Ν. Μιχαλόπουλος: Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Opel Mokka και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις (εικόνες)

Η Covid 19 έχει αλλάξει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο ζωής και επικοινωνίας, τις κοινωνικές και εργασιακές σχέσεις. Ως θύμα της πανδημίας έπεσε και το αυτοκίνητο, συμπεριλαμβανομένων τον διαφόρων εκδηλώσεων, όπως οι παρουσιάσεις νέων μοντέλων, που πλέον γίνονται ψηφιακά.
Το νέο Mokka λανσάρει την νέα εποχή της Opel και τα στελέχη της ελληνικής αντιπροσωπείας δεν άφησαν τίποτα στην τύχη τους. Με μια εξαιρετική παρουσίαση του οχήματος, έσπασαν τα ψυχρά όρια που επιβάλλουν οι ψηφιακές εκδηλώσεις. Και επειδή σε μια παρουσίαση αυτοκινήτου, πρωταγωνιστής είναι το όχημα, είχαν 6 διαθέσιμα μοντέλα που δόθηκαν για δοκιμή στους εκπροσώπους του τύπου τις δύο επόμενες μέρες. Το lawandorder.gr επέλεξε την αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση. Πριν όμως προχωρήσουμε στις εντυπώσεις από αυτήν την δοκιμή να πούμε λίγα πράγματα για το πολλά υποσχόμενο νέο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας.
Σύντομη παρουσίαση
Τι εστί Mokka; Πρόκειται για ιταλικό ρόφημα καφέ με γάλα, που περιέχει σοκολάτα ή κακάο και είναι γνωστό για την ιδιότητα του να ανεβάζει την διάθεση. Αυτό φαίνεται πως είχαν στην σκέψη τους οι ιθύνοντες της Opel και φέρνουν ένα αυτοκίνητο με σκοπό να φτιάχνει την διάθεση του οδηγού!
Το Mokka είναι το αστικό SUV (B-SUV) της γερμανικής εταιρείας που περνά στην δεύτερη γενιά του. Η Opel το προσδιορίζει ως τολμηρό βήμα. Γιατί αυτό;
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Opel Hellas κ. Λεωνίδας Μιχελάκης μας εξηγεί ότι από τις αρχές του 2021 η Opel έχει μια ανανεωμένη εταιρική εικόνα και το Mokka εισάγει την νέα σχεδιαστική φιλοσοφία με τα νέα χαρακτηριστικά. Το πρώτο είναι το Opel Visor, δηλαδή το νέο πρόσωπο της Opel εμπνευσμένο από την πρώτη γενιά του κλασικού Manta που ενσωματώνει την μάσκα, τους προβολείς και το νέο λογότυπο, δημιουργώντας ένα ενιαίο οπτικό στοιχείο. Το δεύτερο χαρακτηριστικό βρίσκεται στο εσωτερικό του νέου Opel Mokka. Πρόκειται για το πλήρως ψηφιακό κόκπιτ, που η Opel το ονομάζει “Pure Panel”. Οι πληροφορίες όλες δίνονται στον οδηγό με απλή αλλά έντονη μορφή, δημιουργώντας ένα περιβάλλον στην καμπίνα πλήρως αποτοξινωμένο, παρέχοντας τις αναγκαίες πληροφορίες. Έτσι ο οδηγός βρίσκεται σε ένα ήρεμο περιβάλλον που μπορεί να επικεντρωθεί στην οδήγηση, χωρίς να του αποσπάται η προσοχή. Να σημειώσουμε πως το ηλεκτρικό Mokka απέσπασε το Βραβείο καλύτερου συνδεδεμένου αυτοκινήτου από το περιοδικό Computer Bild της Γερμανίας. Τέλος είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως η Opel μόνο τυχαία δεν επέλεξε να επαναπροσδιορίσει το brand name της μέσω του Mokka καθώς αφενός η κατηγορία των B-SUV είναι η πιο δημοφιλής κερδίζει συνεχώς έδαφος στην Ευρώπη. Αφετέρου το Mokka και η επιτυχία της νέας γενιάς έχουν κτίσει ήδη ένα ισχυρό όνομα για την Opel δημιουργώντας την παρακαταθήκη για το μέλλον.
Πρώτη επαφή
Παρέλαβα το νέο Opel Mokka από τον διανομέα της Opel «Δρόμων ΑΕΒΕ» στο Αιγάλεω. Οι απλές και λιτές γραμμές του αυτοκινήτου δένουν με το νέο ρετρό πρόσωπο της Opel, το Visor, μαγνητίζοντας το βλέμμα από την πρώτη στιγμή. Το έξυπνο στιλ και η σιλουέτα κρύβει τις πραγματικές διαστάσεις του αυτοκινήτου. Στο εσωτερικό ο οδηγός προσαρμόζεται εύκολα καθώς ο εργονομικός σχεδιασμός παρέχει όσα χρειάζεται για την οδήγηση στα κατάλληλα σημεία. Αυτό η Opel το ονομάζει Detox, δηλαδή ψηφιακή αποτοξίνωση καθώς δεν αποσπά την προσοχή καθιστώντας περιττή την χρήση πολλαπλών διακοπτών. Μια ακόμα ευχάριστη έκπληξη είναι η άνετη θέση οδήγησης και η τέλεια ορατότητα που παρέχει.
Αστικός χαρακτήρας
Δεν ήταν δύσκολη η προσαρμογή με το αυτοκίνητο. Επιλογέας στην θέση Drive, πάτημα το κουμπί Start και είμαι έτοιμος για την οδηγική εμπειρία με το ηλεκτρικό Opel Mokka.
Από τον παράδρομο του Κηφισού και με προορισμό την Πετρούπολη, παρακάμπτω αρχικά την διασταύρωση της Ιεράς Οδού και βγαίνω στην Πλατεία του Εσταυρωμένου στο Αιγάλεω και μετά πάλι στην Ιερά Οδό. Η ώρα ήταν 16:00 και η κίνηση αποπνιχτική, όχι όμως για το ηλεκτρικό Mokka. Η άψογη ηχομόνωση άφηνε μακριά από την καμπίνα την φασαρία της πόλης και η αθόρυβη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα συνέβαλε επιπλέον σε αυτό. Για συντροφιά είχα απαλή ροκ μουσική από το ραδιόφωνο, του οποίου ο ψηφιακός χειρισμός είναι εύκολος, χωρίς να απαιτεί την απόσπαση της προσοχής του οδηγού. Αφού μπήκα δεξιά στην Θηβών με κατεύθυνση προς Περιστέρι η κίνηση συνέχισε να είναι πυκνή, ωστόσο χάρη σε αυτήν κατάλαβα στο έπακρο τον αστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου καθώς αρκετές φορές χρειάστηκε να πραγματοποιήσω ελιγμούς. Κάνοντας μια βόλτα πρώτα από Ίλιον, έφτασα στον τελικό προορισμό, την Πετρούπολη. Κατά την διάρκεια της φωτογράφησης είχα μια απρόσμενη συνάντηση με τα παιδιά του CNG Group Greece, μια ομάδα για την προώθηση του φυσικού αερίου στην Ελλάδα, οι οποίοι εξέφρασαν το παράπονο πως δεν δίνονται αντίστοιχα κίνητρα για την προώθηση του φυσικού αερίου ως εναλλακτικό καύσιμο, όπως στην ηλεκτροκίνηση, εκτιμώντας πως λόγω του χαμηλότερου κόστους κτήσης, τα ήταν πιο εύκολο για τον μέσο έλληνα να στραφεί σε αυτήν την μορφή κινητικότητας.
Κατά την οδήγηση
Είχα την ευκαιρία να οδηγήσω το ηλεκτρικό Mokka στους δύσκολους και απαιτητικούς δρόμους της Δυτικής Αθήνας, σημαντικό για να βγάλω ασφαλή συμπεράσματα.
Ας αρχίσουμε όμως με το κινητήριο σύνολο. Απόλυτα γραμμικός ο ηλεκτροκινητήρας του νέου Mokka είναι εξαιρετικά ισχυρός παράγοντας 136 ίππους και 260 Nm ροπής, κάτι που του επιτρέπει να πετυχαίνει εντυπωσιακές επιταχύνσεις με “Fun To Drive” αίσθηση.
Εξαιρετικό και το σύστημα διεύθυνσης, δημιουργεί αίσθηση σιγουριάς και ακρίβειας κάνοντας την οδήγηση διασκέδαση. Για όσους γνωρίζουν την περιοχή, οδήγησα το Opel Mokka στην οδό Ελαίων από Ίλιον έως το Άλσος του Αγίου Δημητρίου. Πρόκειται για έναν δρόμο με πολλές λακούβες και προβληματικό οδόστρωμα. Η άνεση της ανάρτησης και η ποιότητα κύλισης του Mokka ήταν άψογη, καθώς το αυτοκίνητο διερχόταν τον ανώμαλο δρόμο σαν ίσιωμα. Την ίδια συμπεριφορά είχε και στα στενά των γύρω περιοχών.
Συμπέρασμα
Η Opel χαρακτηρίζει το νέο Mokka ως ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται όχι μόνο σε νέους ηλικιακά, αλλά σε όσους αισθάνονται νέοι, με μοντέρνο τρόπο σκέψης και νέες ιδέες. Οδηγώντας το στα στενά και τους δρόμους της Δυτικής Αθήνας, μέσα στην κίνηση μπόρεσα να καταλάβω και άλλες αρετές του, διευρύνοντας το δυνητικό πελατολόγιο του. Είναι για ανθρώπους που καθημερινά χρειάζεται να οδηγούν αρκετές ώρες μέσα σε καθαρά αστικό περιβάλλον, που η ηρεμία την ώρα της οδήγησης είναι αναμφισβήτητη ανάγκη. Ως αστικό SUV της κατηγορίας B είναι ιδανικό για περιοχές όπως αυτές της Δυτικής Αθήνας, είτε πρόκειται για τις θερμικές εκδόσεις, είτε για την ηλεκτρική. Το μόνο στοιχείο θα χαρακτήριζα αρνητικό είναι ο περιορισμένος χώρος για τους πίσω επιβάτες.
Εκδόσεις – Επίπεδα εξοπλισμού
Το νέο Mokka εκτός από την ηλεκτρική έκδοση θα διατίθεται με δυο βενζινοκινητήρες 1.2 λίτρων απόδοσης 100 ίππων / 205 Nm ροπής και 130 ίππων / 230 Nm και πετρελαιοκινητήρα 1.5 λίτρων 110 ίππων/ 250 Nm ροπής σε 4 επίπεδα εξοπλισμού (Edition, Elegance, GS Line, Ultimate) με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων ή χειροκίνητο 6 σχέσεων για τους βενζινοκινητήρες, αποκλειστικά χειροκίνητο για το Diesel.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν το ηλεκτροκίνητο Mokka στην πλούσια έκδοση Ultimate. Για όσους ενδιαφέρεστε θα χρειαστεί να περιμένετε μέχρι τον Ιούλιο. Οι τιμές κατ’ εκτίμηση για το ηλεκτρικό μοντέλο θα ξεκινούν λίγο πάνω από τις 33.000€ χωρίς κρατική επιδότηση, ενώ η βασική βενζινοκίνητη έκδοση θα ξεκινάει περίπου από τις 18.000€.
Δυστυχώς το αυτοκίνητο το είχα στην κατοχή μου μόνο μία ώρα και είναι πολλά πράγματα ακόμα που θέλω να μάθω και να μοιραστώ μαζί σας για αυτό το εξαιρετικό αμάξι, καθώς δεν πρόλαβα να βγω στον αυτοκινητόδρομο, για αυτό κλείνω με μία υπόσχεση, πως θα το πάρω ξανά για μία ολοκληρωμένη παρουσίαση.
Ο Νίκος Μιχαλόπουλος είναι αυτοκινητιστικός συντάκτης
πηγή: lawandorder.gr