Connect with us

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Λ. ΜΙΧΟΣ: ΟΙ ΣΗΜΑΙΕΣ ΨΗΛΑ. ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΝΙΑΤΑ ΠΕΡΗΦΑΝΑ ΚΑΙ ΓΕΜΑΤΑ ΖΩΗ. ΟΜΟΡΦΗ ΜΕΡΑ. Η ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΛΗΜΜΥΡΙΣΕ ΑΠΟ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ.

Published

on

ΟΙ ΣΗΜΑΙΕΣ ΨΗΛΑ. ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΝΙΑΤΑ ΠΕΡΗΦΑΝΑ ΚΑΙ ΓΕΜΑΤΑ ΖΩΗ. ΟΜΟΡΦΗ ΜΕΡΑ. Η ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΛΗΜΜΥΡΙΣΕ ΑΠΟ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ.
Τη δοξολογία διαδέχτηκε το τρισάγιο στο μνημείο ηρώων και ακολούθησε ο πανηγυρικός της ημέρας από τον τσιγγάνικης καταγωγής κοινωνιολόγο Γιάννη Γεωργίου, ο οποίος στην εμπνευσμένη και διδακτική ομιλία του περιέλαβε και την άγνωστη στους πολλούς συμμετοχή των Ελλήνων τσιγγάνων στην Εποποιΐα του ’40 και στην Εθνική Αντίσταση.
Ακολούθησε η κατάθεση στεφάνων και η παρέλαση, την οποία άνοιξε η φιλαρμονική του δήμου και το «Σχολείον Παράδοσης και Λαογραφίας» του δήμου μας. Εντυπωσιακή η παρουσία των εθνικοτοπικών συλλόγων και των σχολείων της πόλης. Την κυβέρνηση εκπροσώπησε η υφυπουργός εργασίας Μαρία Συρεγγέλα. Μετά το τέλος της πολύ φροντισμένης παρέλασης ο κόσμος ξεχύθηκε στα καφέ και τα εστιατόρια της πόλης για να απολαύσει την υπέροχη φθινοπωρινή λιακάδα.
*[Παραθέτω το κείμενο της εξαιρετικής ομιλίας του κ. Γεωργίου]:
“Αιδεσιμολογιώτατοι, σεβαστοί πατέρες
Κύριε Δήμαρχε,
Κυρίες και κύριοι
Αγαπητοί νέοι και νέες
Αγαπητά παιδιά,
Λέγεται ότι η ιστορία δεν έχει διδάγματα να προσφέρει, ωστόσο η μελέτη του ιστορικού παρελθόντος βοηθάει με πολλούς τρόπους τους ανθρώπους:
*_ να κατανοήσουν τους ίδιους και τους άλλους,
*_ να διακρίνουν τα γεγονότα από τις εικασίες,
*_ την ιστορική πραγματικότητα από την πλασματική εικόνα,
*_ να αμφισβητήσουν την αξία των στερεοτύπων για άλλους λαούς και για τους ίδιους,
*_ να θεωρούν ότι η άγνοια του ιστορικού παρελθόντος μπορεί να τους καταστήσει θύματα εκείνων που γνωρίζουν αυτό το παρελθόν,
*_ να ερμηνεύσουν το παρόν και να δούν το μέλλον,
*_ και ακόμη κυρίως να τους δώσει ένα αίσθημα ταυτότητας παρόμοιο με τη διαδικασία ενηλικίωσης, αίσθημα ιστορικής συνείδησης.
Έχοντας υπόψιν τα παραπάνω ας αναρωτηθούμε, έχει άραγε σημασία για μάς σήμερα η 28η Οκτω- βρίου –Μπορούμε να ξαναζωντανέψουμε το νόημά της; Να ανα-ψηλαφήσουμε αυτή την σημαντική περίοδο μέσα μας;
Η απάντηση είναι – ΝΑΙ Μπορούμε – φτάνει να θελήσουμε, όπως θέλησαν οι ηρωίδες και ήρωες αυτού του έπους να θυσιαστούν, επώνυμοι και καθημερινοί άνθρωποι.
Έχει νόημα να το κάνουμε; – Βεβαίως ΚΑΙ ΕΧΕΙ – γιατί πρόκειται για μια μεγαλειώδη πράξη ηρωισμού που μόνο όταν εγκύψουμε με αίσθημα ευθύνης και ταπείνωσης θα μας ανταμείψει, θα νιώσουμε αυτή την μεγάλη θυσία των προγόνων μας και το χρέος μας στο σήμερα και το αύριο. Κυρίως το δεύτερο.
Ας θυμηθούμε ότι ο Βιεννέζος ψυχίατρος Βίκτωρ Φράνκλ, επιζών του Ολοκαυτώματος, με βάση αυτή την όλως τραυματική εμπειρία του στα στρατόπεδα συγκέντρωσης, δομεί την δική του θεραπευτική προσέγγιση μέσω του νοήματος στη ζωή.
Για μας τους νεοέλληνες τι νόημα θα μπορούσε να προσφέρει η 28η Οκτω-βρίου;
Ο φιλόλογος Νίκος Μακαράνας γράφει σχετικά:
σε αυτό τον πόλεμο αναδείχτηκαν και ήρωες· όχι γιατί πολέμησαν ενάντια στη βία. Αυτό είναι νομοτέλεια. Ούτε γιατί υπερασπίστηκαν τη γη τους. Αυτό είναι ηθική επιταγή. Αλλά γιατί αψήφησαν τη νιότη τους χιμώντας σύσσωμοι στο θάνατο. Κατέθεσαν την πιο περιεκτική σε νόημα πρόταση ζωής οδεύοντας με την αθωότητα του αγριμιού ίσια πάνω στον κίνδυνο.. Αυτοί ανύψωσαν το νόημα της ζωής πέρα από την τραγική συνθήκη του θανάτου.
Για αυτό το νόημα, άλλωστε, δεν πάλεψε ο φιλόσοφος Εμμανουέλ Λεβινάς θέτοντας το ερώτημα: Το υποκείμενο μπορεί να φτάσει στην ανθρώπινη συνθήκη αν δεν αναλάβει την ευθύνη για τον άλλο άνθρωπο, αν δεν προχωρήσει δηλαδή σε μια επιλογή που θα το ανυψώσει σε αυτό το επίπεδο;
Και ποιά μεγαλύτερη ανάληψη ευθύνης από την υπεράσπιση των δικών και των άλλων;
Tο 1940 δεν είναι χρονικά μακριά μας, όπως είναι η μάχη του Μαραθώνα, οι Θερμοπύλες, το 1453, το Μανιάκι, τα Δερβενάκια, είναι η 28η Οκτω-βρίου 1940, που φέρνει ωστόσο, όλο τον αέρα και την αίσθηση αγώνα από τις προηγούμενες μάχες των Ελλήνων υπέρ της ελευθερίας, υπέρ βωμών και εστιών, «υπέρ πάντων».
Αλλά ποια είναι η 28η Οκτω-βρίου, είμαστε σίγουροι ότι την γνωρίζουμε καλά; –
Ο Άγγελος Τερζάκης από τη θητεία του στο Μέτωπο, σημειώνει:
Αυτή η εκστρατεία που όλοι τη λένε «το Έπος» έχει τούτο το παράδοξο: …είναι ένα έπος άγνωστο, στις ζεστές του πτυχές, στην ανθρώπινη ουσία του. Φαινόμενο ψυχολογικό και ιστορικό απροσδόκητο, δημιούργημα μιας στιγμής ανεπανάληπτης, αδικήθηκε από τα μετέπειτα γεγονότα, την πλησμονή των βιωμάτων: Η Κατοχή, η Αντίσταση, το κίνημα του Δεκέμβρη, τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια […] ήρθαν να κατακλύσουν τη στιγμή της Αλβανίας. Το κεφάλαιο τούτο της Ελληνικής Ιστορίας, ένα από τα πιο σημαντικά, κλείστηκε, σφραγίστηκε και τοποθετήθηκε στο Αρχείο προτού μνημειωθεί.
Πράγματι, η δεκαετία του 1940, που ονομάστηκε από τους ιστορικούς στις μέρες μας «εποχή των ρήξεων», μελετήθηκε ιστοριογραφικά περισσότερο σε σχέση με την Κατοχή, την Αντίσταση και τον εμφύλιο και αυτό ξεκίνησε κυρίως από την δεκαετία του 1980 και μετά όταν οι συνθήκες ήταν καταλληλότερες.
Ωστόσο τα τελευταία χρόνια διαπιστώνεται μια στροφή προς την μελέτη του έπους του’ 40, που ξεφεύγει από το πνεύμα του πανηγυρισμού και ερευνά διεξοδικά και άλλες πτυχές του ηρωϊκού αυτού πολέμου.
Ο Κωνσταντίνος Σβολόπουλος, στο έργο του 1940 οι τελευταίες μέρες του Οκτωβρίου μας παρουσιάζει καταλεπτώς μέρα προς μέρα τις διπλωματικές και στρατιωτικές εξελίξεις, αρχίζοντας από την Παρασκευή 25 Οκτω-βρίου 1940, όπου οι Έλληνες προσπαθούν να αφουγκραστούν τις πραγματικές προθέσεις του Μουσολίνι μέχρι την 5η Νοεμβρίου 1940 όπου η πλάστιγγα των πολεμικών επιχειρήσεων αρχίζει να γέρνει υπέρ των ελληνικών όπλων στο ευρύτερο μέτωπο της Ηπείρου.
Η Ελένη Δημητρίου, στο Ο Ελληνοϊταλικός Πόλεμος ως Προσωπικό Βίωμα, Ημερολόγια Ελλήνων Στρατιωτών, διερευνά τα ημερολόγια που κράτησαν επώνυμοι και απλοί άνθρωποι κατά τη διάρκεια του ελληνοϊταλικού πολέμου. Σε αυτά μέσα αναδεικνύεται μια άλλη αλήθεια λιγότερη διθυραμβική, με τις συνήθεις ωραιοποιήσεις και υπερβολές. Υπάρχουν εικόνες σκληρές, γεμάτες πόνο, απελπισία, αλλά και ελπίδα και ενθουσιασμό.
Η αντίσταση δεν ήταν υπόθεση λίγων εκλεκτών ήταν υπόθεση όλων- και τώρα και στην διάρκεια της Κατοχής. Όπου κι αν κοίταζες, έβλεπες πρόσωπα που έζησαν και ζύγισαν μέσα σε λίγες στιγμές την αξία της ελευθερίας, πρόσωπα που έγιναν σκληρά από οργή και από πείσμα και απαντούσαν στην Πατρίδα που καλούσε : Παρών, παρών, παρούσα!
Απέναντι στην κλιμάκωση της φασιστικής προκλητικότητας, οι Έλληνες σύσσωμοι, ηγεσία και λαός, είχαν επιδείξει όχι μόνο αυτοσυγκράτηση αλλά και αποφασιστικότητα. Αυτή την εικόνα της συστράτευσης όλων των Ελλήνων μας δίνει η Μαρίνα Πετράκη στο εξαιρετικό βιβλίο της: 1940 – Ο άγνωστος πόλεμος η ελληνική πολεμική προσπάθεια στα μετόπισθεν.
Γράφει μεταξύ άλλων:
« μέσα στη δίνη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, όταν όλη η Ευρώπη είχε κατακτηθεί, μόνον η Ελλάδα μαζί με τη Βρετανία είχαν την τιμή και το προνόμιο να έχουν «ουσιαστικό» μετόπισθεν. Γιατί μετόπισθεν είχαν μόνον οι χώρες που αντιστέκονταν και πολεμούσαν στην πρώτη γραμμή ».
Έτσι λοιπόν η κοινωνία στα μετόπισθεν – από την εκκλησία που πρωτοστατεί, τις τέχνες, το θέατρο, την λογοτεχνία, τους ζωγράφους, μέχρι τους καθημερινούς ανθρώπους, αφυπνίζονται σε αυτό τον κοινό αγώνα.
Επιτρέψτε μου κλείνοντας να αναφερθώ εν ολίγοις και στα δικά μου προσωπικά βιώματα, σε δικές μου αναζητήσεις, αναμνήσεις, αφηγήσεις που μας παραδόθηκαν και σφράγισαν την αυτοσυνειδησία μας, για να φανεί και η θέση από την οποία μιλώ. Το βίωμα όταν τοποθετείται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο μπορεί να φωτίσει πτυχές της ιστορίας. Είναι η λεγόμενη «κοινωνιολογική φαντασία» όπως έχει πει ένας επιφανής κοινωνιολόγος.
Η μία ανάμνηση έχει να κάνει με έναν επώνυμο ήρωα, ανώτατο στρατιωτικό του Έπους του ’40 πρόκειται για τον στρατηγό Ιωάννη Καραβία, είχα την ευλογία να τον γνωρίσω λίγα χρόνια πριν φύγει από την ζωή, την δεκαετία του 1990, – πώς και γιατί αυτό συνέβη; – βλέπετε είχα την χαρά να νυμφευθώ την κόρη της ανιψιάς του. Ο Ιωάννης Καραβίας ήταν αυτός που μετά τον τραυματισμό του συνταγματάρχη Δαβάκη και του αντισυνταγματάρχη Μεσίρη ανέλαβε τη διοίκηση του «Αποσπάσματος Πίνδου». Υπό την ηγεσία του δόθηκαν σκληρές μάχες με κατά πολύ υπέρτερες ιταλικές δυνάμεις στη Φούρκα και τα υψώματα Προφήτης Ηλίας, Γύφτισσα και Ταμπούρι που στέφθηκαν από επιτυχία για τους μαχητές του. Αυτή ήταν η πρώτη ελληνική νίκη στη Μάχη της Πίνδου.
Ήταν ευγενικός, καλωσυνάτος, ήταν ο ήρωας του ’40 , που στέκονταν μπροστά μου, πλήρης ημερών, και εγώ ένας νέος… έσκυψα και του φίλησα το χέρι.
Οι άλλες δύο περιπτώσεις έχουν να κάνουν με αφανείς ήρωες, αυτούς που συχνά η Ιστορία, τους έχει γραμμένους στις υποσημειώσεις, είναι ιστορίες «από τα κάτω» όπως λέγεται, δηλαδή ιστορίες καθημερινών ανθρώπων.
Ο πατέρας μου Μιχάλης Γεωργίου από το Βουκουρέστι, γυρολόγος με τσιγγάνικη καταγωγή και ελληνική συνείδηση, που πολέμησε στη φάση που ο ρουμάνικος στρατός αντιστέκεται στους Ναζί του Στρατάρχη Αντωνέσκου, ο οποίος ευθύνεται για τον θάνατο Εβραίων και Τσιγγάνων. Επέστρεψε στο σπίτι του, στα μέσα του 1940, καταρρακωμένος με μακριά γενειάδα, άπλυτος και βρώμικος, τον είχαν ξεγράψει οι γονείς του. Άρχές του ’50, ήρθε μαζί με άλλους Έλληνες της διασποράς στην Ελλάδα ως πρόσφυγας του ΟΗΕ. Ήμουν δωδεκαετής όταν έφυγε από τη ζωή στην Αθήνα, δεν πρόλαβα να τον γνωρίσω καλύτερα!
Εδώ στα Πετράλωνα, συνάντησε τους συγγενείς μας που είχαν μεταναστεύσει νωρίτερα από την Μικρά Ασία. Αυτοί οι συγγενείς ήταν οι Ρωμιοί Τσιγγάνοι της Πόλης που έφυγαν εξαιτίας της μικρασιατικής καταστροφής. Εκεί ωστόσο στα Πετράλωνα, στις 4 Αυγούστου 1944, Τσιγγάνοι μαζί με άλλους Έλληνες της περιοχής εκτελέστηκαν από γερμανικό απόσπασμα, επειδή προκάλεσαν φθορές στο γερμανικό στρατό.
Να μία άγνωστη πτυχή του έπους του ’40, της Κατοχής και Αντίστασης, που αξίζει και ιδίως για μας τους Έλληνες Τσιγγάνους, να αναζητήσουμε, να φέρουμε στο φως της ιστορίας και της συνείδησής μας – αλλά και ένας κοινός τόπος με τους άλλους Έλληνες.
Όμως δεν είναι μόνο αυτό το περιστατικό στα Πετράλωνα που προανέφερα, είναι οι Χαλιγιανναίοι που αγωνίζονται με τον ΕΔΕΣ, στην Ήπειρο, είναι στις Σέρρες που αντιστέκονται με τον ΕΛΑΣ, είναι οι Γύφτοι που αρνούνται να εξυπηρετήσουν τους Βουλγάρους στην Μακεδονία, είναι οι Μουσουλμάνοι Τσιγγάνοι που πολέμησαν στην Θράκη, είναι αυτοί που μνημονεύει ο επίσκοπος Καντιώτης οι οποίοι προσέφεραν υπηρεσίες στον ελληνικό στρατό κατά την υποχώρησή του από την γερμανική εισβολή είναι και άλλοι, και βεβαίως είναι ο ήρωας της Αντίστασης ο Βασίλης Μήτρου, ο επονομαζόμενος «ΓΥΦΤΟΣ», ο αντάρτης του ΕΛΑΣ, στην σημαντική μάχη της Λαμπούσας στην Εύβοια, που το μνημείο του φιλοτέχνησε ο γλύπτης Χαρούλης Λαλές – και ο που ο δήμος μας, με πρωτοβουλία του Δημάρχου έχει δώσει το όνομά του σε δρόμο στην Πλατεία Δημοκρατίας.
Όλοι αυτοί ενώθηκαν στον κοινό αγώνα, ως Έλληνες, ως κομμάτι του ελληνικού πληθυσμού, παρά τα στερεότυπα & τον στιγματισμό. Η φιλόλογος Εύα Πολίτου έχει γράψει για το θέμα: ΤΣΙΓΓΑΝΟΙ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ, εμπεριστατωμένα. Ξέρετε εκείνη την εποχή η λέξη Γύφτος πήρε μια άλλη χροιά, είχε το ρομαντικό της πρόσημο βεβαίως αλλά προσέλαβε, χάρη και στο ποίημα του Κωστή Παλαμά Ο Δωδεκάλογος του Γύφτου, μια επαναστατική σημασία.
Ας κρατήσουμε δύο στοιχεία καταληκτικά 1) ότι σύσσωμο το έθνος αντιστάθηκε στην εχθρική επιβουλή, σαν ένας νέος «Νέστορας» απέναντι στον «Λιαίο» και 2) ότι η ελευθερία είναι στον αξιακό χάρτη του ελληνισμού, όπως λέει ο καθηγητής Γιώργος Κοντογιώργης και αυτό είναι το ερμηνευτικό κλείδι του Έπους του ’40 & της Αντίστασης.
Ας κλείσουμε κάνοντας μια επίκληση αντλώντας μέσα από την υμνολογία της Μεγάλης Παρασκευής:
Προσκυνούμεν σου τα πάθη μάνα Ελλάδα,
κλίνουμε γόνυ μπροστά στα όσα έπαθαν τα παιδιά σου, στους τάφους εκείνων που με τη θυσία τους μας χάρισαν όχι μόνο την ελευθερία αλλά και τη δυνατότητα μιας ζωής που να έχει νόημα.
Ζήτω η πατρίδα μας Ελλάδα, ζήτω το ελληνικό έθνος!
Σας ευχαριστώ”

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Ήρθε η ώρα για το Κυνήγι του Χαμένου Θησαυρού

Published

on

Μέχρι τις 17 Φεβρουαρίου γίνονται οι αιτήσεις συμμετοχής στο φετινό Κυνήγι Θησαυρού που οργανώνει ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου στις 10πμ, με αφετηρία τον χώρο δίπλα στο Δημαρχείο.

Το παιχνίδι που έχουν χαρεί εκατοντάδες παιδιά τα προηγούμενα χρόνια είναι μια περιπλάνηση στους δρόμους της πόλης που προσφέρει την χαρά των Απόκρεω αλλά και της συλλογικής προσπάθειας καθώς οι ομάδες των διαγωνιζόμενων μέσα από την αποκρυπτογράφηση σειράς μύθων προσπαθούν να ανακαλύψουν έναν κρυμμένο θησαυρό.

Κάθε ομάδα που θα συμμετάσχει μπορεί να αποτελείται από 4-10 άτομα, 6-15 ετών, που θα συνοδεύονται από τουλάχιστον έναν γονέα. Φτιάξτε λοιπόν το λάβαρό σας, επιλέξτε τον αρχηγό σας και ένα όνομα για την ομάδα σας και δηλώστε συμμετοχή ηλεκτρονικά στο e-mail: politismos1@agiavarvara.gr

Πληροφορίες: 210.5697223-4(Δευτέρα-Παρασκευή 2μμ-9μμ)

Η νικήτρια ομάδα θα ανακοινωθεί την Κυριακή 2 Μαρτίου και ώρα 11 π.μ., στο Δημοτικό Κλειστό Γυμναστήριο «Νίκης 2ου Λυκείου» (Σιπύλου 16)

ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

ΓΙΑ ΤΟ «ΚΥΝΗΓΙ ΧΑΜΕΝΟΥ ΘΗΣΑΥΡΟΥ»

  1. 1. Κάθε ομάδα μπορεί να αποτελείται από 4 έως 10 άτομα.
  2. 2. Στην αίτηση συμμετοχής δηλώνεται το όνομα της ομάδας.
  3. 3. Η αίτηση συμμετοχής κάθε ομάδας πρέπει να  συνοδεύεται από την υπεύθυνη δήλωση ενός γονέα κάθε ανήλικου παιδιού- μέλους της ομάδας.
  4. 4. Κάθε ομάδα την ημέρα που θα διεξαχθεί το Κυνήγι του Χαμένου Θησαυρού θα πρέπει να συνοδεύεται από έναν τουλάχιστον γονέα.
  5. 5. Απαγορεύονται οι μετακινήσεις των μελών των ομάδων με αυτοκίνητο. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί μετακίνηση μελών της ομάδας μεταξύ των σταθμών η ομάδα θα αποκλείεται από τον διαγωνισμό.
  6. 6. Κάθε ομάδα με την προσέλευσή της την ημέρα της διεξαγωγής του Κυνηγιού του Χαμένου Θησαυρού θα έχει μαζί της το λάβαρό της.

Σας περιμένουμε με μεγάλη χαρά για να διασκεδάσουμε.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

«ΚΥΝΗΓΙ ΧΑΜΕΝΟΥ ΘΗΣΑΥΡΟΥ»

Ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας σας καλεί να ετοιμαστείτε για μια περιπλάνηση στους δρόμους της πόλης μας και όχι μόνο, με το πιο διασκεδαστικό αποκριάτικο παιχνίδι:

ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΟΥ ΧΑΜΕΝΟΥ ΘΗΣΑΥΡΟΥ

Σκοπός του παιχνιδιού είναι η διασκέδαση και η χαρά της συλλογικής προσπάθειας με την ανακάλυψη ενός κρυμμένου θησαυρού μέσα από την αποκρυπτογράφηση μιας σειράς γρίφων.

Το κυνήγι του Χαμένου Θησαυρού θα πραγματοποιηθεί την

Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2025

Αφετηρία: Δημαρχείο Αγίας Βαρβάρας (Αριστομένους 8)

ώρα έναρξης :10:00 

Σχηματίστε την ομάδα σας που θα αποτελείται από 4–10 άτομα, ηλικίας 6 – 15 ετών

που θα συνοδεύονται από έναν τουλάχιστον γονέα.

Φτιάξτε το λάβαρό σας, επιλέξτε τον αρχηγό σας και ένα όνομα για την ομάδα σας και δηλώστε συμμετοχή ηλεκτρονικά στο e-mail: politismos1@agiavarvara.gr

Οι δηλώσεις συμμετοχής ξεκινούν στις 3 Φεβρουαρίου 2025 και θα ολοκληρωθούν στις 17 Φεβρουαρίου 2025.

Πληροφορίες: 210.5697223-4(Δευτέρα-Παρασκευή 2μμ-9μμ)

Η νικήτρια ομάδα θα ανακοινωθεί την Κυριακή 2 Μαρτίου και ώρα 11 π.μ., στο Δημοτικό Κλειστό Γυμναστήριο «Νίκης 2ου Λυκείου» (Σιπύλου 16)

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Και 17ο όχημα στον Δήμο Αγίας Βαρβάρας: Ένα πολυμηχάνημα για όλες τις δουλειές!

Published

on

Νέο απόκτημα για τον στόλο του Δήμου Αγίας Βαρβάρας: Ένα σοβαρό πολυμηχάνημα που μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα από εκσκαφές και μεταφορές μέχρι κλάδεμα. Το αντίστοιχο δηλαδή ενός  ελβετικού… σουγιά στα οχήματα!

Και αυτό είναι το 17ο όχημα που παραλαμβάνει  η δημοτική αρχή τα τελευταία χρόνια. Δικαιολογημένα υπερήφανος γι’ αυτό ο δήμαρχος Λ. Μίχος τονίζει προς πάσα κατεύθυνση τον αριθμό αλλά και την ουσία της δουλειάς που κάνουν αυτά τα οχήματα που εμπλούτισαν τον στόλο του Δήμου.

Γιατί όπως θυμίζει ο Λάμπρος Μίχος  «μια δεκαετία λείψαμε από τον Δήμο και όχι μόνο δεν αγοράστηκε νέο όχημα αλλά και αυτά που υπήρχαν απαξιώθηκαν. Φανταστείτε αυτή την πενταετία έχουμε 5 καινούργια απορριμματοφόρα, ένα καινούργιο ανακύκλωσης τα 3 εκχιονιστικά, όχημα για τα βιοαπόβλητα, για την Πυροσβεστική, γερανούς, φορτηγά καινούργια, όχημα για τη Βοήθεια στο Σπίτι, γι μεταφορά συσσιτίου. Έχουμε επίσης μια σειρά από ηλεκτρικά οχήματα και όπω βλέπετε δεν έχουμε μόνο μεγάλα οχήματα αλλά και μικρά, ευέλικτα, να πηγαίνουν παντού, όπως αυτό το καινούργιο πολυμηχάνημα που είναι και ηλεκτρικό, επομένως βοηθά και το περιβάλλον αλλά εξασφαλίζει και καλύτερες συνθήκες εργασίας στους εργαζόμενους του Δήμου».

Με την παραλαβή του νέου πολυμηχανήματος έγινε και αγιασμό από τον παπα Βασίλη της Παναγίας Ελεούσας που επί τη ευκαιρία τόνισε την ικανοποίηση τόσου του ίδιου όσο και των ανθρώπων που έρχονται σε επαφή μαζί του με τους γάμους και τα βαφτίσια που γίνονται, για το πλούσιο, «το μοναδικό» όπως είπε, έργο του Λάμπρου Μίχου και των συνεργατών του.

Όπως τόνισε ο παπα Βασίλης έχει σημασία ότι οι επισκέπτες που έρχονται εντυπωσιάζονται από την καθαριότητα και τη γενικότερη εικόνα της πόλης και το δηλώνουν καθώς ανατρέπονται εντός τους «όσα είχαν ακούσει». 

.

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Ένα ανώνυμος με πλακάτ ειρωνεύεται τον Δήμαρχο

Published

on

Ένας ανώνυμος με καλλιγραφία ειρωνεύεται το δήμαρχο τοποθετώντας ένα πλακάτ σε ανοιχτό και πάντως προστατευμένο όρυγμα του ΔΕΔΔΗΕ, που πράγματι είναι μέρες ανοιχτό. Η Αγία Βαρβάρα είναι αλήθεια ότι σκάβεται παντού: Οπτικές ίνες τεσσάρων εταιριών, επεκτάσεις φυσικού αερίου, ύδρευσης, αποχέτευσης, φωτισμού, αντικαταστάσεις στύλων ΔΕΗ, κτιριακά, πεζοδρόμια, ασφαλτοστρώσεις, οδοποιία…έργα που αλλάζουν την εικόνα της πόλης και είχαν καθυστερήσει μία δεκαετία χρειάζονται την κατανόηση και συνεργασία των συνδημοτών μας και όχι την εξυπνακίστικη ειρωνία των «ανώνυμων» γνωστών άγνωστων καλλιγράφων. Άλλωστε για τη φροντίδα και ασφάλεια των παιδιών του σχολείου γίνονται και στο συγκεκριμένο σημείο τα έργα.

.

Continue Reading

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

RADIO LIVE

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Ετικέτες

Δημοφιλή