμε τα σχολεία τον Μάιο ελήφθησαν μια βδομάδα πριν, ώστε ένα λάβουμε υπόψιν κάθε λεπτομέρεια σε ό,τι αφορά στα επιδημιολογικά δεδομένα», ανέφερε η κ. Γκίκα.

 

Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας της ΟΛΜΕ Βαγγέλης Μπουντουλούλης τόνισε πως «υπάρχει ένα μπλέξιμο μεταξύ της υγείας, της πολιτικής και της οικονομίας. Εμείς πιστεύουμε και θα δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας για να δίνει μάθημα. Αν δεν δοθεί ενίσχυση δεν θα έχουμε επιτυχία. Από το υπουργείο Παιδείας δεν παρατηρήσαμε κάτι ιδιαίτερο σε ό,τι αφορά στην προετοιμασία κατά το καλοκαίρι. Εμείς είμαστε έτοιμοι και για τα δύο σενάρια. Σε περίπτωση που πάνε όλα τα παιδιά σχολείο, θα πρέπει να ληφθούν τα μέτρα που είπε η κ. Γκίκα. Εμείς λέμε λιγότερους μαθητές ανά τάξη».

 

«Δύσκολο να λειτουργήσουν με πλήρη κανονικότητα»

Ο Γκίκας Μαγιορκίνης, επίκουρος καθηγητής Υγιεινής και Επιδημιολογίας του ΕΚΠΑ και μέλος της επιτροπής των λοιμωξιολόγων, εκφράζοντας την ανησυχία του για την ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων.

 

Ο κ. Μαγιορκίνης (ΣΚΑΪ) τόνισε πως θα πρέπει να εξεταστεί πολύ προσεκτικά ο τρόπος λειτουργίας των σχολείων εν μέσω 2ου κύματος ενώ επισήμανε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να λειτουργήσουν με πλήρη κανονικότητα.

 

Έκανε λόγο για πιθανότητα μοντέλου Μαΐου με μάσκες, το οποίο θα εισηγηθεί. Όπως εξήγησε αυτό σημαίνει ότι σε πρώτη φάση θα υπάρχει εκ περιτροπής διδασκαλία, ενώ τόνισε ότι θα πρέπει να γίνεται χρήση μάσκας στις ηλικίες μεταξύ 10 – 19 ετών και όταν τα νούμερα του 2ου κύματος αρχίζουν και πέφτουν τότε σταδιακά να επανέλθουμε σε μια πλήρη κανονικότητα.

 

Όλα θα εξαρτηθούν από την εξέλιξη της πανδημίας

Όπως πάντως έχουν αναφέρει επανειλημμένα οι λοιμωξιολόγοι, όλα θα εξαρτηθούν από την εξέλιξη της πανδημίας. Το επόμενο δεκαήμερο θεωρείται ιδιαιτέρως κρίσιμο καθώς θα διαφανεί εάν η χώρα καταφέρνει να ελέγχει την πανδημία ή η κατάσταση θα ξεφύγει, οπότε και πρέπει να ληφθούν αποφάσεις με πιο αυστηρά μέτρα, εξέλιξη που ενδεχομένως επηρεάσει και τα σχολεία.

 

Ένα από τα σενάρια – το πιο αισιόδοξο – είναι να ξεκινήσουν τα μαθήματα κανονικά, με όλους τους μαθητές στη θέση τους.

 

Για να γίνει βέβαια αυτά, θα πρέπει ο αριθμός των καθημερινών νέων κρουσμάτων να είναι σε χαμηλά επίπεδα ώστε να μην υπάρξει κίνδυνος διασποράς του ιού στα σχολεία. Η εξέλιξη της πανδημίας μέχρι και σήμερα ωστόσο, δείχνει ότι αυτό το σενάριο απομακρύνεται.

 

Το δεύτερο σενάριο αφορά την εκ περιτροπής διδασκαλία, μοντέλο που ακολουθήθηκε προς τα τέλη της προηγούμενης χρονιάς, προκειμένου να γίνουν οι αναπληρώσεις των χαμένων διδακτικών ωρών. Είναι ένα από τα πιο πιθανά σενάρια με δεδομένο ότι εφαρμόστηκε για περίπου ένα μήνα για τις τάξεις οι οποίες είχαν πάνω από 15 μαθητές.

 

Το τρίτο σενάριο που έχει αρχίσει να συζητείται και να προτείνεται και από λοιμωξιολόγους είναι η χρήση μάσκας από τους μαθητές στις τάξεις ώστε να διεξαχθούν απρόσκοπτα τα μαθήματα. Αν και πέρυσι δεν υπήρχε υποχρεωτική χρήση μάσκας για τους μαθητές, είναι πιθανό να γίνει το Σεπτέμβρη πραγματικότητα ειδικά για τους μαθητές μεγαλύτερων ηλικιών.

Πηγή: in.gr

 

 

 

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Πράξη προσφοράς ζωής η εθελοντική αιμοδοσία στο Α’ ΚΑΠΗ Αγίας Βαρβάρας

Published

on

Με ικανοποιητική συμμετοχή πολιτών πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 21 Ιουνίου η εθελοντική αιμοδοσία της Δημοτικής Ομάδας Αιμοδοσίας «Χρήστος Παπαδόπουλος» του Δήμου Αγίας Βαρβάρας, στους χώρους του Α’ ΚΑΠΗ (Καλαντζάκου 7).

Η δράση οργανώθηκε σε συνεργασία με το Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών «Ο Ευαγγελισμός» και το ΚΕΠ Υγείας του Δήμου, με δεκάδες εθελοντές αιμοδότες να ανταποκρίνονται στο κάλεσμα προσφοράς, αποδεικνύοντας έμπρακτα την ευαισθησία και την αλληλεγγύη που διακρίνουν την τοπική κοινωνία.

Από τις πρωινές ώρες, οι πολίτες προσέρχονταν στον χώρο της αιμοδοσίας, όπου το εξειδικευμένο προσωπικό του νοσοκομείου φρόντισε για την ασφαλή και ομαλή διεξαγωγή της διαδικασίας. Ανάμεσα στους αιμοδότες βρέθηκαν τόσο παλαιοί όσο και νέοι εθελοντές, στέλνοντας το μήνυμα ότι η αιμοδοσία αποτελεί μια απλή πράξη που μπορεί να χαρίσει ελπίδα και ζωή σε συνανθρώπους μας.

Η Δημοτική Ομάδα Αιμοδοσίας «Χρήστος Παπαδόπουλος», η οποία πραγματοποιεί τακτικές αιμοδοσίες κάθε χρόνο, συνεχίζει με συνέπεια το κοινωνικό της έργο, συμβάλλοντας στη διατήρηση επαρκών αποθεμάτων αίματος για έκτακτες και προγραμματισμένες ανάγκες.

Οι διοργανωτές ευχαρίστησαν θερμά όλους όσοι συμμετείχαν, καθώς και το προσωπικό του Νοσοκομείου «Ευαγγελισμός» για τη συνεργασία, υπογραμμίζοντας ότι κάθε μονάδα αίματος μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη για κάποιον συνάνθρωπο που τη χρειάζεται.

Ένα ακόμη ραντεβού ανθρωπιάς και κοινωνικής προσφοράς ολοκληρώθηκε με επιτυχία στην Αγία Βαρβάρα, ανανεώνοντας το μήνυμα της εθελοντικής αιμοδοσίας: «Δίνω αίμα, χαρίζω ζωή».

 

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Εξαρθρώθηκε συμμορία διακίνησης ναρκωτικών στην Αγία Βαρβάρα – Είχαν μετατρέψει διαμέρισμα σε «φρούριο»

Published

on

Τέσσερα άτομα συνελήφθησαν από την ΕΛ.ΑΣ. – Τραυματίστηκε αστυνομικός κατά την επιχείρηση, ενώ προηγήθηκε επεισόδιο με πυροβολισμούς μεταξύ μελών της ομάδας.

Σημαντικό πλήγμα στη διακίνηση ναρκωτικών στην ευρύτερη περιοχή της Αγίας Βαρβάρας κατάφερε η Ελληνική Αστυνομία, προχωρώντας στην εξάρθρωση συμμορίας που φέρεται να είχε οργανώσει πλήρως τη δράση της μέσα από διαμέρισμα το οποίο είχε μετατραπεί σε πραγματικό «φρούριο».

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, τα μέλη της ομάδας είχαν εγκαταστήσει σύστημα παρακολούθησης με κάμερες ασφαλείας, ενώ η είσοδος του διαμερίσματος ήταν προστατευμένη με θωρακισμένη πόρτα και ειδικό άνοιγμα μέσω του οποίου πραγματοποιούνταν οι συναλλαγές. Οι αστυνομικοί διαπίστωσαν ότι το σημείο λειτουργούσε σε 24ωρη βάση, με συνεχή προσέλευση ατόμων που προμηθεύονταν ναρκωτικές ουσίες.

Η επιχείρηση πραγματοποιήθηκε από το Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Αγίας Βαρβάρας, το οποίο έπειτα από αξιοποίηση πληροφοριών και παρακολούθηση της δράσης των εμπλεκομένων προχώρησε στην επέμβαση και τη σύλληψη τεσσάρων ατόμων. Κατά τη διάρκεια της αστυνομικής επιχείρησης σημειώθηκε ένταση, καθώς ένας από τους συλληφθέντες φέρεται να αντιστάθηκε σθεναρά και να τραυμάτισε αστυνομικό.

Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, λίγη ώρα πριν από την έφοδο των Αρχών είχε προηγηθεί σοβαρό επεισόδιο μεταξύ δύο μελών της συμμορίας, τα οποία φέρονται να πυροβόλησαν το ένα το άλλο, αποκαλύπτοντας το κλίμα έντασης που επικρατούσε στο εσωτερικό της εγκληματικής ομάδας.

Η υπόθεση προκαλεί έντονο προβληματισμό, καθώς αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο οργανωμένα κυκλώματα επιχειρούν να εγκαθιστούν σημεία διακίνησης ναρκωτικών μέσα στον αστικό ιστό, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των κατοίκων.

Η έρευνα της ΕΛ.ΑΣ. συνεχίζεται για την πλήρη διερεύνηση της δράσης της συμμορίας και τυχόν διασυνδέσεις της με άλλα κυκλώματα διακίνησης ναρκωτικών.

.

 

.

 

.

 

.

 

.

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Μ. Χατζηευσταθίου: Είμαστε σοκαρισμένοι με την είδηση της απώλειας του Γυμναστή μας

Published

on

Αγαπητές κι αγαπητοί φίλοι του σχολείου μας. Όλες κι όλοι είμαστε σοκαρισμένοι με την είδηση της απώλειας του Γυμναστή μας, του Φίλου μας, του Γιώργου Καλλή, του Ανθρώπου που τα Παιδιά λάτρευαν και κρέμονταν πάνω του, συνεχώς. Δεν.. δεν… χωράνε οι λέξεις.
Θα σταθούμε δίπλα στη Σοφία και τα κορίτσια σου, Γίγαντα.
Πάντα θα πλανιέται η μορφή σου στην αυλή του σχολείου μας…
Πάντα!.
.
.
.
.
.

Continue Reading

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

RADIO LIVE

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Ετικέτες

Δημοφιλή