Connect with us

Πολιτική

Η ομιλία του Λ. Αυγενάκη στην Ολομέλεια κατά τη συζήτηση και ψήφιση του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού

Published

on

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η ομιλία του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη, κατά τη διάρκεια της συζήτησης και ψήφισης επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου, του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού «Κύρωση της Σύμβασης του Συμβουλίου της Ευρώπης που υπογράφηκε στο Magglingen/Macolin την 18η Σεπτεμβρίου 2014, σχετικά με τη χειραγώγηση των αθλητικών αγώνων, επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας στον αθλητισμό, μετατροπή της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής σε ΝΠΙΔ, κύρωση του νέου καταστατικού αυτής και άλλες διατάξεις».

«Κύριε Πρόεδρε,
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Έχω την χαρά και την ικανοποίηση να σας παρουσιάζω σήμερα ένα νομοσχέδιο, το οποίο τολμά να πραγματευτεί ζητήματα που αφορούν σε χρονίζοντα προβλήματα του ελληνικού αθλητισμού.

Καταρχάς, θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς όλους όσους συνέβαλαν στην ετοιμασία και την επεξεργασία του παρόντος νομοσχεδίου: τον Γενικό Γραμματέα κ. Γιώργο Μαυρωτά, τους υπηρεσιακούς παράγοντες, τους εκπροσώπους φορέων και φυσικά τους συνεργάτες μου. Η συμβολή όλων τόσο κατά την προετοιμασία του νομοσχεδίου και το στάδιο της διαβούλευσης, όσο και κατά το στάδιο της επεξεργασίας στην αρμόδια Επιτροπή, ήταν εξαιρετικά χρήσιμη.

Θέλω, επίσης, να ευχαριστήσω όλους τους συναδέλφους, όλων των κομμάτων,
μέλη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, που με το δικό σας τρόπο συμβάλλατε και συμβάλλετε στο να καταλήξουμε σε ένα νομοθέτημα, εξαιρετικά χρήσιμο, λειτουργικό και αποτελεσματικό. Ένα νομοθέτημα για τον αθλητισμό που ζητά και έχει ανάγκη η χώρα μας, για τον αθλητισμό του σήμερα, αλλά κυρίως του αύριο.

Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος από την εποικοδομητική συζήτηση και το κλίμα συναίνεσης, που σε γενικές γραμμές διαμορφώθηκε και βέβαια τα σχόλια και τις παρατηρήσεις, που υποβλήθηκαν, και επεξεργαστήκαμε με μεγάλη προσοχή και καταλήξαμε στις απαραίτητες νομοτεχνικές βελτιώσεις,
τις οποίες και σας καταθέτω.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
ο αθλητισμός αποτελεί συστατικό στοιχείο του πολιτισμού της Ελλάδας, της γενέτειρας των Ολυμπιακών Αγώνων και του ολυμπιακού ιδεώδους. Είναι μια τεράστια πολιτιστική κληρονομιά. Ο αθλητισμός, πέρα από την τεράστια πολιτιστική του αξία, είναι και μια μεγάλη και ισχυρή οικονομική βιομηχανία
με πολλές σημαντικές πτυχές και προοπτικές.

Οι επιτυχίες στον αθλητισμό μας ενώνουν ως λαό, δημιουργούν αίσθημα εθνικής υπερηφάνειας και ομοψυχίας. Και αυτό είναι κάτι που χρειαζόμαστε ως χώρα, περισσότερο τώρα παρά ποτέ.

Στο κυβερνητικό μας πρόγραμμα δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στον αθλητισμό
και διαμορφώνουμε μια ενιαία εθνική στρατηγική για τον αθλητισμό στη χώρα μας. Οι πολιτικές μας για τον αθλητισμό είναι σχεδιασμένες σε συνδυασμό με τις πολιτικές μας για τον πολιτισμό, την παιδεία, την υγεία και την οικονομία
ως πυλώνα ανάπτυξης και ευημερίας των πολιτών.
Θέλουμε έναν αθλητισμό για τους πολλούς και, κυρίως, για τις επόμενες γενιές.

Το πρόγραμμα μας για τον αθλητισμό περιλαμβάνει πολιτικές για τη στήριξη του επαγγελματικού και αγωνιστικού αθλητισμού. Προχωράμε με βήματα σταθερά, μετρημένα και αποφασιστικά για τη στήριξη του αθλητισμού υψηλών επιδόσεων και τη βελτίωση του αθλητικού νόμου, δίνοντας έμφαση στη διαφάνεια, την αντιμετώπιση της κακοδιαχείρισης και την εξάλειψη της βίας.

Στο πλαίσιο αυτό, ήδη έχουμε ξεκινήσει την εφαρμογή ενός συστήματος αξιολόγησης των Ομοσπονδιών με αξιοκρατία και διαφάνεια.
Το πρωτοποριακό και καινοτόμο «Σύστημα Αξιολόγησης “Χίλων”», με απολύτως μετρήσιμα στοιχεία, αποτυπώνει δεδομένα για τις πλήρεις δραστηριότητες των Ομοσπονδιών. Υλοποιεί τις γενικές αρχές του Συμβουλίου της Ευρώπης για την καλύτερη διακυβέρνηση στον αθλητισμό. Ενισχύει στην πράξη τις αξίες του σύγχρονου αθλητικού πολιτισμού, δηλαδή το ήθος, τη συμμετοχικότητα, αλλά και τη χρηστή διακυβέρνηση, μέσα από  τη διαφάνεια και τη λογοδοσία.

Για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας, καθώς και για τους προ-συνεννοημένους αγώνες θα μιλήσω παρακάτω.

Παράλληλα, ενισχύουμε θεσμικά και στηρίζουμε την αποστολή και το έργο του Εθνικού Συμβουλίου Καταπολέμησης του Ντόπινγκ (ΕΣΚΑΝ). Ξεκινήσαμε τις διαδικασίες για την συμμόρφωσή μας με τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Αντι-ντόπινγκ (WADA). Βρίσκεται υπό επεξεργασία το Προεδρικό Διάταγμα για το νέο Οργανισμό του ΕΟΚΑΝ, όπου αναβαθμίζεται σε Οργανισμό. Παράλληλα, συστήσαμε Επιστημονική Επιτροπή για την υποστήριξη του έργου του, προχωρήσαμε τη διαδικασία μεταφοράς του Εργαστηρίου στο ΔΗΜΟΚΡΙΤΟ, ενώ προχωρούν οι διαδικασίες για την αγορά του απαιτούμενου εξοπλισμού για την απρόσκοπτη λειτουργία του Εργαστηρίου του ΕΣΚΑΝ, ύψους 2 εκ. ευρώ.

Είναι πολιτική μας προτεραιότητανα στηρίξουμε τον «καθαρό» αθλητισμό, ενάντια στη σύγχρονη μάστιγα των «ενισχυμένων» υπερ-επιδόσεων.

Επίσης, αναπτύσσουμε το Πρόγραμμα Στήριξης Προ-ολυμπιακής Προσπάθειας («υιοθεσίας») αθλητών και αθλητριών. Είναι μια καμπάνια, η οποία έχει στόχο να εμπνέει και να ευαισθητοποιεί εταιρίες, σωματεία, φορείς έως και τον απλό φίλαθλο προκειμένου ο καθένας/καθεμία με τον τρόπο του να βοηθήσει στην προετοιμασία αθλητών και αθλητριών, στο δρόμο διεκδίκησης της πρόκρισής τους για τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Τόκιο.

Η άθληση για όλους αποτελεί προτεραιότητά μας και οι πολιτικές μας εστιάζουν στην ενίσχυση του θεσμού. Κι επειδή αναφέρθηκε στην Επιτροπή, ότι δεν κάνουμε κάτι για την Άθληση για Όλους επιτρέψτε μου να σας ενημερώσω:
* Φέτος, για πρώτη φορά τα Προγράμματα Άθλησης για Όλους ξεκίνησαν έγκαιρα. Για πρώτη φορά τα προγράμματα υλοποιούνται από τον Οκτώβριο και όχι μετά τα Χριστούγεννα, που ξεκινούσαν τις προηγούμενες χρονιές. Υλοποιούμε 5.000 προγράμματα, όπου απασχολούνται 1.200 πτυχιούχοι φυσικής αγωγής και συμμετέχουν 100.000 συμπολίτες μας.
* Παράλληλα, ολοκληρώνουμε τη διαδικασία για υλοποίηση την περίοδο 2020-2021 του νέου οργανωτικού πλαισίου υλοποίησης προγραμμάτων άθλησης για όλους, το οποίο καλύπτει τις αθλητικές ανάγκες περισσότερων πολιτών, ενισχύοντας τη διαφάνεια, την αξιοκρατία, την αποτελεσματικότητα και την αξιολόγηση.

Υλοποιούμε πρόγραμμα για τον  εκσυγχρονισμό, τη συντήρηση και την ενεργειακή αναβάθμιση των αθλητικών υποδομών, που θα συμβάλλει σημαντικά στη δραστική μείωση του κόστους λειτουργίας των υποδομών αυτών, όσο και στην προστασία του περιβάλλοντος.

Συνεχίζουμε και επεκτείνουμε, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών,
το πρόγραμμα «Φιλόδημος ΙΙ» και -μέχρι στιγμής-, σε περίοδο μόλις 4 μηνών, έχουμε εντάξει επιπλέον 50 έργα, προϋπολογισμού 35 εκ. ευρώ περίπου.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
υπάρχουν προβλήματα που χρονίζουν στον αθλητισμό, προβλήματα όπως η βία και οι προ-συνεννοημένοι αγώνες. Προβλήματα τα οποία, φυσικά, δεν τα συναντάμε μόνο στη χώρα μας, αλλά υπάρχουν σε όλες τις χώρες σε άλλες σε μεγαλύτερο και σε άλλες σε μικρότερο βαθμό. Βεβαίως, τα προβλήματα αυτά χρονίζουν γιατί είναι δύσκολο να αντιμετωπισθούν. Επίσης, όμως, χρονίζουν διότι δεν υπήρξε, μέχρι τώρα, η πολιτική βούληση και το απαιτούμενο θάρρος για να αντιμετωπισθούν αυτά τα θέματα.

Εμείς τολμούμε, αναλαμβάνουμε το πολιτικό κόστος, σηκώνουμε τα μανίκια μας, εργαζόμαστε σκληρά και αναζητούμε λύσεις στα χρόνια αυτά προβλήματα. Δεν τρέφουμε ψευδαισθήσεις ότι θα επιλύσουμε άμεσα και μονομιάς τα προβλήματα που για δεκαετίες μαστίζουν τον αθλητισμό και πληγώνουν τα ολυμπιακά ιδεώδη.

Όμως, με το παρόν νομοσχέδιο κάνουμε το πρώτο βήμα! Διαμορφώνουμε το θεσμικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση των φαινομένων αυτών. Τολμούμε να ασχοληθούμε με προβλήματα που απαιτούν γενναίες λύσεις.
Στόχος μας είναι να τονώσουμε το ενδιαφέρον της ελληνικής κοινωνίας για τον αθλητισμό και να διαμορφώσουμε μια αθλητική νοοτροπία στις νεαρές ηλικίες, η οποία θα αποδώσει καρπούς μεσοπρόθεσμα, οδηγώντας σε ένα πιο υγιεινό μοντέλο διαβίωσης.

Στόχος μας είναι ο αθλητισμός να είναι γιορτή! Μια γιορτή που επιβραβεύει την προσπάθεια, την ευγενή άμιλλα, τον αγώνα για βελτίωση, την αλληλεγγύη και την ομαδικότητα, τη χαρά του ταξιδιού και το έπαθλο της νίκης. Μια γιορτή που μπορούν να συμμετέχουν όλοι, όπου οικογένειες με παιδιά μπορούν να πάνε στο γήπεδο να χειροκροτήσουν την ομάδα τους. Μια γιορτή όπου δεν υπάρχει φανατισμός και βία, όπου δεν υπάρχουν στημένα και παράνομα στοιχήματα, αλλά που όλοι ενθαρρύνουν τους παίκτες, τους αθλητές, την ομάδα τους και που όλοι στο τέλος του αγώνα αναγνωρίζουν τον καλύτερο!

Όλα αυτά δεν είναι έκθεση ιδεών. Μπορούν να γίνουν πράξη! Εμείς αυτό επιδιώκουμε, αυτό οραματιζόμαστε, γι’ αυτό εργαζόμαστε.
Σε αυτό το πλαίσιο κινείται το παρόν νομοσχέδιο.

Κυρίες και κύριοι,
το νομοσχέδιο αποτελείται από 6 μέρη:
Το πρώτο μέρος είναι αφιερωμένο στην Σύμβαση Μακολέν για τη χειραγώγηση αγώνων.
Το δεύτερο μέρος αφορά σε επείγουσες διατάξεις για την αντιμετώπιση της βίας.
Το τρίτο μέρος περιέχει διατάξεις που ρυθμίζουν θέματα των Ομοσπονδιών, των Κανονισμών τους, των εκλογών τους και των θητειών των εκτελεστικών μελών του Διοικητικού τους Συμβουλίου.
Το τέταρτο μέρος αφορά στην αξιοποίηση των Ολυμπιακών ακινήτων και ρυθμίζει ζητήματα που αφορούν στους Ολυμπιονίκες μας.
Το πέμπτο μέρος αφορά στην Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή (ΕΟΕ) και τέλος, το έκτο μέρος ρυθμίζει το Ταμείο Αλληλοβοήθειας.

Η Σύμβαση για τη χειραγώγηση των αθλητικών αγώνων είναι μια Σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης, που θέτει ένα πλαίσιο συνεργασίας για την αποτροπή του φαινομένου της χειραγώγησης των αγώνων που συνδέεται ευθέως και με το στοίχημα.
Η Σύμβαση, που συζητάμε σήμερα, έχει διττό στόχο: αφενός, εισάγει ένα πλαίσιο για  την πρόληψη, την εξιχνίαση και την τιμωρία της χειραγώγησης των αθλητικών αγώνων. Και αφετέρου, επιδιώκει την ενίσχυση της ανταλλαγής πληροφοριών και της εσωτερικής και διεθνούς συνεργασίας μεταξύ των αρμόδιων κρατικών αρχών και των αθλητικών οργανώσεων και διοργανωτών αθλητικών στοιχημάτων.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
το πρόβλημα των προ-συνεννοημένων αγώνων είναι υπαρκτό. Δεν μπορούμε να το αγνοούμε. Είμαστε αποφασισμένοι να το αντιμετωπίσουμε δραστικά και άμεσα. Το πρόβλημα, φυσικά, συναντάται σε διάφορα αθλήματα, αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα εμφανίζεται στο ποδόσφαιρο. Κι εκεί εστιάζουμε αρχικά.

Ήδη, σε συνεργασία με τις FIFA/UEFA, έχουμε συζητήσει αναλυτικά για την αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού, και σε συναντήσεις με την ΕΠΟ και όλα τα Προεδρεία των ΠΑΕ έχουμε επεξεργαστεί ένα πλαίσιο και θα εξαντλήσουμε κάθε προσπάθεια για να υπάρξει συνεννόηση και από κοινού προσπάθεια.
Μάλιστα, έχουμε ήδη προχωρήσει στη συγκρότηση Συμβουλευτικής Επιτροπής, με εκπροσώπους από FIFA/UEFA, ΕΠΟ, Superleague 1 και 2 και φορείς του δημοσίου όπως το Υπουργείο Δικαιοσύνης, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και τη ΔΕΑΒ για την αντιμετώπιση:
α) του προβλήματος των προ-συνεννοημένων αγώνων και
β) του προβλήματος της βίας, για το οποίο θα αναφερθώ πιο κάτω.
Ανάλογα, εξετάζουμε την αντιμετώπιση του προβλήματος και στα άλλα ομαδικά επαγγελματικά αθλήματα.

Καταθέτω στα πρακτικά απόσπασμα της συνέντευξης του κ. Ζόραν Λάκοβιτς, Δ/ντή Εθνικών Ομοσπονδιών της UEFA: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σημειώσουμε ότι η πρώτη συζήτηση που είχαμε σχετικά με την ανάγκη αναθεώρησης του αθλητικού νόμου είχε ως αποτέλεσμα τη λήψη άμεσων μέτρων… Αυτό που είναι σημαντικό γενικά για το ελληνικό ποδόσφαιρο είναι να εφαρμοστούν οι νόμοι, οι κανονισμοί της ομοσπονδίας και οι κανόνες των FIFA/UEFA».

Η χειραγώγηση των αγώνων αποτελεί πρόκληση για το κράτος δικαίου, διότι συνδέεται με την απάτη, το οργανωμένο έγκλημα και τη διαφθορά. Αποτελεί παράλληλα απειλή για το μέλλον του αθλητισμού ως κοινωνικής, πολιτιστικής, οικονομικής και πολιτικής δραστηριότητας που τίθεται υπό αμφισβήτηση κάθε φορά που εγείρονται αμφιβολίες για την ακεραιότητα και τις αρχές του. Θέτοντας σε κίνδυνο την αθλητική δεοντολογία και το απρόβλεπτο που χαρακτηρίζει κάθε αθλητικό αγώνα, τίθεται υπό αμφισβήτηση η ίδια η φύση του αθλητισμού.

Η Σύμβαση επιτρέπει να καθορίζονται κοινά συμφωνηθείσες προδιαγραφές και αρχές, ώστε να προλαμβάνεται, να εντοπίζεται και να τιμωρείται η χειραγώγηση αθλητικών αγώνων.
Η Ελληνική Κυβέρνηση, έχοντας επίγνωση του χαρακτήρα της απειλής, που προκαλείται από τη χειραγώγηση των αγώνων, των πολλαπλών κοινωνικών επιπτώσεων και της συνακόλουθης βίας στους αγωνιστικούς χώρους, δείχνει ιδιαίτερη αποφασιστικότητα και την πολιτική βούληση για μηδενική ανοχή απέναντι σε θέματα χειραγώγησης των αγώνων και προ-συνεννοημένων αγώνων.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
η καταπολέμηση της βίας είναι ο στόχος του β’ μέρους αυτού του νομοσχεδίου.
Η πρόληψη και η αντιμετώπιση της βίας στον αθλητισμό αποτελεί κορυφαία μας προτεραιότητα. Είμαστε αποφασισμένοι να «παραδώσουμε» τα γήπεδα, τους αγώνες και κάθε μέρα της εβδομάδας, πίσω στις οικογένειες, στο φίλαθλο κοινό. Να κάνουμε τον αθλητισμό διασκέδαση για μικρούς και μεγάλους ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας και προστασίας.

Και είμαι, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
εξαιρετικά χαρούμενος γιατί ήδη η πολιτική μας αρχίζει κι έχει αποτελέσματα.
Ήδη, καταγράφεται αύξηση της προσέλευσης των φιλάθλων στα γήπεδα. Στο πρωτάθλημα της Σούπερ Λιγκ 1 έχουμε αύξηση των φιλάθλων και στην 5η αγωνιστική είχαμε ρεκόρ εξαετίας με 74.486 εισιτήρια. Ο ανεβασμένος μέσος όρος εισιτηρίων που κόβουν οι ομάδες δείχνει ότι ο κόσμος επιστρέφει στα γήπεδα,Κι επιστρέφει στα γήπεδα ο κόσμος γιατί βλέπει ότι υπάρχει η πολιτική βούληση για να εξαλειφθεί η βία!

Με το παρόν νομοσχέδιο εισάγουμε ρυθμίσεις με τις οποίες:
1.  Προβλέπεται η δυνατότητα διενέργειας δειγματοληπτικών ελέγχων στους κατόχους εισιτηρίων εντός και εκτός των αθλητικών εγκαταστάσεων. Έτσι, καθίσταται ευχερέστερη η ταυτοποίηση και ο εντοπισμός των εμπλεκομένων σε πράξεις βίας, εντός και εκτός των αθλητικών εγκαταστάσεων.

2.  Επανεισάγεται στην έννομή τάξη μας, προσαρμοσμένη στα νέα δεδομένα για την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, η διάταξη που δίνει τη δυνατότητα συλλογής, επεξεργασίας και αξιοποίησης, στο πλαίσιο της ποινικής διαδικασίας, του υλικού και των δεδομένων που καταγράφονται με οποιοδήποτε τεχνικό μέσο, το οποίο χειρίζεται στέλεχος της Ελληνικής Αστυνομίας, ώστε κάθε ποινικώς ενδιαφέρουσα πράξη, να διακριβώνεται, να ελέγχεται και εν τέλει να τιμωρείται με την προσήκουσα ποινή.
Εδώ, όπως ανέφερα, βελτιώσαμε τη διάταξη ακούγοντας τις παρατηρήσεις των συναδέλφων στις συνεδριάσεις της Επιτροπής.

3. Επεκτείνονται τα τοπικά και χρονικά όρια εφαρμογής των ποινικών διατάξεων για την εφαρμογή και σε πράξεις αθλητικής βίας που έχουν αμιγώς οπαδικά κίνητρα, π.χ. βίαια γεγονότα που λαμβάνουν χώρα εντός ή εκτός των λεσχών φιλάθλων, συγκεντρώσεις και πορείες οπαδών μακριά από αθλητικές εγκαταστάσεις και σε ημέρες που δεν έχει προγραμματισθεί η διεξαγωγή κάποιου αγώνα, «ραντεβού» οπαδών σε ανοικτούς χώρους που καταλήγουν σε μεταξύ τους συμπλοκές.

Στο σημείο αυτό, θέλω να αναφερθώ και στην ουσιαστική εφαρμογή των ήδη ισχυουσών διατάξεων του αθλητικού νόμου περί πειθαρχικών κυρώσεων, προστίμων και περιοριστικών όρων, περί λεσχών, οργανωμένων οπαδών και η δημιουργία μητρώου φιλάθλων των ομάδων, σε συνδυασμό με την ταχεία εκδίκαση των συγκεκριμένων ποινικών υποθέσεων.
Είμαστε υπέρ της ύπαρξης και λειτουργίας λεσχών. Αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι! Όμως, λέσχες, που λειτουργούν νόμιμα, με κανόνες, που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη ενός ποιοτικού αθλητισμού. Είναι κάτι το οποίο συζητάμε και προετοιμάζουμε σε συνεργασία με εκπροσώπους των μεγάλων ΠΑΕ της χώρας μας.

Κυρίες και κύριοι,
το τρίτο μέρος του νομοσχεδίου ρυθμίζει ζητήματα, τα οποία έπρεπε να αντιμετωπισθούν άμεσα. Πολύ συνοπτικά σας αναφέρω:
1. Διευκολύνεται η οργανωτική στελέχωση των αγώνων στα αθλήματα της σκοποβολής, του ζατρικίου, κοινώς σκάκι, του αγωνιστικού μπριτζ, του αεραθλητισμού, της τοξοβολίας, του θαλάσσιου σκι και του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
2. Η έγκριση της νομιμότητας των Κανονισμών των αθλητικών Ομοσπονδιών αλλάζει, αφού προβλέπονται συγκεκριμένες προθεσμίες για τη συμμόρφωση των ομοσπονδιών με τις υποδείξεις του αρμόδιου για τον αθλητισμό Υπουργού.
3. Αναστέλλεται η ισχύς των ρυθμίσεων για τις αρχαιρεσίες των αθλητικών φορέων, όπως προβλέπονται στον ν. 4603/2019, προκειμένου να υπάρξει διαβούλευση στο πλαίσιο του νέου αθλητικού νόμου με τους αρμόδιους φορείς.

Κυρίες και κύριοι,
σας ενημερώνω ότι αμέσως μετά την ψήφιση του παρόντος σχεδίου νόμου, ξεκινά η διαδικασία για την τροποποίηση του αθλητικού νόμου. Εκεί θα συζητήσουμε διεξοδικά το νέο πλαίσιο. Ο λόγος που αναστέλλουμε τώρα τις διατάξεις είναι για να μην υποχρεώσουμε σε τροποποιήσεις Καταστατικών τις Ομοσπονδίες και τα Σωματεία ανά την επικράτεια.
Ανταποκρινόμαστε και ικανοποιούμε το συνολικό αίτημα των αθλητικών φορέων.

4.  Κι έρχομαι τώρα στη διάταξη που αφορά στις θητείες, τη διάταξη που έχει συγκεντρώσει τα φώτα της δημοσιότητας.

Για το ζήτημα της αντισυνταγματικότητας, αναφορικά με την αναδρομικότητα στις θητείες και τα ηλικιακά όρια που θέτει, το συζητήσαμε διεξοδικά.
Η φιλοσοφία της διάταξης είναι η ανάγκη διοικητικής ανανέωσης των Ομοσπονδιών.
Πολλοί μίλησαν (το είπε και ο αγαπητός Πρόεδρος της ΕΟΕ) για αυτορρύθμιση στο θέμα των θητειών. Και στη συνέχεια, ο ίδιος παραδέχθηκε ότι το αίτημα της ΔΟΕ για θέσπιση θητειών και ορίων ηλικίας γίνεται εδώ και πολλά χρόνια δίχως κανένα αποτέλεσμα. Όμως όταν η αυτορρύθμιση δεν γίνεται εδώ και δεκαετίες, η Πολιτεία δεν μπορεί να συνεχίζει να σφυρίζει αδιάφορα.

Πέρα και πάνω από τον πολύ θόρυβο που προκαλούν οι αντιδράσεις ορισμένων παραγόντων στο άκουσμα της απώλειας προνομίων, ακούμε το βουβό κίνημα των αθλητών, των στελεχών, των ανθρώπων που βρίσκονται στον πυρήνα του αθλητισμού. Είναι ο παλμός του αθλητισμού και η μεγάλη βάση την οποία πρέπει να ακούσουμε.

Θέλουμε να δώσουμε χώρο στους νέους ανθρώπους, θέλουμε οξυγόνο στην διοικητική δομή των ομοσπονδιών, θέλουμε νέο πνεύμα με όρεξη, δημιουργικότητα, νέες ιδέες, κέφι, διάθεση για προσφορά. Αυτά είναι τα συστατικά που θα αναβαθμίσουν εντέλει το αθλητικό οικοσύστημα της χώρας.

Και θέλω να ευχαριστήσω δημόσια τους Ολυμπιονίκες μας, τους πρωταθλητές, τους αθλητές, τους παράγοντες, τους γονείς,όλο το υγιές αθλητικό στοιχείο, που έστειλε το δικό του ξεκάθαρο μήνυμα: ότι επιτέλους θέλουμε αλλαγή σελίδας. Αλλαγή σελίδας στον αθλητισμό που οραματιζόμαστε για τη χώρα μας.

Και σας απευθύνω το εξής ερώτημα:
Που είναι η ευαισθησία σας, τι κάνατε και τι έχετε να απαντήσετε στους αθλητές, τους πρωταθλητές, τους Ολυμπιονίκες, που έχουν ευθέως κατηγορήσει πολλάκις τις ομοσπονδίες τους δημόσια για κατάπτυστες εκλογικές διαδικασίες με στημένους μηχανισμούς, για αποκλεισμούς, για μη δημοκρατικές διαδικασίες, για μυστικούς μηχανισμούς χειραγώγησης αποφάσεων;

Σε αυτούς τους αθλητές τι λέτε; Εγώ δεν θα πω τίποτα παραπάνω, απλά θα επαναλάβω όσα ειπώθηκαν επίσημα και δημόσια από όσους ασχολούνται με τον αθλητισμό: Τα καταθέτω επίσημα στα πρακτικά!

Όλοι ακούσαμε, κατά την ακρόαση των φορέων, τον κ. Νίκο Κακλαμανάκη (Ολυμπιονίκη Ιστιοπλοϊας).
Παραθέτω αυτούσια, από τα πρακτικά:
«…Πρώτα, σχετικά με τον χρονικό περιορισμό της θητείας των μελών του Δ.Σ. των Ομοσπονδιών. Αυτός, θεωρώ, ότι κρίνεται απαραίτητος και το νομοσχέδιο κινείται, ως προς αυτό το σημείο προς την σωστή κατεύθυνση, αν και θεωρώ καλύτερα τις δύο θητείες αντί για τρεις, είναι ήδη υπεραρκετές…
Πόσο αντιπροσωπευτικές των αθλητών είναι οι σημερινές διοικήσεις; Ενέχονται μήπως σε κατάχρηση εξουσίας, με παράνομες και αθέμιτες πρακτικές διαχρονικά;
…σε μια τόσο διεφθαρμένη κατάσταση έχει συμμετέχει και σε ολυμπιακούς αγώνες, χρειάζεται κάποιου είδους κρατική παρέμβαση, για να ισιώσει το θέμα.
… Αυτή τη στιγμή ζητάμε να γκρεμίζετε τείχη, να γκρεμίσετε τείχη  διαφθοράς, τείχη της κατάχρησης εξουσίας, διασπάθισης δημόσιου χρήματος και τείχη περιφρόνησης…».

Σας παραθέτω συνοπτικά, λόγω της πίεσης του χρόνου, τις δημόσιες δηλώσεις και άλλων Ολυμπιονικών ή παγκόσμιων αθλητών μας:
Πύρρος Δήμας (Ολυμπιονίκης, άρση βαρών):
«…Πιστεύω, ότι επιβάλλεται να υπάρχει ανανέωση στις διοικήσεις των Ομοσπονδιών με ανθρώπους που θα προσφέρουν καινοτόμες ιδέες και θα συμβάλουν ενεργά στην ανάπτυξη του αθλητισμού, με προοδευτικές απόψεις. …».

Μιχάλης Κουρέτας (Έλληνας διεθνής και διαιτητής, πόλο):
«… Και βέβαια πολύ υπερήφανος για όλο αυτό που γίνεται. Γιατί είναι κάτι που δεν τόλμησε κανένας να ακουμπήσει όλα αυτά τα χρόνια.…Είναι κάτι που θα δώσει την ευκαιρία και τη δυνατότητα πλέον να μπουν νέοι άνθρωποι και καινούργιες ιδέες στη διαχείριση και στην υλοποίηση όλων αυτών των στόχων και οραμάτων για την ανάπτυξη και βελτίωση των αθλητικών δρωμένων στη χώρα μας. Με καινοτομίες και όρεξη για δουλειά.

Μαρία Χριστοφορίδη (Παγκόσμια πρωταθλήτρια, άρση βαρών):
«… το νέο αθλητικό νομοσχέδιο, όπου για πρώτη φορά μας δίνει ελπίδες για ένα καλύτερο μέλλον. Πιστεύω ότι πρέπει ο ελληνικός αθλητισμός να προχωρήσει μπροστά με νέους ανθρώπους και σύγχρονες ιδέες που θα μας οδηγήσουν σ ένα λαμπρότερο αθλητικό μέλλον.»

Αντώνης Βλοντάκης (Ολυμπιονίκης, πόλο):
«… Επιτέλους κάτι φαίνεται να αλλάζει στον ελληνικό αθλητισμό. …»

Βούλα Ζυγούρη (Ολυμπιονίκης, πάλη και Γραμματέας Συλλόγου Ελλήνων Ολυμπιονικών):
Ο περιορισμός των θητειών Προέδρων και εκτελεστικών μελών είναι το πρώτο βήμα για την καταπολέμηση αυτής της διαφθοράς.… θα περίμενε ο κάθε καλόπιστος φίλαθλος μόνοι τους οι ομοσπονδιάρχες να είχαν μεριμνήσει για την έγκαιρη και ομαλή διαδοχή, προσδίδοντας μια δημοκρατική διάσταση στο “τερατώδες” αυτοδιοίκητο που απολαμβάνουν. Να το είχαν θέσει μόνοι τους στις Γενικές Συνελεύσεις τους! Απεναντίας, … ».

Γιώργος Αφρουδάκης (Ολυμπιονίκης, πόλο):
«…το θέμα των θητειών των Προέδρων νομίζω ότι κάποτε πρέπει να τελειώνουμε με τα κατεστημένα και στον αθλητισμό. Εξέλιξη χωρίς αλλαγές προσώπων δεν μπορεί να υπάρξει και αυτό δεν ισχύει μόνο στον αθλητισμό…».

Βασίλης Γκούμας (Βετεράνος Διεθνής καλαθοσφαιριστής):
«Είναι πάρα πολύ σωστός ο Νόμος…. Πρέπει να μπουν νέα μυαλά, νέοι άνθρωποι, που να έχουν το κουράγιο να δουλέψουν, να ακούν και τους άλλους…».

Νίκος Δεληγιάννης (Ολυμπιονίκης, πόλο)
«Το αθλητικό κίνημα, που επικαλούνται κάποιοι, δεν είναι ιδιοκτησία κανενός παράγοντα! Πρώτα είναι οι αθλητές, οι προπονητές και έπειτα οι παράγοντες και οι λοιποί. Το προς ψήφιση νομοσχέδιο λοιπόν, είναι βήμα μπροστά και πρέπει να στηριχθεί».

Δημήτρης Παπαδόπουλος (βετεράνος διεθνής καλαθοσφαιριστής, ασημένιο μετάλλιο στο Ευρωμπάσκετ το 1989)
«Δεν καταλαβαίνετε ότι μια ομοσπονδία που διοικείται επί 40 χρόνια από τους ίδιους ανθρώπους παύει να είναι ένας δημοκρατικός θεσμός και μεταλλάσσεται σε μια οργάνωση μη χρηστής διακυβέρνησης, η οποία έχει ως μοναδικό σκοπό της την εξυπηρέτηση του κυκλώματος διαφθοράς και την οριστική διάλυση των αξιών που πρεσβεύει το Αθλητικό Κίνημα και Ιδεώδες; Αν το καταλαβαίνετε, είναι υποχρέωση των κυβερνώντων αυτό το κράτος, την Ελλάδα μας, να βρείτε τον τρόπο να συμβάλετε στην κάθαρση και να σταματήσετε να διατυπώνετε νομικές τάχα μου, επιφυλάξεις.»

Ακόμη και από Ολυμπιακές Ομοσπονδίες.
Κ. Βιολιτζής, μέλος ΔΣ της ΟΧΕ, χάντμπολ:
«…Σε σχέση με το νέο αθλητικό Νόμο…έχω την άποψη ότι εμάς, τους ανθρώπους του χάντμπολ, ποτέ δεν μας απασχόλησαν οι θέσεις και οι καρέκλες… Άλλωστε, για κάποιον που επιθυμεί να υπηρετήσει το άθλημα που αγαπά, δεν μπορεί να είναι υποχρεωτικά παρανομαστής το αξίωμα, οι καρέκλες ή το ταμπελάκι με την ιδιότητα μπροστά στο γραφείο… Η καρέκλα δεν πρέπει να είναι αυτοσκοπός στον αθλητισμό».

Και βέβαια, να αναφέρω ότι οι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ, κατά την ακρόαση φορέων στη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων (Δευτέρα, 11 Νοεμβρίου) απευθυνόμενοι προς τον Γενικό Γραμματέα του ΣΕΓΑΣ ανέφεραν (διαβάζω από τα πρακτικά):
«ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥ: … σας ενημερώνω, ότι εάν φύγετε μετά από 45 χρόνια, θα είναι προς όφελος της ομοσπονδίας. Δεν μας πείθεται, ότι είστε ικανός επειδή γυμνάζεστε καλά. Λοιπόν, λίγη σοβαρότητα στο σώμα.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΕΒΑΣΤΗΣ: Παρακαλώ πολύ…
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ: Ισόβιος Πρόεδρος του ΣΕΓΑΣ.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΕΒΑΣΤΗΣ: Δεν είμαι Πρόεδρος κύριε τα τελευταία 7 χρόνια.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ: Ισόβιος παράγοντας …».

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
να αναφερθούμε και στις πρακτικές του Συμβουλίου της Ευρώπης και της ΕΕ; Όπως ξέρετε, το Συμβούλιο της Ευρώπης είναι από τα πιο ενεργά και επιδραστικά πολιτικά όργανα στα θέματα του αθλητισμού. Τα τελευταία χρόνια δίνει πολύ μεγάλη έμφαση στα θέματα της αθλητικής διακυβέρνησης και προσπαθεί να βάλει κριτήρια καλής διακυβέρνησης όπως η διαφάνεια, η λογοδοσία, κλπ.
Ένα από τα μέτρα που συστήνει, λοιπόν, το Συμβούλιο της Ευρώπης σε πρόσφατα ψηφίσματά του είναι ο περιορισμός των θητειών των διοικήσεων. Στη σελ. 13, άρθρο 51, αναφέρεται: οι νέοι Κανονισμοί της FIFA, εγκαθιδρύουν όρια θητειών σε όχι πάνω από τρεις θητείες των τεσσάρων ετών, δηλαδή 12 έτη για:
– τον Πρόεδρο της FIFA και τα μέλη του Συμβουλίου (Άρθρα 33.2 και 33.3 του Κανονισμού),
– όλα τα μέλη των δικαστικών οργάνων της FIFA (Άρθρα 52.5 και 52.6 του Κανονισμού)
– όλα τα μέλη της Επιτροπής Ελέγχου και Συμμόρφωσης (Άρθρα 51.3 και 51.4 του Κανονισμού).

Και, μάλιστα, το Συμβούλιο της Ευρώπης κάνει αυτές τις συστάσεις ακόμη και για το πλέον προστατευόμενο άθλημα, αυτό του ποδοσφαίρου. Που όπως όλοι γνωρίζετε διέπεται παγκοσμίως από ένα ειδικό καθεστώς που έχουν καθιερώσει οι FIFA και UEFA.

Το ίδιο κάνει, όμως, και η Ευρωπαϊκή Ένωση με τις «Αρχές καλής διακυβέρνησης στον αθλητισμό». Ειδικότερα, στη σελ. 10,  στον αρ. 6, στις αρχές καλής πρακτικής, ελάχιστα κριτήρια, και στο Σημείο 7 ορίζει ρητά:
Θέσπιση συγκεκριμένου αριθμού θητειών για την τακτική ανανέωση των οργάνων λήψης αποφάσεων.

Και φυσικά για το επιχείρημα που ακούστηκε ότι δεν μπορούμε να νομοθετούμε για ζητήματα που δεν ορίζονται ρητά στους Κανονισμούς των Διεθνών Ομοσπονδιών, θα αναφερθώ στο Καταστατικό της WorldAthletics (πρώην IAAF), της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Στίβου.
Στο β’ μέρος, άρθρο 7 παρ 5 ορίζει ότι: «Για να θεωρηθεί μέλος ο αιτών (ΣΕΓΑΣ) που θέλει να αποκτήσει αποδοχή ως μέλος, πρέπει να επιδείξει στην κρίση του Συμβουλίου (IAAF) ότι είναι μια ξεχωριστή νομική οντότητα που έχει συσταθεί ορθά και είναι πάντα εναρμονισμένη με την ισχύουσα νομοθεσία της χώρας του».

Λίγα λόγια και για την υποκρισία της ΕΟΚ:
Στον Κανονισμό Διαιτησίας της και συγκεκριμένα στο Κεφάλαιο Δ’ (Σημειωτές – χρονομέτρες αγώνων) αναφέρεται ότι «ανώτατο όριο ηλικίας για τη διατήρηση της ιδιότητας του σημειωτή ή χρονομέτρη είναι το 70ο (έτος). Ομοίως ανώτατο όριο ηλικίας είναι το 70ο και για τους παρατηρητές (κομισάριους) των αγώνων», στον ίδιο Κανονισμό.
Η ΕΟΚ λοιπόν θεωρεί αντισυνταγματικά τα όρια ηλικίας για την άσκηση διοίκησης και τη λήψη αποφάσεων, αλλά τα θεωρεί νόμιμα και τα εφαρμόζει για το βοηθητικό προσωπικό των αγώνων της!

Και άφησα για το τέλος το Καταστατικό και τις συστάσεις της ΔΟΕ:
Μάλιστα, ο κ. Καπράλος προχθές, στην ακρόαση φορέων, παραδέχτηκε ότι οι συστάσεις της ΔΟΕ χρονολογούνται από 5ετίας τουλάχιστον. Τι ζητά λοιπόν η ΔΟΕ; Θέσπιση ηλικιακών ορίων και όρια ηλικίας. Τι προβλέπει το Καταστατικό της ΔΟΕ;:
i) ηλικιακό όριο 70 ετών
ii) 3 θητείες για τον Πρόεδρο,
iii) 2 θητείες για τα εκτελεστικά μέλη και δικαίωμα επανεκλογής, μετά από 1 παύση!

Αυτά, λοιπόν, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εμείς εισάγουμε με το παρόν νομοσχέδιο. Η διάταξη είναι σε πλήρη συμμόρφωση με το Καταστατικό της ΔΟΕ.

Την ίδια ώρα, βεβαίως, υπάρχουν θητείες σε πολλές Εθνικές Ολυμπιακές Επιτροπές, που έχουν εφαρμόσει όρια ηλικίας ή/και όρια θητειών, όπως για παράδειγμα:
* Βραζιλία (όχι περισσότερες από 2 θητείες),
* ΗΠΑ (όχι περισσότερες από 2 θητείες),
* Νέα Ζηλανδία (όχι περισσότερες από 3 θητείες),
* Ελβετία (όχι περισσότερες από 3 θητείες),
* Ιρλανδία (όχι περισσότερες από 3 θητείες),
* Γερμανία (ανώτατο όριο ηλικίας τα 70 έτη)
* Γαλλία (ανώτατο όριο ηλικίας τα 70 έτη)
και πολλές άλλες “μεγάλες” ή “μικρότερες” Εθνικές Ολυμπιακές Επιτροπές (ΕΟΕ).

Μάλιστα, την περασμένη Τρίτη, δημοσιεύθηκε ότι μετά από πρωτοβουλία του προέδρου της ΕΟΕ κ. Σπύρου Καπράλου, που εξασφάλισε την συντριπτική πλειοψηφία των παραγόντων των ομοσπονδιών κατατίθεται εναλλακτική πρόταση στο νομοσχέδιο Αυγενάκη. Τι περιλαμβάνει η πρόταση αυτή;:
Να δεχτεί την κατάργηση του αριθμού των θητειών και
να ανεβάσει το όριο ηλικίας των παραγόντων από τα 70 στα 75 χρόνια. Ουσιαστικά, δηλαδή, η ΕΟΕ αποδέχεται τη θέσπιση ανώτατου όριου ηλικίας!

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Λόγω της επιτακτικής και αδήριτης ανάγκης αξιοποίησης των γερασμένων ολυμπιακών συγκροτημάτων, δίνεται η δυνατότητα στους φορείς που είτε είναι ιδιοκτήτες, είτε τους έχει ανατεθεί η αξιοποίηση, χρήση, διαχείριση και εκμετάλλευση τέτοιων εγκαταστάσεων, να συμβάλλονται με διαφάνεια και δημόσιες διαδικασίες με την υποψήφια Ανώνυμη Αθλητική Εταιρεία, εφόσον πληροί τις απαιτούμενες προϋποθέσεις.

Σε συνέχεια, μάλιστα, των εύστοχων παρατηρήσεων που έγιναν από κάποιους συναδέλφους στις προηγούμενες συνεδριάσεις, κάναμε προσθήκες στο εν λόγω άρθρο, όπως σας ανέφερα στις νομοτεχνικές. Θέτουμε ασφαλιστικές δικλείδες και ενισχύουμε τη διαφάνεια, τη λογοδοσία και το δημόσιο συμφέρον.

Και στέκομαι στην επόμενη διάταξη που αφορά στους Ολυμπιονίκες μας. Η προτεινόμενη ρύθμιση αποτελεί ελάχιστο δείγμα της αναγνώρισης για την σημαντική προσφορά των Ολυμπιονικών στον αθλητισμό, αλλά και στη διεθνή εικόνα της χώρας.
Δίνεται η δυνατότητα απόσπασης Ολυμπιονικών είτε στη Γενική Γραµµατεία Αθλητισµού (ΓΓΑ), είτε σε εποπτευόµενους από αυτήν φορείς λόγω της αυξημένης ανάγκης στελέχωσης της ΓΓΑ με ανθρώπους µε συναφές προς τον αθλητισμό αντικείμενο.
Είναι αδιανόητο το δυναμικό των εκατοντάδων Ολυμπιονικών που διαθέτει η χώρα μας να μένει αναξιοποίητο και να μην τους δίνεται η δυνατότητα να προσφέρουν ως πρεσβευτές του αθλητισμού και του Ολυμπισμού.
Τους θέλουμε κοντά μας, τους θέλουμε δίπλα μας, τους θέλουμε στα σχολεία, στα Πανεπιστήμια, τους θέλουμε στις αθλητικές υποδομές, τους θέλουμε συνεργάτες μας, σε αυτό που ξέρουν να κάνουν πολύ καλά.

Στο πέμπτο μέρος του νομοσχεδίου κυρώνεται και αποκτά ισχύ νόμου το νέο καταστατικό της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής (ΕΟΕ), το οποίο έχει εγκριθεί με Ομόφωνη απόφαση της Ολομέλειας της ΕΟΕ και από τη ΔΟΕ. Το ισχύον καταστατικό της ΕΟΕ αποδείχθηκε στην παρούσα συγκυρία ότι δεν ανταποκρίνεται πλέον στις ανάγκες λειτουργίας της και στην ανάγκη προσαρμογής της σε ένα διαρκώς εξελισσόμενο νομικό, κοινωνικό και αθλητικό πλαίσιο.
Το γεγονός αυτό διαπιστώθηκε από τους εθνικούς αθλητικούς οργανισμούς, αλλά κυρίως από την ΔΟΕ και από άλλους διεθνείς αθλητικούς οργανισμούς. Η ΕΟΕ μάλιστα ήταν ανάμεσα στις ελάχιστες Εθνικές Ολυμπιακές Επιτροπές των οποίων το καταστατικό κρίθηκε αναχρονιστικό και από τις οποίες η Δ.Ο.Ε. ζήτησε να τα αλλάξουν με τον κίνδυνο, εάν αυτή η αλλαγή δεν πραγματοποιηθεί, να μείνει εκτός της Ολυμπιακής οικογένειας.

Με το παρόν σχέδιο νόμου η ΕΟΕ, από ΝΠΔΔ μετατρέπεται σε ΝΠΙΔ. Το νέο καταστατικό της ΕΟΕ θα της επιτρέψει να είναι πιο ευέλικτη και να μπορεί να στρέψει το απόλυτο ενδιαφέρον της στη στήριξη και προώθηση του Ελληνικού αθλητισμού.
Ωστόσο, μένει ανοικτό το θέμα, και το καταθέτω εδώ δημόσια, του ΕΝΦΙΑ στις αθλητικές εγκαταστάσεις
α) Ολυμπιακό Στάδιο, και
β) Στάδιο Γ. Καραϊσκάκης
το οποίο συζητήσαμε προχθές στην Επιτροπή. Το αίτημα αυτό της ΕΟΕ το θεωρούμε δίκαιο, δεδομένου ότι η χρήση των ακινήτων αυτών έχει αφαιρεθεί με νόμο από την ΕΟΕ.Ήδη, το επεξεργαζόμαστε με το Υπουργείο Οικονομικών και δεσμευόμαστε ότι σύντομα θα επανέλθουμε.

Στο τελευταίο μέρος του νομοσχεδίου, προτείνεται η λύση και η θέση υπό καθεστώς εκκαθάρισης του  «Ταμείου Αλληλοβοηθείας Υπαλλήλων ΥΠΠΟ». Για το ζήτημα αυτό κάναμε αποδεκτή την τροπολογία, που κατέθεσε το ΚΙΝΑΛ, όπως συζητήσαμε στις νομοτεχνικές.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, στόχος μας είναι μέσα από τον αθλητισμό να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής όλων των πολιτών και να προετοιμάσουμε καλύτερους πολίτες για την κοινωνία μας.
Στόχος μας είναι να τονώσουμε το ενδιαφέρον της κοινωνίας για τον αθλητισμό και να διαμορφώσουμε μια νοοτροπία στη νεολαία, η οποία θα αποδώσει καρπούς μεσοπρόθεσμα, οδηγώντας σε ένα πιο υγιεινό μοντέλο διαβίωσης.

Στόχος μας είναι να σπάσουμε κατεστημένα, να ενθαρρύνουμε τη διοικητική αναζωογόνηση των Ομοσπονδιών της χώρας μας, να δώσουμε οξυγόνο στους αθλητές και τις αθλήτριες μας, να αξιοποιήσουμε τους Ολυμπιονίκες μας, να δημιουργήσουμε ένα διαφανές, αξιοκρατικό, σύγχρονο, ευέλικτο, λειτουργικό και αποτελεσματικό πλαίσιο λειτουργίας του αθλητισμού.

Το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα έχει στοιχεία τόλμης, ολιστικής προσέγγισης και διαπνέεται από πνεύμα εναρμόνισης της ελληνικής πραγματικότητας με τα ευρωπαϊκά και διεθνή θεσμικά πλαίσια και πρακτικές.

Για όλους αυτούς τους λόγους, σας ζητώ,με το χέρι στην καρδιά και κοιτάζοντας τους Ολυμπιονίκες και τους διακεκριμένους αθλητές που βρίσκονται στα θεωρεία να υπερ-ψηφίσετε το παρόν νομοσχέδιο.»

 

 

 

 

 

 

Πολιτική

 Η τοποθέτηση της κας Γιαννακοπούλου

Published

on

Ρεσιτάλ ασυνέπειας: Ο Πρωθυπουργός δεσμεύεται προσωπικά για την αυτόνομη λειτουργία του Νοσοκομείου «Αγία Βαρβάρα» και η Κυβέρνησή του νομοθετεί εντελώς διαφορετικά.

Με αφορμή τη συζήτηση στην Διαρκή Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων, με θέμα ημερήσιας διάταξης: «Συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υγείας «Σύσταση και οργάνωση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Σύλλογος Διαιτολόγων – Διατροφολόγων Ελλάδος και άλλες διατάξεις» τοποθετήθηκε η Βουλευτής Δυτικού Τομέα Αθηνών του ΠΑΣΟΚ- Κινήματος Αλλαγής, Νάντια Γιαννακοπούλου.

Ξεκινώντας την ομιλία της, η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ- Κινήματος Αλλαγής μεταξύ άλλων ανέφερε : « Παρεμβαίνω, λοιπόν, ως μη μέλος της Επιτροπής βεβαίως, αλλά ως βουλευτής εκλεγμένη στη Δυτική Αθήνα, για ένα άρθρο το οποίο είναι μείζον για τους πολίτες της Δυτικής Αθήνας, κύριε Πρόεδρε, το οποίο αφορά όχι απλά και μόνο το ευρύτερο ζήτημα της οργάνωσης του συστήματος υγείας αλλά έχει να κάνει με ζήτημα κοινωνικής δικαιοσύνης και ισότητας στην πρόσβαση στην περίθαλψη και της παροχής αντίστοιχης ποιότητας υπηρεσιών υγείας, μιας από τις πολυπληθέστερες περιοχές της Αττικής, του Δυτικού Τομέα της Αθήνας που έχει πάνω από ενάμιση με δύο εκατομμύρια μόνιμο πληθυσμό.

Το σχέδιο, λοιπόν, του Υπουργείου Υγείας για την ένταξη του νοσοκομείου «Αγία Βαρβάρα» στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Αττικόν, προφανώς και δημιουργεί έναν έντονο προβληματισμό ιδιαίτερα σε όλους εμάς οι οποίοι εκλεγόμαστε και εκπροσωπούμε τις λαϊκές και πυκνοκατοικημένες περιοχές της Δυτικής Αθήνας, γιατί γινόμαστε καθημερινά δέκτες των προβληματισμών των κατοίκων των αναγκών και των αγωνιών τους.

Και γι’ αυτό άλλωστε, μία από τις πρώτες ερωτήσεις που είχα κάνει όταν είχα την τιμή να με πρωτοεκλέξουν Βουλευτή το 2019 οι κάτοικοι της Δυτικής Αθήνας, η πρώτη ερώτηση που είχα καταθέσει είχε να κάνει με την ανάγκη για αυτόνομη επαναλειτουργία του συγκεκριμένου νοσοκομείου. Όπως επίσης τότε είχα κάνει και ερώτηση στον πρωθυπουργό που εκλεγόταν τότε στη Δυτική Αθήνα για την ανάγκη ίδρυσης παιδιατρικού νοσοκομείου στα δυτικά χωρίς βεβαίως να παίρνω καμιά συγκεκριμένη απάντηση.»

Στη συνέχεια , η Νάντια Γιαννακοπούλου υπογράμμισε ότι : «Και για να είμαι ξεκάθαρη, γιατί ούτε εγώ πρόκειται να κινδυνολογίσω, ούτε να ισοπεδώσω τίποτα δεν είναι αυτή η πολιτική την οποία εκφράζει το ΠΑΣΟΚ, η παράταξή μου. Σίγουρα υπάρχει ένα πολύ μεγάλο ζήτημα με τη λειτουργία του «Αττικού». Το έχω και αυτό καταθέσει σε σειρά ερωτήσεων ιδιαίτερα όσον αφορά τα ράντζα στις εφημερίες. Είναι μια κατάσταση η οποία δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να συνεχιστεί. Όμως δεν πρέπει να συγχέουμε τα δύο ζητήματα. Δηλαδή το θέμα της επαναλειτουργίας της «Αγίας Βαρβάρας» ως νοσοκομείο αυτόνομο, πλήρες το οποίο θα δίνει ποιοτικές παροχές υγείας στους κατοίκους, με το ζήτημα της κατάσταση στο «Αττικόν»

Και το πρώτο ερώτημα το οποίο θέλω να θέσω στον Υπουργό -αυτή τη στιγμή δεν είναι εδώ προφανώς και με ότι έγινε πιο πριν- είναι για ποιο λόγο να εμπιστευτούμε αυτό το οποίο λέει ότι πρόκειται να κάνει. Και για ποιο λόγο το λέω αυτό; Γιατί ο ίδιος ο πρωθυπουργός, ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και πρωθυπουργός της χώρας, ήδη τον Απρίλιο του 2023 είχε βγει στην πρώτη του προεκλογική ομιλία στο Αιγάλεω και είχε δηλώσει κατά λέξη- και θα το διαβάσω ακριβώς για να καταγραφεί στα πρακτικά, κύριε Πρόεδρε. «Το σχέδιο της χρηματοδότησης του νοσοκομείου της «Αγίας Βαρβάρας» είναι ένα προσωπικό μου στοίχημα» είχε πει τότε ο κύριος Μητσοτάκης «ώστε αυτό να λειτουργεί αυτόνομα από το Αττικό και το Γενικό της Νίκαιας. Με νέες υπηρεσίες, με χειρουργεία ημέρας, με κέντρο αποκατάστασης, με
τμήμα ανακούφισης φροντίδας αλλά και με μονάδες πρωτοβάθμιας υγείας που θα δίνουν έμφαση στην πρόληψη». Αυτά είχε πει ο Μητσοτάκης το ’23.

Όμως, και πριν από λίγες μέρες στις 14 Απριλίου σε ρεπορτάζ για την επίσκεψη του πρωθυπουργού στην περιοχή γραφόταν ότι: «Ο κύριος Μίχος, ο εμβληματικός δήμαρχος της Αγίας Βαρβάρας, έθεσε ξανά στον πρωθυπουργό το ζήτημα της αυτόνομης λειτουργίας του νοσοκομείου». Και τι βγήκε και είπε ο κ. Μητσοτάκης; Απάντησε ότι σύντομα θα υπάρχουν εξελίξεις και αυτές θα είναι θετικές. Άρα, αν μη τι άλλο περιμένουμε από τους υπουργούς να μας δώσουν μια απάντηση και να μας εξηγήσουν τι συνέβη σχετικά με αυτό. Γιατί τόνιζε τη συγκεκριμένη επιλογή τότε ο κύριος πρωθυπουργός και πριν από λίγες μέρες και τώρα όλα κινούνται σε τελείως διαφορετική κατεύθυνση. Είναι, αναρωτιέμαι κύριε Υφυπουργέ και να μας πείτε, και ο κ. Μητσοτάκης τελικά μέλος της «συμμορίας της μιζέριας» όπως αρέσει στη Νέα
Δημοκρατία να αποκαλεί την αντιπολίτευση; Είναι και ο ίδιος ο πρωθυπουργός λαϊκιστής, κύριε Υπουργέ, και δεν θέλει τη βελτίωση των συνθηκών στο «Αττικόν». Αναμένω, λοιπόν, την απάντησή σας και μια εξήγηση.»

Κλείνοντας, η κα Γιαννακοπούλου τόνισε : «Προφανώς και εμείς αυτό το οποίο ζητούμε είναι να υπάρξει μεταρρύθμιση και αναβάθμιση στην παροχή των υπηρεσιών υγείας στη δυτική Αθήνα. Θέλουμε να υπάρχει μια δυνατότητα των κατοίκων της περιοχής να έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές και επαρκείς υπηρεσίες υγείας όχι σε άλλες ανισότητες όπως διαχρονικά υπάρχουν. Αυτό όμως, πώς θα γίνει; Θα γίνει στον αέρα; Θα γίνει χωρίς να υπάρχουν μελέτες; Θα γίνει όπως έγινε η προηγούμενη διασύνδεση με τη Νίκαια, που τελικά, ήταν όπως αποδείχτηκε ένα
ολέθριο λάθος ή θα γίνει με ένα συγκεκριμένο σχέδιο; Και προφανώς εμείς, και το ξαναλέω, δεν είμαστε σώνει και καλά αντίθετοι σε ό,τι προτείνει η κυβέρνηση ή λέει η κυβέρνηση. Όμως πρέπει να μας εξηγήσετε πώς ακριβώς σκέφτεστε ότι θα λειτουργήσει το Κέντρο για το Παιδί και για τη Μητέρα όταν αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει καλά, καλά ένας αξονικός τομογράφος; Πώς θα υποστηριχθούν από ολοκληρωμένες υπηρεσίες, από εργαστήρια ολοκληρωμένα, από όλα αυτά τα οποία υπάρχουν;

Πρέπει να παραμείνει οπωσδήποτε ο τεχνητός νεφρός. Πρέπει να υπάρχει ένα οργανωμένο σύστημα ΤΕΠ. Πρέπει να παραμείνουν τα εξωτερικά ιατρεία, πρέπει να ενισχυθούν και να βελτιωθούν τα εργαστήρια. Πρέπει να ενισχυθούν οι υπάρχουσες κλινικές. Αυτά είναι η πρώτη προτεραιότητα για εμάς και σε αυτό θα επιμείνουμε πρωτίστως στην αυτόνομη λειτουργία, πρωτίστως περιμένοντας να μας δώσετε απαντήσεις σε σχέση με την ανακολουθία των όσων δήλωνε ο πρωθυπουργός και των όσων πράττετε ως κυβέρνηση και τα υπόλοιπα, νομίζω, θα τα πούμε αναλυτικά και στην Ολομέλεια.Σας ευχαριστώ θερμά».

Δείτε το σχετικό video εδώ:

Διαβάστε όλη την ομιλία εδώ:

https://bit.ly/Βουλή29042025

.

.

.

.

Continue Reading

Πολιτική

 Μ. Συρεγγέλα: Στα κράτη δικαίου δεν υπάρχουν εργαζόμενοι δύο ταχυτήτων

Published

on

ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΩΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΝΔ ΚΑΙ ΒΟΥΛΕΥΤΗ
Β2 ΔΥΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ ΜΑΡΙΑΣ ΣΥΡΕΓΓΕΛΑ

Παρασκευή 02 Μαΐου 2025

MEGA | «Κοινωνία Ώρα Mega»
Ιορδάνης Χασαπόπουλος – Βελίκα Καραβάλτσιου

«Στα κράτη δικαίου δεν υπάρχουν εργαζόμενοι δύο ταχυτήτων ούτε αποφασίζει η κυβέρνηση ή τα κόμματα για το ποιος πρέπει να απολυθεί και ποιος όχι» σημείωσε η Γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ και Βουλευτής Δυτικού Τομέα Αθηνών Μαρία Συρεγγέλα κληθείσα να σχολιάσει την απόλυση του κ. Κώστα Γενηδούνια από την Hellenic Train.

«Δεν είναι υπεύθυνα τα κόμματα να απαντήσουν αν ο λόγος της απόλυσης είναι σωστός ή λανθασμένος. Υπάρχει το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) στο οποίο μπορεί να πάει ο κ. Γενηδούνιας, αν θεωρεί πως είναι άδικη η απόλυση του».
Επιπρόσθετα, στην ερώτηση γιατί η ΝΔ δεν εξέδωσε ανακοίνωση για να καταδικάσει την απόλυση η κα Συρεγγέλα σημείωσε: «Ο κ. Γενηδούνιας δεν είναι αυτή τη στιγμή συνδικαλιστής, εργαζόμενος ήταν σε διευθυντική θέση. Δεν υπήρχε λόγος να βγάλουμε εμείς ανακοίνωση για το εν λόγω συμβάν, δεν γνωρίζουμε καν την αιτία για την οποία έχει απολυθεί. Σε κάθε περίπτωση, οποιαδήποτε εργαζόμενη ή εργαζόμενος θεωρεί πως αδικείται μπορεί να αποταθεί στο ΣΕΠΕ το οποίο με νόμο της ΝΔ είναι ανεξάρτητη αρχή.»

Τέλος, η κα Συρεγγέλα απάντησε και σε ερώτηση που δέχτηκε αναφορικά με τις σχέσεις που έχει η ΝΔ με την Ομάδα Αλήθειας δηλώνοντας: «Είναι μια ομάδα κοντά στις θέσεις μας ωστόσο ούτε δολοφονεί χαρακτήρες ούτε βρίσκεται υπό την αιγίδα της ΝΔ» και πρόσθεσε: «Πρόκειται για ιδιώτες που πληρώνουν ιδιώτες. Όποιος έχει αποδείξεις για το αντίθετο να πάει στον Εισαγγελέα».

Continue Reading

Πολιτική

Θ. Λιβάνιος στο ΕΡΤΝews: Κλείδωσε η εκλογή δημάρχου από την πρώτη Κυριακή

Published

on

Η εκλογή δημάρχου από την πρώτη Κυριακή και με το σύστημα των πολλαπλών επιλογών είναι οριστικό και θα γίνει από τις επόμενες εκλογές του 2027.
Αυτό άφησε να εννοηθεί ο υπουργός Εσωτερικών Θ. Λιβάνιος σήμερα το πρωί σε συνέντευξή του στην ΕΡΤNEWS, αν και όπως είπε αυτή αποτελεί πρόταση του υπουργείου Εσωτερικών. Μάλιστα επικαλέστηκε την κοινή συνεδρίαση των ΔΣ ΚΕΔΕ και ΕΝΠΕ την ερχόμενη Δευτέρα, όπου αναμένεται να τεθεί και να συζητηθεί το νέο σύστημα εκλογής.

Ο κ. Λιβάνιος εξήγησε ότι σε κάθε ψηφοδέλτιο εκτός από το όνομα του υποψήφιου δημάρχου και των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων μιας παράταξης θα υπάρχουν και τα ονόματα όλων των άλλων παρατάξεων και ο ψηφοφόρος θα έχει τη δυνατότητα εκτός από την πρώτη του επιλογή να κάνει και μια δεύτερη, η οποία θα προσμετράται αν η παράταξή του δεν προκριθεί στην πρώτη ή στη δεύτερη θέση. Επίσης είπε ότι το κατώφλι για την εκλογή δημάρχου από την πρώτη κατανομή θα παραμείνει περίπου στο 43%. Δικαιολογώντας την απόφαση για την αλλαγή του εκλογικού συστήματος ο κ. Λιβάνιος επικαλέστηκε τα υψηλά ποσοστά αποχής που παρουσιάζονται στον δεύτερο γύρο και την ανούσια, όπως είπε, ταλαιπωρία των πολιτών.

Ανέφερε επίσης ότι μέχρι το 2028 υπάρχει επαρκής χρόνος έτσι ώστε οι ψηφοφόροι να κατανοήσουν το νέο εκλογικό σύστημα.

Ενταμεταξύ, από την επόμενη εβδομάδα ξεκινά η αξιολόγηση του Δημοσίου από τους πολίτες, ανέφερε ο υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος μιλώντας στην εκπομπή Newsroom και τους δημοσιογράφους Στέλλα Παπαμιχαήλ και Γιώργο Σιαδήμα. Ο κ. Λιβάνιος έκανε λόγο για ένα σημαντικό κανάλι αξιολόγησης υπηρεσιών του δημοσίου τομέα που αφορούν την καθημερινότητα μας από όλους μας ανεμπόδιστα.

Όπως είπε «καλώς εχόντων των πραγμάτων την επόμενη Τρίτη, άντε Τετάρτη θα ανοίξει η πλατφόρμα που θα μπορούν σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, κάτοικοι της Ελλάδας, να απαντήσουν σε περίπου 40 – 50 ερωτήσεις, αξιολογώντας μια σειρά υπηρεσιών είτε της κεντρικής κυβέρνησης, όπως για παράδειγμα είναι ο ΕΦΚΑ, η ΔΥΠΑ, η ΑΑΔΕ, τις ψηφιακές υπηρεσίες αυτών των φορέων, οι υπηρεσίες του gov.gr, όπως είναι η υπεύθυνη δήλωση για παράδειγμα, ή ακόμα και τα αθλητικά εισιτήρια των αγώνων και μια σειρά περίπου 30 – 35 αρμοδιοτήτων της αυτοδιοίκησης, είτε περιφερειακήw είτε τοπικής, όπως είναι η καθαριότητα, το πράσινο, η κατάσταση των παιδικών χαρών. Θα μπορούμε όλοι να αξιολογήσουμε την κατάσταση όλων αυτών των σημαντικών υπηρεσιών για την καθημερινότητα μας και για την ποιότητα ζωής μας με ασφαλή τρόπο μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή».

Ο κ. Λιβάνιος ανέφερε ότι θα υπάρξει ενημέρωση και σχετικά δελτία τύπου σε ποια ακριβώς ηλεκτρονική διεύθυνση gov.gr θα μπορεί να μπει κάποιος. Εξήγησε επίσης ότι μια φορά θα γίνεται μία σύνδεση με τους κωδικούς προκειμένου να διασφαλιστεί η μοναδικότητα της ψήφου «γατί καταλαβαίνετε ότι είναι μία έρευνα που πρέπει να ξέρουμε ότι ο καθένας θα ψηφίσει μία φορά και όχι άπειρες φορές. Από εκεί και πέρα θα διαχωρίζονται οι απαντήσεις από το φυσικό πρόσωπο και θα συλλέγονται αθροιστικά και θα επεξεργάζονται σαν μία μεγάλη να το πω έτσι, δημοσκόπηση που αφορά την καθημερινότητα».

Πρόσθεσε ότι αυτά τα στοιχεία θα είναι δημόσια προσβάσιμα και οι ίδιες οι υπηρεσίες και οι ΟΤΑ θα ξέρουν τι βαθμό πήραν.«Ιδίως για τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για να εστιάσουν εκεί που έχουν εντοπίσει οι πολίτες τα προβλήματα, όπου ενδεχομένως εν πάση περιπτώσει υπάρχουν. Άρα λοιπόν, αυτά θα είναι δημόσια δεδομένα, ανοικτά δεδομένα. Οποιοσδήποτε ενδιαφέρεται θα μπορεί να τα επεξεργαστεί και μόνος του, αλλά θα υπάρχει και μια πλήρης παρουσίαση όλων των ευρημάτων της έρευνας, ακόμα και σε μεγάλες αστικές περιοχές, όπως το λεκανοπέδιο της Αττικής, ακόμα και σε επίπεδο ταχυδρομικό κώδικα» επεσήμανε ο κ. Λιβάνιος.

«Δυο φορές τον χρόνο θα μπορούν οι πολίτες να αξιολογούν το Δημόσιο»

Ο υπουργός Εσωτερικών σημείωσε ότι η έρευνα αυτή θα ανοίγει δύο φορές το χρόνο, την περίοδο Απριλίου- Μαΐου και την περίοδο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου. « Θα είναι γύρω στις δύο εβδομάδες που θα είναι ανοιχτή η πλατφόρμα, προκειμένου μετά τις επόμενες 10 μέρες να γίνει επεξεργασία των στοιχείων» εξήγησε ο κ. Λιβάνιος και πρόσθεσε «δύο φορές το χρόνο οι πολίτες θα μπορούν να τα αξιολογούν και αυτό θα μας δώσει και συγκριτικά στοιχεία. Αν για παράδειγμα μια υπηρεσία με άριστα το 10 παίρνει 5,3 και το επόμενο εξάμηνο παίρνει 5,7, σημαίνει ότι έχουν γίνει βελτιωτικές κινήσεις».

Σχετικά με τον στόχο της αξιολόγησης είπε «Αυτό που σημαίνει κατ’ αρχήν είναι ότι μπορούμε να επικεντρώσουμε και να δούμε για ποιο λόγο δεν είναι ικανοποιητική η βαθμολογία που δίνουν οι χρήστες της υπηρεσίας, γιατί εν τέλει είναι και χρήστες υπηρεσίας. Όταν εγώ μένω σπίτι και βλέπω για παράδειγμα πόσο καθαρή είναι η γειτονιά μου ή αν είναι κατάλληλα ηλεκτροφωτισμένη, μπορώ να αξιολογήσω και να μεταφέρω αυτό το μήνυμα στη δημοτική αρχή για παράδειγμα. Άρα λοιπόν, εγώ μπορώ να αξιολογήσω ως κεντρικό κράτος, ως δημοτική αρχή, ως περιφερειακή αρχή, τις βαθμολογίες, να εστιάσω εκεί που υπάρχουν προβλήματα και να μπορέσω να φροντίσω να κάνω όλες τις απαραίτητες δράσεις. Να ενισχύσω για παράδειγμα τα δρομολόγια αποκομιδής προκειμένου να βελτιωθεί η συγκεκριμένη κατάσταση. Ουσιαστικά είναι ένα σημαντικό κανάλι αξιολόγησης υπηρεσιών του δημοσίου τομέα που αφορούν την καθημερινότητα μας από όλους μας ανεμπόδιστα».

Σε σχέση με την αξιόλογηση των δημοσίων υπαλλήλων ανέφερε ότι « η αξιολόγηση εντός των δημοσίων υπηρεσιών έχει ξεκινήσει και γίνεται. Μάλιστα τα τελευταία χρόνια που υπάρχουν και διαθέσιμα και συγκριτικά στοιχεία, έχει βελτιωθεί πάρα πολύ η κλιμάκωση των αξιολογήσεων. Δηλαδή υπάρχει μια πιο μεγάλη γκάμα βαθμών που βάζουν οι προϊστάμενοι στους υφισταμένους τους με βάση συγκεκριμένα κριτήρια. Αξιοποιούμε και σύγχρονα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, προκειμένου να αξιολογηθεί η ποιότητα των βαθμολογιών που βάζουν. Δεν είναι, για παράδειγμα, αναιτιολόγητη η βαθμολογία να παίρνει κάποιος άριστα από τον προϊστάμενο του χωρίς να έχει αιτιολογηθεί επαρκώς. Άρα λοιπόν όλο αυτό αξιολογείται. Έχει υπάρξει μια κλιμάκωση. Αυτό αφορά όμως στην εσωτερική αξιολόγηση».

Πηγή: airetos

.

.

.

Continue Reading

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

RADIO LIVE

Listen on Online Radio Box! Diesi FMDiesi FM

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Ετικέτες

Δημοφιλή

X