Connect with us

ΧΑΪΔΑΡΙ

Μεγάλη συμμετοχή στο ενοριακό γλέντι στον Άγιο Χριστόφορο Δαφνίου

Published

on

Μέσα σε ένα ζεστό και γιορτινό κλίμα πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Κυριακής 10 Μαΐου το πασχαλινό ενοριακό γλέντι και η γιορτή νεολαίας στον προαύλιο χώρο του Ιερού Ναού Αγίου Χριστοφόρου Δαφνίου Χαϊδαρίου, συγκεντρώνοντας πλήθος πιστών, οικογενειών και νέων της περιοχής.

Η εκδήλωση, που διοργανώθηκε από την ενορία του Ιερού Ναού, μετατράπηκε σε μια μεγάλη γιορτή χαράς, συνάντησης και παράδοσης, με τον κόσμο να γεμίζει την αυλή του ναού από νωρίς το απόγευμα.

Το πρόγραμμα περιλάμβανε ζωντανή μουσική, χορό, παραδοσιακό γλέντι, κεράσματα και πολλές δραστηριότητες για μικρούς και μεγάλους, ενώ ιδιαίτερη ανταπόκριση είχε και η συμμετοχή της νεολαίας της ενορίας, που έδωσε δυναμικό «παρών» στη διοργάνωση.

Κατά τη διάρκεια της βραδιάς προσφέρθηκαν σουβλάκια, αναψυκτικά και διάφορα εδέσματα στους παρευρισκόμενους, ενώ πραγματοποιήθηκαν και κληρώσεις με δώρα και ταξίδια, δημιουργώντας ακόμη πιο ευχάριστο κλίμα στην εκδήλωση.

Η αυλή του ναού γέμισε μουσικές, χαμόγελα και χορό, με μικρούς και μεγάλους να συμμετέχουν ενεργά στη γιορτή, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μία φορά τον κοινωνικό και ενωτικό ρόλο της ενορίας στην τοπική κοινωνία.

Οι διοργανωτές ευχαρίστησαν θερμά όλους όσοι συνέβαλαν στην επιτυχία της εκδήλωσης, καθώς και τον κόσμο που ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα και στήριξε τη βραδιά με την παρουσία του.

.

.

ΧΑΪΔΑΡΙ

Ευστάθιος Κάσσιος: Χαϊδάρι. Ο Δήμος της χαμηλής ανταποδοτικότητας;

Published

on

Ανατρέχοντας μόνο μερικούς μήνες πίσω, η δημοσιοποίηση της πανελλαδικής κατάταξης των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) σχετικά με τον βαθμό ανταποδοτικότητας των υπηρεσιών τους προς τα νοικοκυριά, έφερε στην επιφάνεια μια δυσάρεστη αλήθεια για το Χαϊδάρι. Η κατάταξη του Δήμου στη θέση 321 ανάμεσα σε 332 δήμους σε όλη την Ελλάδα δεν αφήνει επιλογές για παρερμηνείες και υποκειμενικές θέσεις. Αυτή η κατάταξη σημαίνει ότι οι δημότες πληρώνουν αναλογικά περισσότερα από όσα λαμβάνουν σε καθημερινές υπηρεσίες.

Το ερώτημα που γεννάται αυθόρμητα σε κάθε κάτοικο του Δήμου Χαϊδαρίου είναι απλό: Γιατί ένας από τους πιο όμορφους και ιστορικούς δήμους της Δυτικής Αθήνας βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις της χώρας; Η απάντηση κρύβεται πίσω από έναν συνδυασμό δομικών οικονομικών προβλημάτων της τρέχουσας διοίκησης, κακοδιαχείρισης και μιας συνεχιζόμενης πολιτικής που οδηγεί στην υποχρηματοδότηση.

Η μελέτη που βασίστηκε στη μέθοδο της Περιβάλλουσας Ανάλυσης Δεδομένων (DEA) αναδεικνύει ένα δυσάρεστο μοτίβο. Το Χαϊδάρι ανήκει στην κατηγορία των δήμων όπου η μέση ετήσια χρέωση ανά τετραγωνικό μέτρο (δημοτικά τέλη, φόροι) είναι δυσανάλογα υψηλή σε σχέση με το τελικό αποτέλεσμα που επιστρέφει στον πολίτη στην καθαριότητα, τον φωτισμό ή το οδικό δίκτυο. Αυτό σημαίνει ότι το κόστος λειτουργίας του δήμου είναι υψηλό, αλλά η αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών χαμηλή.

Όπως επισημαίνει σταθερά η δημοτική αρχή κατά την ψήφιση των προϋπολογισμών, αντί να προωθήσει νέες μορφές εσόδων για τον Δήμο, συνεχίζει να υποστηρίζει πως αντιμετωπίζει έλλειμμα στις κρατικές επιχορηγήσεις (ΚΑΠ), ότι θα έπρεπε να αποδίδονται ετησίως περισσότερα κεφάλαια, και ότι η πραγματική ροή χρημάτων από το κράτος είναι μειωμένη.

Το αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής – να πετάς συνεχώς το μπαλάκι των ευθυνών στην κεντρική κυβέρνηση – είναι ο Δήμος Χαϊδαρίου να μετακυλίει το κόστος στους δημότες μέσω των τελών. Το χειρότερο όμως που αντιμετωπίζουν οι δημότες στην καθημερινότητά τους, είναι η συνεχής υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών σε σχέση με αυτά που πληρώνουν.

Ας αναγνωρίσουμε ότι το Χαϊδάρι διαθέτει μια τεράστια γεωγραφική έκταση (από το κέντρο και το Δάσος, μέχρι το απομακρυσμένο Δαφνί και την περιοχή της Αφαίας). Η συντήρηση, ο φωτισμός και η αποκομιδή απορριμμάτων σε εκτεταμένες ζώνες, κοστίζουν σε καύσιμα, εργατοώρες και οχήματα. Όμως, πώς θα αντιμετώπιζε ορθολογικά ένας άλλος Δήμαρχος αυτές τις συνθήκες, αντί να επιτρέπει να μειώνεται συνεχώς η αποδοτικότητα του κάθε ευρώ που δαπανάται;

Παραλιακοί ή εμπορικοί δήμοι εισπράττουν σημαντικά ποσά από τραπεζοκαθίσματα, μεγάλες επιχειρήσεις ή τουριστικές δραστηριότητες, ενώ το Χαϊδάρι στηρίζεται σχεδόν αποκλειστικά στα νοικοκυριά. Γιατί δεν έχει αξιοποιηθεί το πάρκο νεολαίας από τότε που ανέλαβε η διοίκηση του κ. Σελέκου; Γιατί δεν έχει αξιοποιηθεί η καφετέρια στο Αίθριο; Την ίδια στιγμή ενώ το Χαϊδάρι φιλοξενεί μεγάλες δημόσιες υποδομές – νοσοκομεία και στρατόπεδα – η οικονομική επιβάρυνση στο δίκτυο του δήμου δεν έχει βρει ανταποδοτική επιστροφή με ανάλογα οικονομικά οφέλη στα ταμεία του. Όπως έχω ξαναγράψει, το Χαϊδάρι βρίσκεται σε διαρκή στασιμότητα.

Για να ξεκολλήσει το Χαϊδάρι από τον πάτο της ανταποδοτικότητας, δεν αρκεί η διαμαρτυρία και η συνεχής μετάθεση ευθυνών. Απαιτείται ψηφιακός μετασχηματισμός για τη μείωση του γραφειοκρατικού κόστους, αναδιοργάνωση των υπηρεσιών πρασίνου και καθαριότητας με βάση τις πραγματικές ανάγκες της κάθε γειτονιάς, όπως και η ορθή εμπορική εκμετάλλευση νέων και υφιστάμενων δημοτικών ακινήτων και επιχειρήσεων ώστε να δημιουργηθούν νέα και εναλλακτικά έσοδα για τα ταμεία του Δήμου.

 

 

Ευστάθιος Κάσσιος
Οικονομολόγος, Συγγραφέας

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΧΑΪΔΑΡΙ

Χαϊδάρι: Η «Όψιμη» Αγωνία του Βαγγέλη Ντηνιακού για το Εγκαταλελειμμένο Αναψυκτήριο δίπλα στη Βιβλιοθήκη

Published

on

Ένα νέο βίντεο-παρέμβαση του πρώην Δημάρχου Χαϊδαρίου, Βαγγέλη Ντηνιακού, ήρθε να ταράξει τα νερά της τοπικής επικαιρότητας. Στο επίμαχο υλικό, ο κ. Ντηνιακός εμφανίζεται στην καρδιά της πόλης, δίπλα στη Δημοτική Βιβλιοθήκη, εκφράζοντας την έντονη ανησυχία του για την πλήρη απαξίωση ενός παλιού χώρου εστίασης (αναψυκτηρίου).

Συγκεκριμένα, ο πρώην Δήμαρχος αναφέρει:

«Στην καρδιά του Χαϊδαρίου, δίπλα στη Δημοτική Βιβλιοθήκη, υπάρχει ένας παλιός χώρος εστίασης που θα μπορούσε να δώσει ζωή στην περιοχή και να στηρίξει τη λειτουργία της ίδιας της βιβλιοθήκης. Σήμερα όμως παραμένει εγκαταλελειμμένος, με φθορές και χωρίς καμία αξιοποίηση…»

Η διαπίστωση του κ. Ντηνιακού είναι πέρα για πέρα αληθινή: ο χώρος πράγματι ρημάζει. Ωστόσο, η συγκεκριμένη παρέμβαση γεννά εύλογα ερωτηματικά στους πολίτες του Χαϊδαρίου, προκαλώντας ένα αναπόφευκτο αίσθημα ιστορικού déjà vu.

Το Εύλογο Ερώτημα: Γιατί Δεν «Πρόκαμε» η Προηγούμενη Διοίκηση;

Ο Βαγγέλης Ντηνιακός δεν είναι ένας απλός περαστικός ή ένας νέος σχολιαστής των κοινών. Είναι ο άνθρωπος που κρατούσε τα ηνία του Δήμου Χαϊδαρίου μέχρι πρόσφατα, πριν αναλάβει η σημερινή διοίκηση του Μιχάλη Σελέκου.

Το ερώτημα, λοιπόν, που προκύπτει αβίαστα από τους Χαϊδαριώτες είναι απλό αλλά αμείλικτο: Αφού ο χώρος αυτός είναι τόσο κομβικός, βρίσκεται «στην καρδιά της πόλης» και θα μπορούσε να δώσει πνοή στη Δημοτική Βιβλιοθήκη, γιατί δεν αξιοποιήθηκε, δεν επισκευάστηκε ή έστω δεν δρομολογήθηκε η ανακαίνισή του επί της δικής του τετραετούς θητείας;

Η εικόνα εγκατάλειψης, οι φθορές και η μούχλα δεν δημιουργήθηκαν μέσα σε λίγους μήνες. Είναι το αποτέλεσμα μιας διαχρονικής αδράνειας, μέρος της οποίας βαραίνει αντικειμενικά και την προηγούμενη δημοτική αρχή.

Η Πολιτική της «Κατόπιν Εορτής» Κριτικής

Είναι συνήθης τακτική στην τοπική αυτοδιοίκηση η αντιπολίτευση να αναδεικνύει τις πληγές της πόλης. Όταν όμως η κριτική γίνεται για ζητήματα που διαχειριζόσουν εσύ ο ίδιος μέχρι χθες, η γραμμή μεταξύ της «δημιουργικής ανησυχίας» και της «πολιτικής σκοπιμότητας» γίνεται εξαιρετικά λεπτή.

Το αναψυκτήριο δίπλα στη Βιβλιοθήκη προστίθεται, δυστυχώς, στη μακρά λίστα των πραγμάτων που στην Ελλάδα περιγράφουμε με τη φράση: «Ένα ακόμη έργο που δεν… πρόκαμε».

Η Μπάλα στο Γήπεδο της Διοίκησης Σελέκου

Από την άλλη πλευρά, η παρούσα διοίκηση του Μιχάλη Σελέκου δεν μπορεί να επαναπαύεται στο επιχείρημα «δεν το έφτιαξαν οι προηγούμενοι». Η κριτική του κ. Ντηνιακού, όσο κι αν στερείται αυτοκριτικής διάθεσης, αναδεικνύει ένα υπαρκτό πρόβλημα.

Οι Χαϊδαριώτες έχουν κουραστεί από το πινγκ-πονγκ των ευθυνών μεταξύ των διοικήσεων. Η ουσία παραμένει ότι ένας δημοτικός χώρος, που θα μπορούσε να αποτελεί σημείο συνάντησης για τη νεολαία, τους φοιτητές που μελετούν στη βιβλιοθήκη και τους κατοίκους, παραμένει μια εστία μόλυνσης και παρακμής. Το αν η σημερινή διοίκηση θα καταφέρει να ξεκολλήσει το έργο από το τέλμα ή αν θα συνεχιστεί η ανταλλαγή βίντεο και ανακοινώσεων, μένει να το δούμε στην πράξη.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΧΑΪΔΑΡΙ

Ολοκλήρωσε το βιβλίο του ο Κυριακός Ντηνιακός

Published

on

Έτοιμο για το τυπογραφείο, είναι το βιβλίο που επιμελήθηκε και έγραψε ο πρώην δήμαρχος Χαϊδαρίου. Τίτλος του: «Οδοιπορικό στην αυτοδιοίκηση». Μέσα στις πολλές σελίδες του ο κ. Ντηνιακός αναφέρεται στις εμπειρίες που αποκόμισε από τις  πέντε εκλογικές μάχες  που αναδέχθηκε δήμαρχος, στα μεγάλα έργα που διεκδίκησε για το Χαϊδάρι ενώ καταθέτει και τις προσωπικές του απόψεις για το θεσμό της αυτοδιοίκησης. Η παρουσίαση του βιβλίου θα γίνει το φθινόπωρο και εκτός από την καταγραφή των γεγονότων,  αναμένεται να αποτελέσει χρήσιμο εγχειρίδιο  για όσους επιθυμούν να θέσουν υποψηφιότητα ως δήμαρχοι ή δημοτικοί σύμβουλοι.

Γιώργος Παπαπαναγιώτου

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

RADIO LIVE

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Ετικέτες

Δημοφιλή