Συνομιλίες PSA και FCA για την δημιουργία στρατηγικής συμμαχίας – Σενάριο συγχώνευσης 50-50
Posted On Οκτώβριος 30, 2019
0
522 Views
0 
Του Νίκου Μιχαλόπουλου
Ξεκινούν διαπραγματεύσεις μεταξύ PSA και FCA ενώ στο τραπέζι φαίνεται πως υπάρχει και σενάριο συγχώνευσης
Σύμφωνα το σημερινό ρεπορτάζ της Wall Street Journal, ο όμιλος FCA θα ξεκίνησε μια διαπραγμάτευσεις με τη γαλλική PSA με ενδεχόμενο μιας διευρυμένης συμμαχίας, για την δημιουργία ενός πραγματικού γίγαντα στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, έναν γίγαντα 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Μετά τις αποτυχημένες διαπραγματεύσεις με τη Renault και τις φήμες σχετικά με την ενδεχόμενη επανέναρξη τους, η FCA ίσως επέλεξε να μην περιμένει άλλο, ξεκινώντας μια νέα σειρά διαπραγμάτευσεων με την PSA η οποία έχει παρόμοια δομή με την έτερη γαλλική εταιρεία και ως εκ τούτου συνιστά ιδανικό εταίρο για το μέλλον της FCA.
Δεν είναι η πρώτη φορά που μιλάμε για μια πιθανή συμμαχία μεταξύ FCA και PSA. Το θέμα υπήρξε στο επίκεντρο των ειδήσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας πολλές φορές στο παρελθόν. Οι δύο όμιλοι έχουν από καιρό συνεργασία στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων και οι σχέσεις μεταξύ των ηγεσιών τους είναι εγκάρδιες. Και για τα δύο μέρη θα υπήρχε προθυμία να ξεκινήσει μια καθοριστική διαπραγμάτευση.
Διαπραγμάτευση FCA-PSA: Μεταξύ των προτάσεων δεν είναι μόνο η συγχώνευση
Η Wall Street Journal επισημαίνει ότι οι συνομιλίες, οι οποίες έχουν μόλις αρχίσει, μεταξύ των δύο ομίλων, βρίσκονται σε αρχικό στάδιο. Στο τραπέζι, αναπτύσσονται αρκετές υποθέσεις που οι δύο εταιρείες αξιολογούν για να καταλήξουν στα καλύτερα σενάρια για το μέλλον. Η πρώτη επιλογή είναι, βεβαίως, η συγχώνευση με ίσα μέρη που θα επιτρέψει τη δημιουργία ενός πραγματικού κολοσσού στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας και θα εγγυηθεί στην FCA τη δυνατότητα να συνεχίσει την αναπτυξιακή της διαδικασία χάρη στην υποστήριξη των πόρων της γαλλικής εταιρείας.
Στην υπόθεση της συγχώνευσης, σύμφωνα με το αμερικανικό περιοδικό, θα δημιουργηθεί μια νέα ομάδα που θα επιτρέπει στον John Elkann να έχει τον ρόλο προέδρου και ο Carlos Tavares την έδρα του διευθύνοντος συμβούλου, αναλαμβάνοντας τη θέση που κατέχει τώρα στην PSA. Η υπόθεση αυτή, της συγχώνευσης FCA και PSA είναι, φυσικά, η ιδανική λύση με την FCA που θα μπορούσε να φέρει το αποτέλεσμα που προσδοκούσε στο τέλος της περασμένης άνοιξης, αντικαθιστώντας τη Renault.
Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, σύμφωνα με την WSJ, υπάρχουν κι άλλες υποθέσεις συνεργασίας. Οι δύο όμιλοι να παραμείνουν ανεξάρτητοι, δίνοντας ζωή σε μια βιομηχανική εταιρική σχέση, να μοιράζονται πλατφόρμες και τεχνικές λύσεις με στόχο τη βελτιστοποίηση των προϊόντων και τον περιορισμό του κόστους και των επενδύσεων, επιτυγχάνοντας τη μεγιστοποίηση των κερδών. Η PSA βρίσκεται μπροστά από την FCA στην ηλεκτροκίνηση έχοντας ήδη ξεκινήσει αρκετά projects και θα μπορούσε να είναι ο ιδανικός συνεργάτης για μια τέτοια συμμαχία.
Επί του παρόντος, οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της FCA και της PSA βρίσκονται ακόμη σε προκαταρκτικά στάδια. Οι δύο όμιλοι αξιολογούν τις διάφορες διαθέσιμες επιλογές και τις εγγυήσεις για μια τέτοια συμφωνία. Μια πρώτη επίσημη ανακοίνωση μπορεί, να γίνει τις επόμενες εβδομάδες. Οι φήμες που αναφέρει η Wall Street Journal είναι οι πρώτες που επιβεβαιώνουν την ύπαρξη μιας διαπραγμάτευσης μεταξύ των δύο ομίλων.
PSA: Πέντε μάρκες και σχεδόν 4 εκατομμύρια μονάδες που παράγονται ετησίως
Ο γαλλικός όμιλος PSA, που γεννήθηκε στη δεκαετία του ’70 μετά την εξαγορά της Citroen από την Peugeot, είναι σήμερα μια από τις κορυφαίες εταιρείες στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μέχρι στιγμής, η PSA είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος στην Ευρώπη όσον αφορά τον όγκο των πωλήσεων, μόνο με τη Volkswagen και σημαντικά μπροστά (για τους συνολικούς όγκους πωλήσεων) σε σύγκριση με τη Renault. Στην Ευρώπη, η PSA πουλάει περίπου τρεις φορές περισσότερο από την FCA. Ωστόσο, η γαλλική ομάδα απουσιάζει εντελώς στη Βόρεια Αμερική, την αγορά αναφοράς της ιταλοαμερικανικής εταιρείας.
Εκτός από τα σήματα Peugeot και Citroen, ο γαλλικός όμιλος μπορεί να υπολογίζει στη μάρκα premium DS, η οποία μετά το λανσάρισμα της το 2014 περνάει μια μεταβατική φάση. Επιπλέον, από το 2017 η PSA απέκτησε τον έλεγχο των σημάτων της Opel και της Vauxhall Motors από τη General Motors, σημειώνοντας σημαντική αύξηση στον τομέα των τεσσάρων ευρωπαϊκών οχημάτων. Η ομάδα ελέγχει επίσης την εταιρεία Faurecia, μια από τις κυριότερες ευρωπαϊκές εταιρείες κατασκευαστικών στοιχείων στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας που καλύπτει το ρόλο του προμηθευτή, καθώς και της PSA, αλλά και άλλων ομίλων που δραστηριοποιούνται στην ευρωπαϊκή αγορά.
ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΩΡΑ
Η Ελένη Γλύκατζη Αρβελέρ τιμάται και τιμά την Αγία Βαρβάρα
Ιούνιος 21, 2022