Connect with us

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Ο εορτασμός της 28ης Οκτώβριου στην Αγία Βαρβάρα

Published

on

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και με υψηλό  το αίσθημα της εθνικής υπερηφάνειας,  γιορτάστηκε φέτος η επέτειος του ΟΧΙ του 1940 ενάντια στους Ιταλούς κατακτητές,  στην Αγία Βαρβάρα. Ήταν μια μέρα που οι περισσότεροι από εμάς προσμέναμε, αφού λόγω των υγειονομικών μέτρων κατά του COVID-19, είχε να εορταστεί για δύο ολόκληρα χρόνια. Αυτό σε συνδυασμό με τη χθεσινή ηλιόλουστη μέρα ώθησε τον κόσμο να βγει από τα σπίτια του για  να παρακολουθήσει την καθιερωμένη παρέλαση, να καμαρώσει και να χειροκροτήσει τα νιάτα. Γύρω στις 10:30 τελέσθηκε δοξολογία στον Ιερό Ναό της Παναγίας Ελεούσας.  Τον πανηγυρικό λόγο, ανέγνωσε ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος κ. Παναγιώτης Περάκης. Ακολούθησε κατάθεση στεφάνων στο μνημείο πεσόντων που βρίσκεται έξω από το ναό, στην ομώνυμη πλατεία. Στεφάνια κατέθεσαν ο δήμαρχος κ. Λάμπρος Μίχος, οαντιπεριφερειάρχης Ανδρέας Λεωτσάκος, οι τοπικές αστυνομικές αρχές, εκπρόσωποι πολιτικών κομμάτων, εθνικοτοπικών και αθλητικών συλλόγων της πόλης, καθώς επίσης και εκπρόσωποι της σχολικής κοινότητας.

Ακολούθησε η παρέλαση σε όλο το μήκος της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου. Στην παρέλαση πήραν μέρος όλα τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της πόλης, οι εθνικοτοπικοί σύλλογοι Ποντίων Κρητών και Ηπειρωτών, τα χορευτικά τμήματα του Δήμου  και η ποδοσφαιρική ακαδημία της ΑΠΕ Αγία Ελεούσα. Οι παρευρισκόμενοι δεν σταμάτησαν να χειροκροτούν τα τμήματα για τον άψογο βηματισμό τους.

Στο τέλος της εκδήλωσης ο δήμαρχος κ. Λάμπρος Μίχος συνοδευόμενος από τους δημοτικούς συμβούλους, περιηγήθηκε στα μαγαζιά της πόλης για να ανταλλάξει ευχές, λόγω της ημέρας.

Ο πανηγυρικός λόγος:

Αιδεσιμότατοι,

Κύριε Δήμαρχε,

Κύριε Αντιπεριφερειάρχη,

Κύριε Διοικητά της Αστυνομίας,

Κύριε Πρόεδρε του Δημοτικού Συμβουλίου,

Κυρίες και κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι,

Κυρίες και Κύριοι, Αγαπητά μας παιδιά.

 

«Η μεγαλοσύνη των εθνών δεν μετριέται με το στρέμμα. Με της καρδιάς το πύρωμα μετριέται και το αίμα» γράφει ο Κωστής Παλαμάς.

Αυτή τη μεγαλοσύνη, την αυταπάρνηση κι  αυτοθυσία έδειξε σύσσωμος ο ελληνικός λαός σ’ έναν αγώνα τιμής και χρέους, το 1940.

Β ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ. Παγκόσμιας κλίμακας πόλεμος που διήρκεσε από το 1939 ως το 1945. Περιελάμβανε τη συντριπτική πλειονότητα των χωρών του κόσμου σχηματίζοντας δύο αντίπαλες στρατιωτικές συμμαχίες: τους Συμμάχους και τις Δυνάμεις του Άξονα. 

Στις 28 Οκτωβρίου του 1940 η Ελλάδα, διά στόματος Μεταξά,  αρνείται  να επιτρέψει την ελεύθερη δίοδο των στρατευμάτων του Μουσολίνι. Η σθεναρή αντίσταση των Ελλήνων και ο ηρωισμός τους γελοιοποιεί την Ιταλία παγκοσμίως,  η οποία, παρά την υπεροχή της, σε αριθμό ανδρών και εξοπλισμό, δεν μπορεί να αντισταθεί στην ορμητικότητα των ελληνικών στρατευμάτων.

Το γεγονός αυτό  προκάλεσε κατάπληξη και θαυμασμό  στην παγκόσμια κοινή γνώμη καθώς οι δυνάμεις του Άξονα θεωρούνταν, ως εκείνη τη στιγμή, ανίκητες. Ο ενθουσιασμός από τις νίκες των Ελλήνων ήταν φανερός.

Ο Τσώρτσιλ τηλεγραφούσε: « Εγκάρδια συγχαρητήρια για τις νίκες στο Αλβανικό  μέτωπο…. Μεγάλο ενθουσιασμό εμπνέει σε όλους μας το κατόρθωμα αυτό της ελληνικής ανδρείας εναντίον εχθρού τόσον υπέρτερου σε αριθμό και σε εξοπλισμό. Το κατόρθωμα αυτό θυμίζει τα ελληνικά τρόπαια της κλασικής εποχής. Ζήτω η Ελλάς»

Η εφημερίδα «Daily mail» έγραφε : «ο κόσμος ολόκληρος οφείλει συγχαρητήρια στην Ελλάδα». Η «Herald Tribune» έγραφε  «ο ελληνικός στρατός αποδείχθηκε αντάξιος των προγόνων του. Κατάφερε την πρώτη μεγάλη ήττα που σημειώθηκε κατά τον μεγάλο αυτό πόλεμο» και η «Times» της Νέας Υόρκης: «Σε ένα σύντομο μήνα το μικρό ελληνικό έθνος διέλυσε τον κακό εφιάλτη, που σκότιζε το πνεύμα του δημοκρατικού κόσμου… Οι Έλληνες κατάφεραν την πρώτη πραγματική ήττα στις κατά ξηράν δυνάμεις του Άξονα.. Κι αν ακόμη η Ελλάς συντριβόταν αύριο, η στρατιωτική συμβολή της θα έμενε αμείωτη…. Θα είναι δόξα της Νεότερης Ελλάδος ότι συνέτριψε τον μύθο του αήττητου Άξονα…»

Ο Χίτλερ διαπιστώνει την τεράστια απήχηση που έχει η αντίσταση των Ελλήνων και η  αποτυχία των Ιταλικών δυνάμεων του Μουσολίνι. Αναλαμβάνει ο ίδιος να βάλει στη θέση της τη μικρή ατίθαση χώρα που τόλμησε να αντισταθεί στα σχέδιά του.  

Στις 6 Απριλίου 1941 οι Γερμανοί χτυπούν την Ελλάδα. Οι Έλληνες εξακολουθούν να πολεμούν ηρωικά και να αντιστέκονται. Όμως παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες τους , οι δυνάμεις του Άξονα επικρατούν και η Αθήνα συνθηκολογεί στις 24 Απριλίου του 1941.

Τέτοιος ήταν ο  αγώνας των ελλήνων μαχητών που ακόμη και ο ίδιος ο Φύρερ  σε ομιλία του στο Ράιχσταγκ στις 4 Μαϊου  1941 τον αναγνώρισε, λέγοντας:

«Η ιστορική δικαιοσύνη με υποχρεώνει να διαπιστώσω ότι από όλους τους αντιπάλους που αντιμετωπίσαμε, ιδιαιτέρως ο Έλληνας στρατιώτης πολέμησε με παράτολμο θάρρος και περιφρόνηση προς τον θάνατο. Συνθηκολόγησε δε μόνον όταν η εξακολούθηση της αντίστασης ήταν αδύνατη και δεν είχε κανένα νόημα»

Και δεν ήταν μόνο ο Χίτλερ. Οι πάντες εγκωμίαζαν την αντίσταση του ελληνικού λαού η οποία έκρινε και την έκβαση του Β Παγκόσμιου Πολέμου.

Διότι με τον αγώνα των Ελλήνων όχι μόνον διαψεύστηκε ο θρύλος του «αήττητου» των γερμανικών δυνάμεων, αλλά ανετράπη και η εκτίμηση για την έκβαση του πολέμου και αρκετές χώρες που ήταν έτοιμες να συμμαχήσουν με τις δυνάμεις του Άξονα, άρχισαν να εμφανίζουν διστακτικότητα για τη συμμετοχή τους στο πλευρό του Χίτλερ. Ένα τέτοιο παράδειγμα χώρας ήταν η Ισπανία.

Ό ίδιος έγραφε σε επιστολή του στον Μουσολίνι τον Δεκέμβριο του 1941 τα εξής: « Η Ισπανία εξαιρετικά ταραγμένη από την κατάσταση η οποία, κατά την άποψη του Φράνκο μεταβλήθηκε, απέρριψε τη συνεργασία με τις Αξονικές δυνάμεις» Στην ίδια επιστολή αναφέρει: «Η Βουλγαρία δείχνει ακόμη απροθυμία να συμμετέχει στο Τριμερές Σύμφωνο και να εκκαθαρίσει τις διεθνείς της σχέσεις»

Το γεγονός επίσης ότι η αντίσταση της μικρής Ελλάδας ανάγκασε τους Γερμανούς να δεσμεύσουν δυνάμεις για να την κάμψουν  ενώ θα μπορούσαν αυτές τις δυνάμεις να τις διαθέσουν σε άλλα μέτωπα, έδωσε την ευκαιρία στους Βρεττανούς να σταθεροποιήσουν τη θέση τους στην Αφρική, την Εγγύς και Μέση Ανατολή  με σπουδαίες επιπτώσεις στην εξέλιξη του πολέμου.

 Ο εξαναγκασμός του Χίτλερ να ασχοληθεί με την Ελλάδα εξ αιτίας της αντίστασής της,   καθυστέρησε την εαρινή  επίθεσή του προς τη Ρωσία κατά 4 με 5 εβδομάδες, με αποτέλεσμα να βρει ο βαρύς ρωσικός χειμώνας τις γερμανικές δυνάμεις και να μπορέσουν οι Ρώσοι να τις συνθλίψουν.

Εκπομπή της 27ης Απριλίου του 1942 του Ραδιοφωνικού Σταθμού της Μόσχας με θέμα: «Χαιρετισμός προς Έλληνες» ανέφερε: «..Επολεμήσατε μικροί εναντίον μεγάλων και επικρατήσατε. Δεν ήταν δυνατόν να γίνει διαφορετικά γιατί είσαστε Έλληνες. Ως Ρώσοι κερδίσαμε χάρις στη θυσία σας, χρόνο για να αμυνθούμε. Σας ευγνωμονούμε»

Μετά τη συνθηκολόγηση ακολούθησε η κατοχή. Πείνα, εκτελέσεις, βασανισμοί, πυρπολήσεις, ολοκαυτώματα ακόμη και γενοκτονίες… Των Ελληνοεβραίων..  Και τι δεν υπέφερε ο ελληνικός λαός!

 Όμως τίποτα δεν έκαμψε το φρόνημά του και γρήγορα οργάνωσε την αντίστασή του. Ενώθηκαν όλοι σε μια μοναδική στιγμή εθνικής ομοψυχίας σε ένα κίνημα αντιστασιακό, από τα σημαντικότερα της Ευρώπης, που παλεύει για εθνική ανεξαρτησία. ΕΑΜ, ΕΛΑΣ, ΕΠΟΝ λύγισαν τη σιδερένια γερμανική κατοχή.

Η νίκη των Συμμαχικών δυνάμεων και η  απελευθέρωση ήρθε το 1944 αλλά  μπαίναμε σε νέα περιπέτεια, αυτή του εμφυλίου, καθώς το αντιστασιακό κίνημα είχε διασπαστεί σε αντιμαχόμενες δυνάμεις. Ένας εμφύλιος με όλες τις γνωστές πολιτικές και κοινωνικές συνέπειες στην ελληνική κοινωνία που δεν βοήθησαν στην γρήγορη αποκατάσταση της δημοκρατίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης.

Η 28η Οκτωβρίου 1940 δεν είναι μια απλή εθνική επέτειος αλλά μια εθνική επέτειος παγκόσμιας σημασίας εναντίον ενός καταστροφικού πολέμου, ο οποίος  θεωρείται η πιο θανατηφόρα σύγκρουση στην ανθρώπινη ιστορία, με πάνω από 60  εκατομμύρια απώλειες ανθρώπινων ζωών.  

Ως εθνική επέτειος, καλό είναι να μην αποτελεί μια όμορφη αναπόληση ηρωικών στιγμών αλλά μια ευκαιρία εθνικής αυτογνωσίας και ιστορικής γνώσης. Να παραδειγματιζόμαστε από αυτά που μας κάνουν υπερήφανους και να διδασκόμαστε από αυτά που μας πλήγωσαν ως έθνος, να μην τα επαναλάβουμε.

Κρατάμε τον συγκλονιστικό αγώνα του Έθνους μας για εθνική ανεξαρτησία, για ελευθερία,  δημοκρατία. Δεν ξεχνάμε το αίμα των Ελλήνων που χύθηκε, τις ζωές που θυσιάστηκαν υπέρ «βωμών και εστιών».

Στέλνουμε μήνυμα ειρήνης, αντιμιλιταριστικό, αντιπολεμικό αλλά ταυτοχρόνως στέλνουμε μήνυμα σε όσους σήμερα αμφισβητούν ή απειλούν την εθνική μας ακεραιότητα,  ότι, ως Έλληνες, πάντα θα υπερασπιζόμαστε την τιμή μας και πάντα θα κάνουμε το χρέος μας.

Ζήτω το Έθνος!

Ζήτω η Ελλάς!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Δωρεάν προβολή της «Αμελί» στο ανακαινισμένο Cine Πάνθεον

Published

on

Μια ξεχωριστή κινηματογραφική βραδιά προσφέρει ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας στους δημότες, με ελεύθερη είσοδο για τη δωρεάν προβολή της πολυβραβευμένης ταινίας «Αμελί», την Πέμπτη 25 Ιουνίου στις 21:00, στο ανακαινισμένο Cine Πάνθεον.

Η αγαπημένη γαλλική ταινία του Ζαν-Πιερ Ζενέ αφηγείται την ιστορία της Αμελί Πουλέν, μιας νεαρής γυναίκας με πλούσια φαντασία, η οποία αποφασίζει να αλλάξει προς το καλύτερο τη ζωή των ανθρώπων γύρω της. Μέσα από μια σειρά μικρών αλλά καθοριστικών πράξεων καλοσύνης, ανακαλύπτει τελικά και η ίδια τον δρόμο προς την αγάπη και την προσωπική ευτυχία.

Πρόκειται για μία από τις πιο δημοφιλείς και πολυβραβευμένες ευρωπαϊκές ταινίες των τελευταίων δεκαετιών, που έχει αγαπηθεί από το κοινό σε όλο τον κόσμο. Η προβολή αποτελεί παράλληλα μια πρόσκληση προς τους δημότες να γνωρίσουν το ανανεωμένο Cine Πάνθεον, τον θερινό κινηματογράφο της πόλης, ο οποίος περνά σε μια νέα εποχή.

Το αμφιθεατρικό «Πάνθεον», που εντάχθηκε το 1998 στο δίκτυο θερινών κινηματογράφων του Υπουργείου Πολιτισμού και συμπληρώνει φέτος 28 χρόνια λειτουργίας, αναβαθμίζεται αισθητικά και λειτουργικά, διατηρώντας παράλληλα τον μοναδικό του χαρακτήρα. Χτισμένο στο κατάφυτο πρανές του βουνού, με πανοραμική θέα προς την Ακρόπολη και μέσα σε ένα δροσερό φυσικό περιβάλλον, το Cine Πάνθεον φιλοδοξεί να προσφέρει μια αναβαθμισμένη κινηματογραφική εμπειρία στους κατοίκους της Αγίας Βαρβάρας.

Η συνεργασία με ανθρώπους που αγαπούν και γνωρίζουν σε βάθος την τέχνη του κινηματογράφου δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ένα ποιοτικό πρόγραμμα προβολών και νέες πολιτιστικές εμπειρίες για το κοινό.

Η είσοδος είναι ελεύθερη για όλους τους δημότες, σε μια βραδιά που συνδυάζει τον ποιοτικό κινηματογράφο με τη γνωριμία του ανακαινισμένου θερινού σινεμά της πόλης.

.

 

 

.

 

 

.

 

 

.

 

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

30 χρόνια δίχως τον Ανδρέα Παπανδρέου, Αγία Βαρβάρα 23/3/2026 – Αγία Βαρβάρα 23/6/2026

Published

on

Σαν σήμερα, 3 μήνες πριν, η πόλη μας θυμήθηκε, νοστάλγησε, δάκρυσε…

Η Δημοτική μας Οργάνωση, μετά από δύο έτη σταθερής(συνεχής και συνεπούς) προσπάθειας, σε συνεννόηση με το Ίδρυμα Ανδρέα Παπανδρέου, αλλά και την αμέριστη συνδρομή και στήριξη του συντρόφου “αιώνιου δημάρχου μας Λάμπρου Μίχου”, κατάφερε να γίνει η πρώτη  Δημοτική Οργάνωση ΠΑ.ΣΟ.Κ. που προσέφερε στα μέλη της, ένα μοναδικό αφιέρωμα στον Ανδρέα Παπανδρέου, το οποίο υπερέβη κατά πολύ τα γεωγραφικά όριά μας και προσέλκυσε το ενδιαφέρον και τον έπαινο από πολλές περιοχές της χώρας· μέσα από τις εικόνες και τις διηγήσεις των παιδιών του, του Γιώργου Παπανδρέου και του Νίκου Παπανδρέου, πετύχαμε και φέραμε στην πόλη μας τον ΟΛΟΝ ΠΑ.ΣΟ.Κ. που μπροστά στις μνήμες του μεγάλου ηγέτη του, ενώθηκε, έγινε ένα σώμα, μια ψυχή, κάνοντας πράξη το διαχρονικό και συνάμα μοναδικό σύνθημα επιτυχιών και νικηφόρων αγώνων: “Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. είναι εδώ ενωμένο δυνατό”.

Παραθέτουμε καταρχάς αυτούσιο το κείμενο που γράφτηκε τότε για την αξέχαστη αυτή εκδήλωση, 3 μήνες πριν, αφιερωμένο στα 30 χρόνια δίχως τον Ηγέτη του Κινήματός μας, μα και όλων των Ελλήνων, τον Ανδρέα Παπανδρέου.

Δάκρυσε ο Ήλιος ο Πράσινος για τον Ανδρέα στην Αγία Βαρβάρα

Να’μαστε πάλι εδώ Ανδρέα…Τί κόσμος! Τί συγκίνηση! Τί συναίσθημα! Τί ψυχή! Ο ήλιος ο πράσινος να ακούγεται κι ο κόσμος να χειροκροτεί ρυθμικά!

Το Ίδρυμα Ανδρέα Παπανδρέου να προβάλλει σπάνια ταινία από τη ζωή του Ανδρεά με την σκηνοθετική πινελιά του Νίκου Παπανδρέου και φωτογραφίες της Μαργαρίτας Παπανδρέου!

Ο Γιώργος Παπανδρέου να μιλάει για τον παππού του και να δακρύζει! O Νίκος Παπανδρέου να δίνει όπως αυτός μόνο ξέρει τη λογοτεχνική του χροιά στις διηγήσεις του.

Και εκεί δίπλα το ΟΛΟΝ ΠΑ.ΣΟ.Κ. ο Πρόεδρος Νίκος Ανδρουλάκης, να μιλά κι εκείνος για τα βιώματα του και τις θύμησες του από τον Ανδρέα Παπανδρέου, ζώντας στο Ηράκλειο, μεγαλώνοντας με τις αξίες και τις ιδέες του…Την σκυτάλη την πήρε από τον “αιώνιο δήμαρχο” της πόλης μας και σύντροφο μας Λάμπρο Μίχο, ο οποίος κατέθεσε με πύρινο λόγος δικές του Ανδρεϊκές αναμνήσεις και εικόνες, από την εποχή της χούντας, τη μεταπολίτευση, φθάνοντας έως την κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου, της οποίας ήταν μέλος, χαρακτηρίζοντας μάλιστα τον Γιώργο, ως “τον πιο αδικημένο πολιτικό της γενιάς μας”.

Πώς να μην ήταν τόσο παθιασμένη στο περιεχόμενο της και μεγαλειώδης σε πλήθος, όταν η εκδήλωση αυτή έλαβε χώρα στο Δήμο της Αγίας Βαρβάρας, του συναισθηματικά πιο ΠΑ.ΣΟ.Κ.ικού δημάρχου και φίλου των Παπανδρέου, Λάμπρου Μίχου; Με συντονιστή της, το δικό μας παιδί, τον ακούραστο δημοσιογράφο με “πρεστίζ και σέβας” στο λειτούργημα του, τον Παναγιώτη Φωτεινό, που δεν φείδεται να δηλώνει ΠΑ.ΣΟ.Κ., να έχει μεγαλώσει κι εκείνος με το Παπανδρεϊκό, το εκσυγχρονιστικό κίνημα του Κώστα Σιμήτη, το Κίνημα Αλλαγής της αείμνηστης Φώφης Γεννηματά, αλλά και να προσπαθεί να βρει μαζί με όλους μας τα μονοπάτια της επαναφοράς του ΠΑ.ΣΟ.Κ. στην εξουσία, με αρχηγό τον Νίκο Ανδρουλάκη;; Kαι τέλος με Γραμματέα της Δημοτικής μας Οργάνωσης, ένα 48χρονο πια παιδί που μεγάλωσε στην Ελούντα, τον Άγιο Νικόλαο, τα πιο αγαπημένα μέρη του Ανδρέα, με τα πιο πράσινα χωριά του 60-70% ΠΑ.ΣΟ.Κ., που έφερε για τον Γιώργο Παπανδρέου μια ελιά από τα χώματα και τις θάλασσες του Μιραμπέλλου και που τον τίμησε ως “Πρότυπο Ήθους και Διαφάνειας της πολιτικής μας ζωής”, όντας ακόμα σταθερά ταγμένος στην πολιτική του δικαίωση και όντας ο πρώτος Γραμματέας Δ.Ο. που τιμά τον Γιώργο Παπανδρέου;;

Στη συγκλονιστική δίχως υπερβολή βραδιά, παρόντες πέραν των προκείμενων ήταν, ο Χάρης Δούκας, η Άννα Διαμαντοπούλου, ο Παύλος Γερουλάνος, η Νάντια Γιαννακοπούλου, ο Μανώλης Χριστοδουλάκης, ο Δημήτρης Μάντζος, η Χριστίνα Στάρακα, ο Γιώργος Μουλκιώτης, η Τόνια Αντωνίου, η Νάγια Γρηγοράκου, ο Πέτρος Παππάς, ο Σταύρος Μιχαηλίδης, ο Δημήτρης Ρέππας, η Κατερίνα Μπατζελή, η Ροδούλα Ζήση, ο Πάνος Μπεγλίτης, ο Λευτέρης Καρχιμάκης, η Μίνα Βαλυράκη-σύζυγος του δολοφονηθέντος κι ακόμη αδικαίωτου Σήφη, ο Χρήστος Κακλαμάνης, ο Κώστας Κατσανέβας, ο Δημήτρης Οικονόμου, ο Περιφερειάρχης Νίκος Χαρδαλιάςεκπρόσωποι Δημοτικών Οργανώσεων, δημοτικοί σύμβουλοι της πόλης μας, πολλοί φίλοι του Ανδρέα και της οικογένειας Παπανδρέου, και πολλά ακόμα στελέχη του κινήματός μας. Εκεί ήταν πρωτίστως οι απλοί πολίτες, Ο ΑΠΛΟΣ ΛΑΟΣ, που γέμισε ασφυκτικά το Κινηματοθέατρο Γιάννης Ρίτσος, ο απλός λαός που δέθηκε στενά με τον μεγάλο μας Ηγέτη και Ιδρυτή του Πανελλήνιου Σοσιαλστικού Κινήματος Ανδρέα Παπανδρέου, ο απλός κόσμος που καρτερά ξανά το ΠΑ.ΣΟ.Κ. να αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας και να έρθει ξανά ο ΛΑΟΣ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ. Ο απλός λαός που δεν ξεχνά τί σημαίνει δεξιά, που θέλει να βροντοφωνάξει για ακόμα μια φορά ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΕΛΟΣ σε έναν Μητσοτάκη και την πιο διεφθαρμένη κυβέρνηση της μεταπολίτευσης.

Ναι το ποτάμι δεν στερεύει καθάριο τρέχει το νερό,

ενώνει δεν μεταναστεύει πηγή και γη με ωκεανό…
ΕΙΣ ΤΟ ΕΠΑΝΙΔΕΙΝ ΑΝΔΡΕΑ!

Και να κλείσουμε με μια σημαντική αποκάλυψη, που έκανε ο Γραμματέας μας Άρης Αναγνωστόπουλος, δίπλα στην έως και ιστορική του πράξη, να τιμήσει τον τελευταίο Πρωθυπουργό του Κινήματος μας, Γιώργο Παπανδρέου, ως πρότυπο ήθους και διαφάνειας της πολιτικής μας ζωής, μια απόδοση τιμής, που όλοι αντιλαμβανόμαστε πόσο μεγάλη σημασία αποκτά στη σύγχρονη εποχή της φοβερής και τρομερής διαφθοράς, του ΟΠΕΚΕΠΕ, του Ταμείου Ανάκαμψης, των Τεμπών, της λίστας Πέτσα, του   Predator, της κατάλυσης των ανεξάρτητων αρχών, της χειραγώγησης της δικαιοσύνης, του ασύδοτου πελατειακού κράτους και του γνωστού “επιτελικού κράτους” της Δεξιάς.

Ο Γραμματέας μας λοιπόν αποκάλυψε την προφητική πεποίθηση του Ανδρέα Παπανδρέου για το γιο του Γιώργο, στα κείμενα των συνεντεύξεων, που έδωσε στο Θανάση Λάλα, τα οποία δημοσιεύτηκαν προ ολίγων ετών στο βιβλίο του συγγραφέα και ποτέ δεν έτυχαν δημοσίευσης και προσοχής: “Ανδρέας Παπανδρεόυ:Δε μετανιώνω για ό,τι κι αν έζησα, γι’αυτό αποφασίζω να στα διηγηθώ”. Ο Ανδρέας καταθέτει την δική του προφητική λοιπόν άποψη για τον γιο του λέγοντας: Το μεγαλύτερο πολιτικό προσόν του Γιώργου είναι το θάρρος. Δεν απεμπολεί στα δύσκολα την ευθύνη. Δεν τον φοβίζουν οι συνέπειες. Τις δέχεται και συνεχίζει. 

Έχω εντοπίσει κάτι στο χαρακτήρα του, που μπορεί να του στοιχίσει στο πολιτικό του μέλλον: Πιστεύω ότι ο Γιώργος αυτό που πιστεύει σαν λύση, ακόμα κι αν πολιτικά τον βλάπτει προσωπικά, θα προσπαθήσει να το εφαρμόσει. Αυτός απαιτεί την άμεση εφαρμογή αυτού που θεωρεί σωστό και αναγκαίο, έστω κι αν έχει ένα μεγάλο πολιτικό κόστος. Δεν απεμπολεί τις συνέπειες του πολιτικού κόστους,λαμβάνοντας υπόψη του το timing, αν είναι κατάλληλη στιγμή να κάνει αυτό που απαιτείται να γίνει κι αυτό είναι γενναίο από μεριάς του”.
Και τούτο, που έφερε στο προσκήνιο ο Γραμματέας μας, αποκτά επίσης μεγάλη σημασία, αφού αποδεικνύεται από τον ίδιο τον Ανδρέα, πόσο βαθειά εκτιμούσε την ιδιοσυγκρασία του Γιώργου, εις μάτην πολλών, που τόσα χρόνια αποδομούσαν και ακόμα μειώνουν τον άνθρωπο και πολιτικό, που δε λογάριασε στιγμή το προσωπικό κόστος, σώζοντας τη χώρα από την άτακτη χρεοκοπία. Θυσία, που ο ιστορικός του μέλλοντος θα του αναγνωρίσει, με την ελπίδα όμως παράλληλα, πως θα έρθει η ώρα και η στιγμή της πολιτικής του δικαίωσης, τόσο από το Κίνημα μας, όσο και από τον προοδευτικό μας χώρο μα και όλους τους Έλληνες, δίχως αστερίσκους, παρωπίδες και προσωπικούς τακτικισμούς και καιροσκοπισμούς.
Κι αυτό διότι υπάρχουν ακόμα και θα υπάρχουν θεματοφύλακες του Παπανδρεϊσμού, που θα  φυλάσσουν και θα αναδεικνύουν την αλήθεια και θα προστατεύουν τις αξίες των Παπανδρέου, που σήμερα λείπουν όσο τίποτε άλλο από την πολιτική μας ζωή. Το οφείλουμε στον Ανδρέα, το οφείλουμε στο ΠΑ.ΣΟ.Κ., το οφείλουμε στη δημοκρατία, το οφείλουμε στην Ελλάδα.

Δ.Ο. ΠΑ.ΣΟ.Κ. ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ

*Να ευχαριστήσουμε από εδώ τον Πρόεδρο της Κοινότητας Σκινιά Μιραμπέλλου Γιώργη Παπατζανάκη, που κόντρα στον ελάχιστο χρόνο, που είχε, βρήκε την ελιά από το χωριό του και χωριό καταγωγής του Γραμματέα μας, τη μεταφύτευσε και μας την έστειλε, να την προσφέρουμε στους Παπανδρέου, ως συμβολικό ενθύμιο της ευλογημένης γης των χωριών της Ελούντας και του Αγίου Νικολάου, που περπάτησε και τόσο πολύ αγάπησε, ο ΑΝΔΡΕΑΣ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Το όραμα για Κλειστό Κολυμβητήριο στην Αγία Βαρβάρα γίνεται έργο!

Published

on

Άνοιξε ο δρόμος για την κατασκευή σύγχρονου βιοκλιματικού Κλειστού Κολυμβητήριου στην Αγία Βαρβάρα με την έγκριση από την Περιφερειακή Επιτροπή της σχετικής Προγραμματικής Σύμβασης.

Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 5.062.000,00 € (με ΦΠΑ), θα γίνει από την Περιφέρεια Αττικής σε οικόπεδο συνολικού εμβαδού1.458,54 τ.μ., επί των οδών Ιπποκράτους και Κυκλάδων στο Δήμο Αγ. Βαρβάρας και θα είναι απολύτως «πράσινο» καθώς θα χρησιμοποιεί Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

ΟΙ ΥΠΟΔΟΜΕΣ: Θα κατασκευαστεί κλειστή αίθουσα κολύμβησης και κολυμβητική δεξαμενή πέντε (5) διαδρομών κατάλληλη για διασυλλογικούς και διαδημοτικούς αγώνες και προπονήσεις.

Επίσης, για την εξυπηρέτηση των αθλούμενων, θα κατασκευαστεί συνοδευτικό κτίριο που θα περιλαμβάνει αποδυτήρια, ιατρείο, χώρους υγιεινής, χώρους αποθήκευσης, κυλικείο, χώρους διοίκησης, χώρους για το κοινό και υπόγειο, στο οποίο θα φιλοξενούνται οι απαραίτητες ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις.

Πρέπει να σημειωθεί ότι για το έργο έχουν ήδη εκπονηθεί η αρχιτεκτονική, η ηλεκτρομηχανολογική και η στατική μελέτη σε επίπεδο προμελέτης και ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας έχει εγκρίνει τη με αριθμό 5/2026 μελέτη του έργου.

ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ Το έργο θα υλοποιηθεί σε τρία (3) Υποέργα:

Υποέργο 1: Παροχή υπηρεσίας για την ωρίμανση του έργου – Εκπόνηση μελετών και σύνταξη τευχών δημοπράτησης.

Η ΝΕΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ Α.Ε. στο πλαίσιο ωρίμανσης του έργου θα αναλάβει με ίδιαμέσα τα κάτωθι:
• Εκπόνηση Γεωτεχνικής μελέτης.
• Περιβαλλοντική αδειοδότηση.
• Σύνταξη, θεώρηση και έγκριση τευχών δημοπράτησης.
Στο πλαίσιο της παροχής υπηρεσίας με ίδια μέσα, εντάσσεται και η διαδικασία για την εκπόνηση της γεωτεχνικής έρευνας.

Υποέργο 2: Εκτέλεση του έργου με τίτλο «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟΥ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ»

Περιλαμβάνει την κατασκευή του έργου, με πλήρη υλοποίηση των προβλεπόμενων τεχνικών παρεμβάσεων, σύμφωνα με τις εγκεκριμένες μελέτες και τις προδιαγραφές της ισχύουσας νομοθεσίας. Η επιλογή αναδόχου για την υλοποίηση του «Υποέργου 2» θα πραγματοποιηθεί μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας.

Όλες οι απαιτούμενες διαδικασίες για την δημοπράτηση, την υλοποίηση και την παραλαβή του έργου θα γίνουν με ίδια μέσα από τη ΝΕΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ Α.Ε.

Υποέργο 3: Παροχή Υπηρεσίας για την εκτέλεση του έργου «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ».

Η ΝΕΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ Α.Ε. στο πλαίσιο δημοπράτησης και εκτέλεσης του έργου θα αναλάβει:
• Τη διενέργεια διαγωνιστικής διαδικασίας για την ανάδειξη αναδόχου κατασκευής,
• Την επίβλεψη της κατασκευής του έργου,
• Την οριστική παραλαβή του έργου.

Σκοπός του έργου είναι η δημιουργία μιας σύγχρονης υποδομής αθλητικών εγκαταστάσεων που θα πληροί τις ισχύουσες προδιαγραφές, καθώς και τις ανάλογες απαιτήσεις λειτουργικότητας και άνεσης για χρήστες και θεατές.

Το έργο συγχρηματοδοτείται:
– από ίδιους πόρους της Περιφέρειας Αττικής, ΑΛΕ: 234040103019 με ποσό έως και 5.000.000,00 € (συμπ. ΦΠΑ) για την εκτέλεση του έργου (Υποέργο 2) και
– από ιδίους πόρους του Δήμου Αγίας Βαρβάρας με ποσό 62.000,00€ (συμπ. Φ.Π.Α.) για την παροχή υπηρεσίας από τη ΝΕΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ Α.Ε, η οποία περιλαμβάνει όλες τις απαιτούμενες διαδικασίες για την ωρίμανση και υλοποίηση του έργου (Υποέργο 1 και Υποέργο 3).

 

ΠΩΣ ΟΡΙΣΤΗΚΕ Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟΥ ΜΕ ΤΟ ΦΕΚ 150/28 Απριλίου 2010

Η ακριβής χωροθέτηση του Κολυμβητηρίου του Δήμου Αγίας Βαρβάρας, η κατασκευή του οποίου έχει μπει πλέον «στο αυλάκι» με την έγκριση των σχετικών κονδυλίων από τη Περιφέρεια Αττικής, έγινε το 2010 με απόφαση της Νομαρχίας για την τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου της πόλης.

Η απόφαση που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 150/ 28 Απριλίου 2010 αναφέρει συγκεκριμένα ότι:

●Εγκρίνεται η τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου της Αγίας Βαρβάρας στα οικοδομικά τετράγωνα (ΟΤ) 452−453−454 με τη δημιουργία χώρου πρασίνου και παιδικής χαράς, Αθλητικού χώρου (κολυμβητήριο), αναψυκτηρίου και Αθλητικών εγκαταστάσεων τοπικού χαρακτήρα.

●Στο ΟΤ 762(124) με την έγκριση οδού και το χαρακτηρισμό της σε πεζόδρομο και με επιβολή προκηπίων πλάτους 5,00 και 2,00 μέτρων.

●Στο ΟΤ 570 δημιουργία πεζοδρόμου.

●Στα ΟΤ 564 και 565 αλλαγή χαρακτηρισμών αντίστοιχα, δηλαδή τμήμα του Ο.Τ. 564 σε χώρο παιδικής χαράς, και τμήμα του Ο.Τ. 565 σε κοινόχρηστο χώρο − πράσινο.

 

Επιτέλους, παρά τις προσπάθειες αυτών που το «ξέχασαν», το Κολυμβητήριο γίνεται!

Κοντά στο νου και η γνώση, λέει ο λαός μας. Και αυτό σημαίνει ότι οι ρητορείες είναι κενές περιεχομένου αν δεν έχουν επιχειρήματα, εάν επιτηδείως διαστρέφουν την πραγματικότητα.

Η πραγματικότητα λοιπόν είναι ότι το Κολυμβητήριο το έχει ανάγκη η Αγία Βαρβάρα και έπρεπε να έχει γίνει από καιρό. Αλλά η διοίκηση Καπλάνη φρόντισε να το… ξεχάσει.

Αυτό λοιπόν το σημαντικό έργο ο Λάμπρος Μίχος και οι συνεργάτες του το έβαλαν πάλι μπροστά, έκαναν με υπευθυνότητα τις προαπαιτούμενες εργασίες, συγκροτήθηκαν οι προμελέτες, και πήραν την έγκριση της Περιφέρειας που βάζει την κατασκευή του Κολυμβητήριου στις ράγες.

Κι αυτό είναι μια ακόμα συγκεκριμένη απόδειξη ότι τα έργα που χρειαζόμαστε γίνονται όταν συνδυάζεται η γνώση και η εμπειρία με τη θέληση της δημιουργίας και το όραμα για μια καλύτερη πόλη. Γι’ αυτό ο Λάμπρος Μίχος μπορεί να υλοποιεί σπουδαία και κρίσιμα για την πόλη έργα, ακόμα και πάνω στην καμένη γη που άφησαν οι επιλήσμονες.

Όσο γι’ αυτούς που μόλις αντιλήφτηκαν ότι το Κολυμβητήριο θα γίνει και θα είναι ένα ακόμα στολίδι για την πόλη μας άρχισαν να γκρινιάζουν… ξύδι!

 

*Η φωτογραφία του άρθρου είναι ενδεικτική και δεν αποτελεί την τελική μακέτα.

 

 

 

Continue Reading

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

RADIO LIVE

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Ετικέτες

Δημοφιλή