Connect with us

Οικονομία

Από τη Δευτέρα η πλήρης εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας

Published

on

Με αμείωτο ρυθμό προχωρά ο σχεδιασμός του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για τη σταδιακή επέκταση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας σε όλους τους τομείς της επαγγελματικής δραστηριότητας.

Μετά την υλοποίηση του μέτρου σε τράπεζες, μεγάλα σούπερ-μάρκετ, ασφαλιστικές εταιρίες, εταιρίες security και ΔΕΚΟ, η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας τίθεται, από τη Δευτέρα 1η Ιουλίου 2024, σε πλήρη εφαρμογή στο λιανεμπόριο και στη βιομηχανία, που έχουν ήδη ενταχθεί στο μέτρο από την 1η Ιανουαρίου 2024. Με βάση τον προγραμματισμό, από το Φθινόπωρο του 2024, η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας αναμένεται να επεκταθεί στους κλάδους του τουρισμού και του επισιτισμού.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως, δηλώνει ότι η πλήρης εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στους κλάδους της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου συνιστά ένα σημαντικό βήμα για την εργασιακή καθημερινότητα στη χώρα μας και την ορθή εφαρμογή του εργατικού δικαίου.

Όπως αναφέρει, “μέσα σε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον, που γνωρίζει σημαντική ανάπτυξη, είναι σημαντικό να θωρακίσουμε τα δικαιώματα των εργαζομένων, βελτιώνοντας την εργασιακή τους καθημερινότητα και εξασφαλίζοντας την ακέραια καταβολή των δεδουλευμένων τους, διασφαλίζοντας παράλληλα υγιείς όρους ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων. Με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας καταπολεμώνται φαινόμενα αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας και εισφοροδιαφυγής, που πλήττουν πρωτίστως τους εργαζόμενους και τις συνεπείς επιχειρήσεις και υπονομεύουν τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος της χώρας. Το μέτρο εφαρμόζεται ήδη με επιτυχία σε εργαζόμενους τραπεζών, μεγάλων σούπερ-μάρκετ, ασφαλιστικών εταιριών, εταιριών security και ΔΕΚΟ και πρόκειται να επεκταθεί σταδιακά στο σύνολο των επιχειρήσεων της χώρας”.

Τι ισχύει

Πλέον, οι εν λόγω επιχειρήσεις υποχρεούνται να διαθέτουν και να ενεργοποιούν σύστημα Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας για το σύνολο των εργαζομένων τους, με σχέση εξαρτημένης εργασίας, οι οποίοι απασχολούνται με φυσική παρουσία στον χώρο παροχής εργασίας της επιχείρησης, περιλαμβανομένων των εργαζομένων που απασχολούνται στις ανωτέρω επιχειρήσεις, μέσω δανεισμού.

Με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας εξασφαλίζεται η παρακολούθηση του πραγματικού χρόνου εργασίας, καταπολεμώντας τις καταχρηστικές πολιτικές των αδήλωτων υπερωριών και των παράνομων μεταβολών και υπερβάσεων του εργασιακού χρόνου.

Έτσι, αν κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί ότι ο εργαζόμενος έχει ξεκινήσει την απασχόλησή του στις κτιριακές εγκαταστάσεις του εργοδότη του, χωρίς να υφίσταται σήμανση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, επιβάλλονται διοικητικά πρόστιμα και κυρώσεις από τους Επιθεωρητές Εργασίας.

Το ίδιο θα συμβεί, εάν διαπιστωθεί ότι ο εργαζόμενος έχει “νόθα” σήμανση της Κάρτας του, με την οποία δηλώνει δήθεν την αποχώρησή του από την επιχείρηση, ενώ, στην πραγματικότητα, εξακολουθεί να εργάζεται, πραγματοποιώντας αδήλωτη υπερωριακή απασχόληση.

Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας, η καθολική εφαρμογή της έχει πολλαπλά οφέλη για την αγορά εργασίας, καθώς διασφαλίζονται τα δικαιώματα των εργαζομένων, ενισχύεται ο υγιής ανταγωνισμός και εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος.

Παράλληλα, η χρήση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, εκτός από διαφάνεια στον χρόνο εργασίας, που οδηγεί στις σωστές και νόμιμες αμοιβές, απλουστεύει ταυτόχρονα τις αναγγελτικές διαδικασίες στο Πληροφοριακό Σύστημα “ΕΡΓΑΝΗ II”.

Έτσι, για όποιον εργοδότη ισχύει η υποχρεωτική εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, θα έχει, από 1/7/2024, τη δυνατότητα να επιλέγει το απολογιστικό σύστημα αναγγελίας των μεταβολών ωραρίου, υπερωριών και της οργάνωσης του χρόνου εργασίας.

Συγκεκριμένα, με το άρθρο 22 του ν. 5053/2023, εισήχθη η δυνατότητα για τις επιχειρήσεις που έχουν ενταχθεί στον Μηχανισμό της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, εφόσον το επιθυμούν, να μην καταχωρίζουν εκ των προτέρων τις αλλαγές ή την τροποποίηση του ωραρίου εργασίας ή της οργάνωσης του χρόνου εργασίας ή την υπερωριακή απασχόληση, πριν από την έναρξη πραγματοποίησής τους, αφαιρώντας έτσι σημαντικό γραφειοκρατικό βάρος.

«Κουκούλωμα» της υποδηλωμένης εργασίας

Ενα κρίσιμο ζήτημα που περιλαμβάνεται στο νόμο είναι η δυνατότητα της «ευέλικτης προσέλευσης» του εργαζόμενου μέχρι 120 λεπτά.

Με τη μέθοδο αυτή, πρώτον, ο εργοδότης μπορεί να μεταβάλλει καθημερινά την έναρξη και τη λήξη του ωραρίου εργασίας σε ένα εύρος 4 ωρών, χωρίς καν να θεωρείται καταχρηστική η συνεχής αλλαγή ωραρίου! Και, δεύτερον, το «ευέλικτο ωράριο» προσφέρει στον εργοδότη τη δυνατότητα να καλύψει τα ίχνη της υποδηλωμένης εργασίας. Για παράδειγμα: Εργαζόμενος με ωράριο 08.00 – 16.00 αναγκάζεται να δουλεύει έως τις 18.00. Αν η κάρτα ενεργοποιείται με υπόδειξη του εργοδότη κάθε μέρα στις 10.00, τότε μπορεί «νόμιμα» να κάθεται έως τις 18.00.

Στην περίπτωση που γίνει έλεγχος στο διάστημα 08.00 – 10.00 ο εργοδότης εύκολα μπορεί να ισχυριστεί πως ο εργαζόμενος μόλις προσήλθε στην εργασία του καθώς βρίσκεται εντός του διαστήματος «ευέλικτης προσέλευσης» και να «χτυπήσει» την κάρτα. Η «ευελιξία» αυτή δίνεται και για τους εργαζόμενους μερικής απασχόλησης, δηλαδή για την κατηγορία εργαζομένων που πλήττεται σε τεράστιο βαθμό από την υποδηλωμένη εργασία.

Και τρία «χτυπήματα» δώρο

Το «κερασάκι στην τούρτα» είναι η πρόβλεψη που αναφέρει ο νόμος ότι υπάρχει η περίπτωση να μη «χτυπηθεί» η κάρτα από «αμέλεια» του εργαζόμενου (!). Σε αυτήν την περίπτωση, λοιπόν, για «μέχρι 3 μονά χτυπήματα τον μήνα ανά εργαζόμενο» δεν θα επιβάλλεται πρόστιμο, παρά θα γίνεται σύσταση.

Η παραπάνω λίστα εξαιρέσεων δεν είναι εξαντλητική καθώς είναι σίγουρο ότι θα προστεθούν κι άλλες κατά την εφαρμογή της «ψηφιακής κάρτας», ενώ δεν θα λείψουν και οι διάφοροι συνδυασμοί τους καθώς η εργοδοσία έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα ευρηματική, ιδιαίτερα όταν έχει μπροστά της ένα τόσο πλούσιο μενού για τη διάλυση κάθε έννοιας σταθερού εργάσιμου χρόνου και για την απογείωση της δουλειάς – λάστιχο.

Οι εξαιρέσεις

Ειδικότερα, οι εξαιρέσεις αφορούν τους εξής εργαζόμενους:

Εργαζόμενοι με τηλεργασία: «Ο Μηχανισμός της Ψηφιακής κάρτας, στην παρούσα φάση, εφαρμόζεται μόνο για εργαζόμενους με φυσική παρουσία στον χώρο παροχής εργασίας της επιχείρησης και συνεπώς οι εργαζόμενοι που εργάζονται με τηλεργασία δεν έχουν υποχρέωση για σήμανση της ψηφιακής κάρτας κατά τις ημέρες που εργάζονται με το συγκεκριμένο σύστημα οργάνωσης του χρόνου εργασίας, επισημαίνεται στην εγκύκλιο.

Ειδικές κατηγορίες εργαζομένων με μη σταθερό τόπο παροχής εργασίας, ο οποίος μεταβάλλεται συνεχώς μέσα στην ημέρα: «Υπάρχουν συγκεκριμένες κατηγορίες εργαζομένων οι οποίοι, βάσει της φύσης του αντικειμένου εργασίας τους (π.χ. ιατρικοί επισκέπτες, επιθεωρητές πωλήσεων, περιοδεύοντες πωλητές, τεχνικοί, οδηγοί, εργαζόμενοι που επισκέπτονται τους πελάτες του εργοδότη τους, διαφημιστές κ.λπ.) δεν έχουν έναν σταθερό τόπο παροχής εργασίας αλλά είναι αναγκασμένοι να μετακινούνται τακτικά από τον έναν τόπο παροχής εργασίας στον άλλο, κατά την διάρκεια της ημέρας. Εφόσον, οι εν λόγω εργαζόμενοι βρεθούν να απασχολούνται σε σημείο εκτός του σταθερού τόπου εργασίας τους και προκειμένου να μπορούν να αποδείξουν ότι θεωρείται δικαιολογημένη η μη σήμανση της ψηφιακής κάρτας στις εγκαταστάσεις των πελατών τους, θα πρέπει να φέρουν μαζί τους αντίγραφο της σύμβασης εργασίας τους καθώς και αντίγραφο του πίνακα προσωπικού, από τα οποία να προκύπτει όχι μόνο ο εργοδότης τους αλλά και η ειδικότητα και ο τόπος παροχής εργασίας τους, από τα οποία να συνάγεται η δυνατότητα μη σήμανσης της ψηφιακής τους κάρτας».

Τα διευθυντικά στελέχη των 900 ευρώ…

Δωράκι στην εργοδοσία είναι επίσης το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι που θεωρούνται διευθυντικά στελέχη «εξαιρούνται από την υποχρέωση σήμανσης της ψηφιακής κάρτας», όπως αναφέρεται και στην εγκύκλιο. Εδώ το «κόλπο» βρίσκεται στην αλλαγή προϋποθέσεων για να χαρακτηριστεί ένας εργαζόμενος διευθυντικό στέλεχος, η οποία έγινε με μια άθλια Υπουργική Απόφαση μετά την ψήφιση του νόμου Χατζηδάκη.

Μέχρι τότε έπρεπε να συντρέχουν σωρευτικά ορισμένες προϋποθέσεις όπως: Πολύ μεγαλύτερες αποδοχές από τον μέσο μισθό, διευθυντικό δικαίωμα πάνω στους εργαζόμενους, θέση εποπτείας μέσα στην επιχείρηση, δικαίωμα λήψης αποφάσεων και υπογραφής αντί για τον εργοδότη κ.ά.

Ειδικότερα για τα διευθυντικά στελέχη προβλέπεται: «Οι εργαζόμενοι που κατέχουν θέση εποπτείας, ή διεύθυνσης, ή εμπιστευτική για τους εν λόγω εργαζόμενους απαιτείται η υποβολή Δήλωσης Μεταβολής Στοιχείων Εργασιακής Σχέσης – Οργάνωση Χρόνου Εργασίας καθώς και η συμπλήρωση: Ψηφιακή οργάνωση του χρόνου εργασίας:[ΝΑΙ]- Κάρτα Εργασίας: [ΝΑΙ] ΑΛΛΑ δεν απαιτείται Ψηφιακό Ωράριο και Δήλωση Έναρξης – Λήξης Ψηφιακής Κάρτας.

Συνεπώς, οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι εξαιρούνται από την υποχρέωση σήμανσης της ψηφιακής κάρτας, εφόσον από την ατομική σύμβαση εργασίας τους και από τον τρόπο που είναι δηλωμένοι στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ προκύπτει ότι εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της ως άνω Υ.Α.

Ευνόητο είναι ότι εφόσον δεν πληρούνται τα ανωτέρω, σε περίπτωση που βρεθούν εργαζόμενοι να απασχολούνται στον χώρο παροχής εργασίας του εργοδότη χωρίς να υφίσταται σήμανση της ψηφιακής τους κάρτας, θα επιβάλλονται από την Επιθεώρηση Εργασίας, οι προβλεπόμενες κυρώσεις. Για τους εν λόγω εργαζόμενους απαιτείται η υποβολή Δήλωσης Μεταβολής Στοιχείων Εργασιακής Σχέσης – Οργάνωση Χρόνου Εργασίας καθώς και η συμπλήρωση: Ψηφιακή οργάνωση του χρόνου εργασίας:[ΝΑΙ]- Κάρτα Εργασίας: [ΝΑΙ] ΑΛΛΑ δεν απαιτείται Ψηφιακό Ωράριο και Δήλωση Έναρξης – Λήξης Ψηφιακής Κάρτας.

Συνεπώς, οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι εξαιρούνται από την υποχρέωση σήμανσης της ψηφιακής κάρτας, εφόσον από την ατομική σύμβαση εργασίας τους και από τον τρόπο που είναι δηλωμένοι στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ προκύπτει ότι εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της ως άνω Υ.Α.

Ευνόητο είναι ότι εφόσον δεν πληρούνται τα ανωτέρω, σε περίπτωση που βρεθούν εργαζόμενοι να απασχολούνται στον χώρο παροχής εργασίας του εργοδότη χωρίς να υφίσταται σήμανση της ψηφιακής τους κάρτας, θα επιβάλλονται από την Επιθεώρηση Εργασίας, οι προβλεπόμενες κυρώσεις».

 

πηγή: aftodioikisi.gr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Οικονομία

ΑΣΕΠ -8Κ/2024: Θα δοθεί παράταση στις αιτήσεις για τις 2.217 θέσεις

Published

on

Παράταση θα δοθεί στις αιτήσεις της προκήρυξης 8Κ/2024 σύμφωνα με πηγές του ΑΣΕΠ. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες οι αιτήσεις έχουν ξεπεράσει μέχρι στιγμής τις 45.000 αφού είναι φανερό ότι η συγκεκριμένη προκήρυξη συγκεντρώνει το ενδιαφέρον χιλιάδων υποψηφίων καθώς προβλέπει μόνιμες προσλήψεις στο δημόσιο με απολυτήριο.

Θυμίζουμε ότι η προκήρυξη 8Κ/2024 αφορά στην πλήρωση, με σειρά προτεραιότητας, 2.217 θέσεων μόνιμου προσωπικού με απολυτήριο λυκείου (Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) σε φορείς του δημοσίου σε όλη τη χώρα.

Η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων έληγε κανονικά στις 3 Φεβρουαρίου 2025, ωστόσο όπως προαναφέραμε θα δοθεί παράταση. 

Οι υποψήφιοι πρέπει να συμπληρώσουν και να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής στο Α.Σ.Ε.Π., αποκλειστικά μέσω του διαδικτυακού του τόπου (www.asep.gr > Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες > Αίτηση) ακολουθώντας τις οδηγίες που παρέχονται στην Προκήρυξη (Παράρτημα Β΄).

Σημαντική επισήμανση για την πληρωμή Κωδικού Παραβόλου:

Η ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης στο Α.Σ.Ε.Π. ολοκληρώνεται όταν οι υποψήφιοι επιλέξουν «Οριστικοποίηση» και μόνο όταν ο εικοσαψήφιος (20ψήφιος) κωδικός του παραβόλου βρίσκεται σε κατάσταση «ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ», προκειμένου αυτό να δεσμευτεί από το ΑΣΕΠ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β΄- ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ).

Eφιστάται η προσοχή των υποψηφίων στην πληρωμή του ίδιου κωδικού παραβόλου με αυτόν που αναγράφουν στην ηλεκτρονική τους αίτηση και μέχρι την υποβολή αυτής.

Περισσότερες πληροφορίες προκειμένου ο κωδικός παραβόλου να εμφανίζεται άμεσα σε κατάσταση «ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ» και να μπορούν οι υποψήφιοι να προβούν σε «οριστικοποίηση» της αίτησης παρέχονται στο site της ΓΓΠΣΔΔ: https://www.gsis.gr/polites-epiheiriseis/pliromes-kai-eispraxeis/e-paravolo

Οδηγίες του ΑΣΕΠ

Το ΑΣΕΠ με ανακοίνωση του επισήμανε ότι:

Τα απαραίτητα, κατά περίπτωση, δικαιολογητικά με τα οποία, αποδεικνύονται τα προσόντα, κριτήρια ή ιδιότητες που επικαλούνται οι υποψήφιοι με την αίτηση συμμετοχής τους, θα υποβληθούν ηλεκτρονικά, πριν την έκδοση των προσωρινών αποτελεσμάτων, μετά από σχετική Ανακοίνωση του ΑΣΕΠ (Βλ. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ της Προκήρυξης και Πάγια Μέρη Προκηρύξεων).

Για την ομαλή λειτουργία του συστήματος υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων, συνιστάται στους υποψήφιους να μην αναμένουν την τελευταία ημέρα για να υποβάλουν την ηλεκτρονική τους αίτηση καθώς τυχόν υπερφόρτωση του διαδικτύου ή σφάλμα στη σύνδεση με αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε δυσκολία ή αδυναμία υποβολής αυτής. Επιπλέον, προς διευκόλυνση των υποψηφίων, παρουσιάζεται σε Γράφημα ο αριθμός των επισκέψεων ανά ώρα της ημέρας στον Κόμβο του ΑΣΕΠ (ενδεικτικά παρατίθεται η κίνηση για τον μήνα Δεκέμβριο 2024 και 2023).

Το ΑΣΕΠ δε φέρει ευθύνη για τυχόν αδυναμία υποβολής ηλεκτρονικής αίτησης που οφείλεται στους προαναφερόμενους παράγοντες.

Για τεχνικές διευκρινίσεις και μόνο σχετικά με τη διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων και δικαιολογητικών συμμετοχής, οι υποψήφιοι μπορούν να απευθύνονται στη Διεύθυνση Διαχείρισης Δεδομένων & Ανάπτυξης Εφαρμογών του ΑΣΕΠ ακολουθώντας τον σύνδεσμο: https://www.asep.gr/helpdesk > Δημιουργία Ερωτήματος > Τεχνικές ερωτήσεις ή τηλεφωνικά (2131319100 – Επιλογή 3): τις εργάσιμες ημέρες κατά τις ώρες 08:00 μέχρι 20:00 και τις αργίες κατά τις ώρες 10:00 μέχρι 16:00.

Για γενικές διευκρινίσεις σχετικά με την Προκήρυξη και τη συμμετοχή σε αυτή οι υποψήφιοι μπορούν να απευθύνονται στο Τμήμα Εξυπηρέτησης Πολιτών του ΑΣΕΠ ακολουθώντας τον σύνδεσμο: https://www.asep.gr/helpdesk > Δημιουργία Ερωτήματος > Γενικές διευκρινίσεις ή τηλεφωνικά (2131319100, Επιλογή 2), τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 08:00 μέχρι 14:00.

Οι ειδικότητες που ζητούνται είναι οι εξής:

  • ΔΕ Αποθηκάριων
  • ΔΕ Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων
  • ΔΕ Βοηθών Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων
  • ΔΕ Βοηθών Νοσηλευτών
  • ΔΕ Δασοφυλάκων
  • ΔΕ Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών
  • ΔΕ Διοικητικής και Λογιστικής Υποστήριξης
  • ΔΕ Διοικητικού – Γραμματέων – Υποστήριξης Ελέγχου
  • ΔΕ Διοικητικού – Λογιστικού
  • ΔΕ Εκπαιδευτών
  • ΔΕ Εποπτών Καθαριότητας
  • ΔΕ Εργατοτεχνιτών
  • ΔΕ Εργατών Ύδρευσης/Αποχέτευσης
  • ΔΕ Ζυγιστών
  • ΔΕ Εργατών Γενικών Καθηκόντων
  • ΔΕ Κηπουρών
  • ΔΕ Ναυαγοσωστών
  • ΔΕ Οδηγών
  • ΔΕ Πληροφορικής
  • ΔΕ Προσωπικού Η/Υ
  • ΔΕ Αρτοποιίας – Ζαχαροπλαστικής
  • ΔΕ Μαγείρων
  • ΔΕ Προσωπικού Καθαριότητας
  • ΔΕ Επιμελητών Κοινωνικής Πρόνοιας
  • ΔΕ Κοινωνικών Επιμελητών – Φροντιστών Παιδιών
  • ΔΕ Συντηρητών Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης
  • ΔΕ Τεχνικού Αεροσκαφών και Ελικοπτέρων
  • ΔΕ Τεχνικού Αμαξωμάτων (Φανοποιών)
  • ΔΕ Τεχνικού Αυτοματισμού
  • ΔΕ Βοηθών Χημικών Εργαστηρίων
  • ΔΕ Δομικών Έργων
  • ΔΕ Ελαιοχρωματιστών
  • ΔΕ Ένδυσης -Υπόδησης
  • ΔΕ Εργαλειομηχανών Τόρνου
  • ΔΕ Ηλεκτρολόγων
  • ΔΕ Ηλεκτρονικών
  • ΔΕ Ηλεκτροσυγκολλητών – Οξυγονοκολλητών
  • ΔΕ Ηλεκτροτεχνιτών Οχημάτων
  • ΔΕ Ηλεκτροτεχνιτών
  • ΔΕ Θερμαστών
  • ΔΕ Κομμωτικής
  • ΔΕ Λιπαντών -Πλυντών
  • ΔΕ Μηχανολόγων
  • ΔΕ Μηχανολόγων
  • ΔΕ Μηχανοτεχνιτών Οχημάτων
  • ΔΕ Μηχανοτεχνιτών – Συντηρητών Μηχανών Εσωτερικής Καύσης (ΜΕΚ)
  • ΔΕ Ξυλουργών
  • ΔΕ Πυροσβεστών
  • ΔΕ Σιδηρουργών
  • ΔΕ Σχεδιαστών
  • ΔΕ Τεχνιτών Μεταλλικών Κατασκευών
  • ΔΕ Τεχνιτών Τροχών Και Ελαστικών
  • ΔΕ Υδραυλικών
  • ΔΕ Χειριστών εργαλειομηχανών
  • ΔΕ Ψυκτικών
  • ΔΕ Οπλουργών
  • ΔΕ Τεχνικών Βοηθών
  • ΔΕ Οδηγών -Χειριστών Γεωργικών Μηχανημάτων
  • ΔΕ Τεχνικών Εργαστηρίων Τροφίμων
  • ΔΕ Γενικών Καθηκόντων
  • ΔΕ Επιμελητών -Κλητήρων
  • ΔΕ Υδρομετρητών
  • ΔΕ Φυλάκων – Κλητήρων – Θυρωρών
  • ΔΕ Προσωπικού Ασφαλείας
  • ΔΕ Φυλάκων
  • ΔΕ Ημερήσιων Φυλάκων Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων
  • ΔΕ Χειριστών – Εμφανιστών Ακτινολογικών Εργαστηρίων
  • ΔΕ Χειριστών Μηχανημάτων Έργου

Ακολουθεί η προκήρυξη:

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Συντάξεις: Ερχονται αναδρομικά σε χιλιάδες συνταξιούχους του Δημοσίου

Published

on

Συντάξεις υπολογίζονται ξανά και χιλιάδες ευρώ αναμένεται να επιστρέψουν στις τσέπες συνταξιούχων.

Αναδρομικά σε χιλιάδες δικαιούχους συνταξιούχους του δημοσίου θα πρέπει να επιστραφούν εντός του 2025.  Το διάστημα των αναδρομικών στους εκκρεμείς επανυπολογισμούς με τους συντελεστές του νόμου Βρούτση για συνταξιούχους με 30 έτη ασφάλισης και άνω είναι από τον Οκτώβριο του 2019 και μετά, που σημαίνει ότι για πολλούς συνταξιούχους τα αναδρομικά που έχουν λαμβάνειν είναι για 62 μήνες.

Αναδρομικά έως και 11.000 ευρώ διεκδικούν περίπου 350.000 συνταξιούχοι του Δημοσίου από τις κρατήσεις της Εισφοράς Αλληλεγγύης που τους επιβλήθηκαν στη διετία 2017-2018 και κρίθηκαν αντισυνταγματικές με απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Τις επιστροφές δικαιούνται τόσο οι παλαιοί πριν από τον Μάιο του 2016 συνταξιούχοι όσο και οι νέοι, που αποχώρησαν μετά τον Μάιο του 2016.

Να σημειωθεί ότι πρόσφατα το 6ο Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου δικαίωσε προσφυγή συνταξιούχων στρατιωτικών οι οποίοι αποχώρησαν από την ενεργό υπηρεσία μετά το 2017.

Στους προσφεύγοντες αναγνωρίστηκε η επιστροφή αναδρομικών μόνον για ένα έτος, το 2018, διότι οι προσφυγές ασκήθηκαν το 2020 και το μόνο έτος που οι συνταξιούχοι θα μπορούσαν να διεκδικήσουν τα αναδρομικά της ΕΑΣ ήταν για το 2018, καθώς για το 2017 η αξίωση είχε παραγραφεί, ενώ από το 2019 και μετά η ΕΑΣ έχει κριθεί συνταγματική και ως εκ τούτου δεν τίθεται θέμα διεκδίκησης.

Πηγή: aftodioikisi

.

Continue Reading

Οικονομία

Πρόγραμμα απασχόλησης ανέργων ηλικίας 55 ετών & άνω σε Δημόσιο-ΟΤΑ: Πώς θα συνεχιστεί

Published

on

«Το Πρόγραμμα απασχόλησης ανέργων ηλικίας 55 έως 67 ούτε διακόπτεται ούτε περικόπτεται».

Με αυτή τη φράση, το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών διαψεύδει τοποθετήσεις των τελευταίων ημερών, ότι το συγκεκριμένο Πρόγραμμα επιχορήγησης για την απασχόληση ανέργων ηλικίας 55 έως 67 σε φορείς του δημόσιου τομέα -ΟΤΑ έχει δήθεν περικοπεί ή διακοπεί.

 «Το πρόγραμμα συνεχίζεται κανονικά με αυξημένους πόρους και αυξημένες θέσεις», ξεκαθαρίζει.

Για το θέμα ωστόσο, είχαν προηγηθεί τοποθετήσεις ακόμη και βουλευτών της ΝΔ που ζητούσαν άμεση παρέμβαση για συνέχιση του συγκεκριμένου προγράμματος το οποίο κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς αφορά ανέργους που πλησιάζουν την ηλικία συνταξιοδότησης, ενώ παράλληλα οι φορείς του δημοσίου και ιδιαίτερα της τοπικής αυτοδιοίκησης το αξιοποιούσαν για κρίσιμες υπηρεσίες τους, όπως η καθαριότητα, η φύλαξη, η εξυπηρέτηση πολιτών κ.α.

Ειδικότερα, στη νέα του ανακοίνωση το ΥΠΟΙΚ διευκρινίζει:

Το Πρόγραμμα, ενώ κάλυπτε αρχικά 10.000 ανέργους, έχει διευρυνθεί διαδοχικά τόσο αριθμητικά όσο και ποσοτικά ως προς το ύψος της ενίσχυσης, ώστε σήμερα – μετά και την τελευταία πρόσφατη τροποποίηση της ΚΥΑ στις 6 Αυγούστου 2024 – να καλύπτει 26.500 ανέργους. Η τελευταία αύξηση των θέσεων κατά 5.000 έχει επιπλέον δημοσιονομικό κόστος 156 εκατ. ευρώ, ενώ το κόστος του συνολικού προγράμματος ανέρχεται πλέον στα 626 εκατ. ευρώ.

Αναλυτικά:

  • Προκειμένου να ενισχυθεί και να βελτιωθεί το πρόγραμμα των 10.000 θέσεων εργασίας, που είχε καταγράψει μόνο 1.200 προσλήψεις από το 2017 που θεσπίστηκε, με την από 13/06/2020 ΚΥΑ προστέθηκαν 5.000 θέσεις που είχαν αφαιρεθεί το 2018, επιπλέον των 3.700 κενών θέσεων. Επιπρόσθετα, επεκτάθηκε σε όλους τους ΟΤΑ καθώς και τα ΝΠΔΔ, ενώ αυξήθηκε η επιδότηση από το 50% στο 75% του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους με ανώτατο όριο τα 750 ευρώ μηνιαίως. Το συνολικό δημοσιονομικό κόστος του προγράμματος προβλέφθηκε αρχικά σε 209,6 εκατ. ευρώ.
  • Με την από 16/09/2022 ΚΥΑ το πρόγραμμα επεκτάθηκε για επιπλέον 6.500 θέσεις.
  • Με την από 07/11/2023 ΚΥΑ το πρόγραμμα επεκτάθηκε κατά 5.000 θέσεις. Επιπρόσθετα, επιλέξιμοι είναι πλέον όλοι οι άνεργοι ηλικίας 55 ετών και άνω ανεξαρτήτως εάν είναι μακροχρόνια άνεργοι, καθώς και άνεργοι άνω των 67 που δεν έχουν θεμελιώσει δικαίωμα σύνταξης.
  • Με την από 06/08/2024 ΚΥΑ το πρόγραμμα επεκτάθηκε για επιπλέον 5.000 θέσεις, φτάνοντας τις συνολικά τις 26.500. Η πρόσθετη δαπάνη για την τελευταία επέκταση των 5.000 θέσεων ανέρχεται σε 156 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 90 εκατ. ευρώ επιβαρύνει τον προϋπολογισμό της ΔΥΠΑ και 66 εκατ. ευρώ τον προϋπολογισμό των ΟΤΑ και των φορέων Γενικής Κυβέρνησης. Η συνολική εκτιμώμενη δαπάνη του προγράμματος έχει ανέλθει στα 625,8 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 367,8 εκατ. ευρώ επιβαρύνει τον προϋπολογισμό της ΔΥΠΑ και 258 εκατ. ευρώ τον προϋπολογισμό των ΟΤΑ και των φορέων Γενικής Κυβέρνησης.

Είναι προφανές ότι το Πρόγραμμα επεκτείνεται διαδοχικά, λαμβάνοντας υπόψη τη λήξη της θητείας των παλαιότερων ωφελούμενων και την εισροή νέων ωφελούμενων, αλλά και το ετήσιο δημοσιονομικό κόστος που επιβαρύνει τον τακτικό προϋπολογισμό.

Το μόνο το οποίο έχει συμβεί και προφανώς παρεξηγείται – καλόπιστα ή κακόπιστα από ορισμένους – είναι ότι υπάρχουν οροφές τόσο δαπανών όσο και θέσεων που δεν είναι δυνατόν να ξεπεραστούν.

Υπολογίζεται ότι και μετά την τελευταία επέκταση των δικαιούχων κατά 5.000, και ενώ το πρόγραμμα είχε αρχικά σχεδιαστεί ώστε να υπάρχουν 10.000 ενεργοί δικαιούχοι, από τους περίπου 26.500 που έχουν προσληφθεί έως σήμερα, περισσότεροι από 17.000 είναι σήμερα ενεργοί.

Οι δικαιούχοι προσλαμβάνονται κάθε φορά για 12 μήνες με δυνατότητα επέκτασης 12 επιπλέον μηνών. Είναι κατανοητό ότι υπάρχουν δεδομένα δημοσιονομικά περιθώρια τόσο στον προϋπολογισμό της ΔΥΠΑ, όσο και των ΟΤΑ και των φορέων Γενικής Κυβέρνησης που ορίζουν τον ρυθμό με το οποίο επεκτείνονται οι θέσεις του προγράμματος.

Το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών βρίσκεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας και τη ΔΥΠΑ ώστε εντός του 2025 να επεκταθεί το πρόγραμμα, όπως συνέβη κατ’ επανάληψη το 2022, το 2023 και πρόσφατα τον Αύγουστο του 2024.

πηγή: aftodioikisi.gr

Continue Reading

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

RADIO LIVE

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Ετικέτες

Δημοφιλή