Connect with us

Κοινωνία

Ευστάθιος Κάσσιος: Είμαστε Ευρώπη, αλλά να γίνουμε και Ευρώπη: Για ένα σύγχρονο μοντέλο διεκδίκησης στο Χαϊδάρι

Published

on

Η πρόσφατη έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για το Πάρκο Νεολαίας, με την παρουσία του Υφυπουργού κ. Δαβάκη, πλήθους συλλόγων, φορέων και δημοτών του Χαϊδαρίου, ανέδειξε μια δυσάρεστη αντίφαση. Ενώ το αίτημα της πόλης είναι δίκαιο και ομόφωνο, να μην τσιμεντοποιηθεί ένας από τους τελευταίους πνεύμονες πρασίνου της Δυτικής Αθήνας, ο τρόπος με τον οποίο το διεκδικούμε παραμένει εγκλωβισμένος σε πρακτικές του παρελθόντος. Φωνές, ένταση και ιδεολογικές διαφωνίες που συχνά θολώνουν το κοινό μήνυμα. Αν θέλουμε να λέμε ότι ανήκουμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δεν αρκεί να διεκδικούμε ευρωπαϊκά κονδύλια, πρέπει να υιοθετήσουμε και την ευρωπαϊκή κουλτούρα διαλόγου.

Η εμπειρία μου ως ενεργού δημότη που παρευρέθηκε σε μια τέτοια κρίσιμη στιγμή δεν θα έπρεπε να είναι η σύγχυση, αλλά η αίσθηση της συμμετοχής σε μια οργανωμένη διεκδίκηση. Για να γίνει αυτό, η Δημοτική Αρχή οφείλει να εντάξει την τεχνολογία στην υπηρεσία της διαβούλευσης, ως ασπίδα διεκδίκησης.

Ψηφιακή προετοιμασία και ιεράρχηση των ερωτημάτων και προβληματισμών: Αντί για μια ανοιχτή διαδικασία όπου οι ερωτήσεις τίθενται εν θερμώ, ο Δήμος θα μπορούσε το προηγούμενο διάστημα να θέσει σε λειτουργία μια διαδικτυακή φόρμα υποβολής ερωτημάτων προς τον Υφυπουργό και το επιτελείο του εβδομάδες πριν. Έτσι, ο Υπουργός θα ερχόταν αντιμέτωπος με μια συγκεκριμένη, ονομαστική λίστα ερωτημάτων από δημότες και συλλόγους και να έρθει προετοιμασμένος να απαντήσει. Αυτό θα στερούσε από την κεντρική διοίκηση τη δυνατότητα να ελίσσεται με γενικολογίες, καθώς θα έπρεπε να δώσει έγγραφες και τεκμηριωμένες απαντήσεις πάνω σε προκαθορισμένα θέματα.

Οπτικοποίηση του προβλήματος: Σε μια αίθουσα γεμάτη κόσμο, ο λόγος συχνά χάνεται. Μια ψηφιακή παρουσίαση σε προτζέκτορα θα μπορούσε να δείξει γεωγραφικά την έκταση, να αναδείξει με χάρτες το πάρτι εργολάβων που καταγγέλλει ο Δήμος και να συγκρίνει οπτικά το σημερινό πράσινο με το αυριανό τσιμέντο. Ο δημότης πρέπει να βλέπει για τι παλεύει, όχι μόνο να το ακούει.

Άμεση Πληροφόρηση: Για τον πολίτη που δεν είχε προηγούμενη ενημέρωση, η διανομή ενός συνοπτικού οδηγού (με QR codes που παραπέμπουν στις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και στα σχέδια αξιοποίησης μέσω του Πράσινου Ταμείου) είναι απαραίτητη. Η γνώση είναι δύναμη και η διάχυση της πληροφορίας σε πραγματικό χρόνο μειώνει την καχυποψία και τον άσκοπο θόρυβο.

Εδώ όμως ανακύπτει ένα κρίσιμο ερώτημα βασιζόμενο στο έλλειμμα συνέχειας και το αόρατο μελλοντικό σχέδιο που ανακοίνωσε ο Δήμαρχος. Ποιο είναι ακριβώς το σχέδιό μας; Η προηγούμενη διοίκηση είχε καταθέσει το 2021-2023 προτάσεις για την αποκατάσταση του κτιρίου Θεαθήναι μέσω ιδιωτικής εκμίσθωσης, οι οποίες προσέκρουσαν στις τότε ισορροπίες του Δημοτικού Συμβουλίου. Σήμερα, η τωρινή Δημοτική Αρχή αναφέρει ότι υπάρχει μελλοντικό σχέδιο μέσω του Πράσινου Ταμείου. Ωστόσο, στην Ευρώπη του 2026, το να ακούμε ότι “έχουμε σχέδιο” δεν αρκεί ως προφορική διαβεβαίωση. Οφείλει να είναι μια ολοκληρωμένη μελέτη, προσβάσιμη σε κάθε πολίτη. Θέλουμε να ρωτήσουμε λοιπόν: Έχει εκπονηθεί αρχιτεκτονική μελέτη;  Υπάρχει χρονοδιάγραμμα και κοστολόγηση; Πώς θα συνδυαστεί η δασική αναψυχή με τις υφιστάμενες αθλητικές υποδομές;

Η έλλειψη συγκεκριμένων στοιχείων κατά τη διάρκεια του Συμβουλίου αφήνει κενά που η εκάστοτε κυβέρνηση μπορεί να εκμεταλλευτεί. Η ενημέρωση δεν μπορεί να εξαντλείται σε συνθήματα, απαιτεί τη χρήση τεχνολογίας για την παρουσίαση δεδομένων.

Ο Δήμαρχος κ. Σελέκος επισημαίνει ότι το 70% της έκτασης κινδυνεύει να παραδοθεί σε κατασκευαστικούς ομίλους. Ωστόσο, η πολιτική πίεση προς την κυβέρνηση γίνεται πολύ πιο ισχυρή όταν συνοδεύεται από οργανωμένη ψηφιακή διαμαρτυρία πριν τη διαβούλευση. Όταν μια πόλη παρουσιάζει 5.000 υπογραφές και 62 αποφάσεις φορέων μέσα από μια δομημένη ψηφιακή πλατφόρμα, δείχνει ότι είναι μια κοινωνία οργανωμένη, αποφασισμένη και σύγχρονη. Το Πάρκο Νεολαίας είναι η ταυτότητά μας. Η διεκδίκησή του είναι μια μάχη για την ποιότητα της ζωής μας. Ας τη δώσουμε, λοιπόν, με τα εργαλεία του 2026. Η Ευρώπη δεν είναι μόνο ένας γεωγραφικός προορισμός ή μια πηγή χρηματοδότησης. Είναι ο τρόπος με τον οποίο συζητάμε, διαφωνούμε και τελικά προστατεύουμε το κοινό μας σπίτι.

Ας γίνουμε, επιτέλους, η Ευρώπη που ονειρευόμαστε και μέσα στις αίθουσες των δημοτικών συμβουλίων μας.

 

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη η τελετή απονομής πιστοποιητικών και βραβεύσεων του Ελεύθερου Πανεπιστημίου Μάθησης του Δήμου Αγίας Βαρβάρας

Published

on

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη η τελετή απονομής πιστοποιητικών και βραβεύσεων του Ελεύθερου Πανεπιστημίου Μάθησης του Δήμου Αγίας Βαρβάρας, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μία φορά τη δυναμική και την απήχηση του θεσμού στους δημότες.

Το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Μάθησης, που υλοποιείται σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ), αποτελεί μία από τις σημαντικότερες πρωτοβουλίες του Δήμου για την προώθηση της δια βίου μάθησης. Η λειτουργία και η συνεχής ανάπτυξή του ενισχύονται από το Μνημόνιο Συνεργασίας που έχει υπογραφεί μεταξύ του Δήμου Αγίας Βαρβάρας και του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, επισφραγίζοντας τη στενή συνεργασία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με την ακαδημαϊκή κοινότητα προς όφελος των πολιτών.

Μέσα από τη συνεργασία αυτή αναπτύσσονται εκπαιδευτικές, επιμορφωτικές και ερευνητικές δράσεις, με στόχο τη διάχυση της γνώσης και τη δημιουργία νέων ευκαιριών μάθησης για όλες τις ηλικίες. Σε εβδομαδιαία βάση πραγματοποιούνται διαλέξεις και εκπαιδευτικές δράσεις, οι οποίες έχουν αγκαλιαστεί από τους πολίτες. Χαρακτηριστικό της επιτυχίας του προγράμματος είναι το γεγονός ότι, όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες παρουσίασαν ελάχιστες έως και μηδενικές απουσίες, αποδεικνύοντας το υψηλό επίπεδο των μαθημάτων και το έντονο ενδιαφέρον που αυτά προκαλούν.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης απονεμήθηκαν πιστοποιητικά συμμετοχής και βραβεύσεις για τις δύο εκπαιδευτικές περιόδους του προγράμματος.

Πολλοί από τους συμμετέχοντες παρέλαβαν περισσότερες από μία διακρίσεις, γεγονός που ανέδειξε τη συνεχή και ενεργή παρουσία τους στις δράσεις του Ελεύθερου Πανεπιστημίου.

Η ατμόσφαιρα ήταν ιδιαίτερα θερμή και συγκινητική, με τους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες να εκφράζουν τη χαρά και την ικανοποίησή τους για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, το οποίο έχει εξελιχθεί σε έναν σημαντικό θεσμό γνώσης, κοινωνικοποίησης και προσωπικής ανάπτυξης.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής κ. Καλδής, ο Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου, οι καθηγητές κ. Ζακυνθινός και κ. Μπακούρος, εκπρόσωποι του ακαδημαϊκού ιδρύματος με το οποίο ο Δήμος συνεργάζεται στενά για την υλοποίηση του προγράμματος.

Παρόντες ήταν επίσης ο Δήμαρχος Αγίας Βαρβάρας κ. Λάμπρος Μίχος, η αρμόδια Αντιδήμαρχος κ. Θεοδώρα Μαρία Μασσώνη, ο Αντιδήμαρχος κ. Θεόδωρος Βασιλάκος, η Δημοτική Σύμβουλος Ολυμπία Τουμαζάτου, η Διευθύντρια Αιρετών πολιτικών και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης κ. Ματίνα Λαζαράκη, καθώς και στελέχη και υπηρεσιακοί παράγοντες του Δήμου.

 

 

.

 

.

 

.

 

.

Continue Reading

ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ

Με λαμπρότητα εορτάστηκε η μνήμη του Αγίου Λουκά

Published

on

Με τη χάρη του Θεού και τις πρεσβείες του Αγίου Λουκά του Ιατρού, εορτάστηκε σήμερα πανηγυρικά η μνήμη του Αγίου στο παρεκκλήσι του το οποίο είναι αφιερωμένο στη χάρη και την ευλογία του.

Η Πανηγυρική Θεία Λειτουργία τελέστηκε από τον π. Βασίλειο, προϊστάμενο του Ιερού Ναού, μέσα σε κλίμα κατάνυξης και πνευματικής χαράς, με τη συμμετοχή πλήθους πιστών που προσήλθαν για να τιμήσουν τον θαυματουργό Άγιο, τον ιατρό των σωμάτων και των ψυχών.

Ακολούθησε η περιφορά της ιερής εικόνας του Αγίου Λουκά στους δρόμους της περιοχής.

Στον εορτασμό παρέστη και ο δήμαρχος Λάμπρος Μίχος, συμμετέχοντας στην περιφορά της εικόνας και τιμώντας με την παρουσία του την τοπική θρησκευτική πανήγυρη.

Οι διοργανωτές ευχήθηκαν ο Άγιος Λουκάς να σκέπει και να προστατεύει όλους, να χαρίζει υγεία, δύναμη και παρηγοριά στους δοκιμαζόμενους συνανθρώπους μας και να καθοδηγεί τα βήματα των πιστών στον δρόμο της πίστης και της αγάπης του Χριστού.

Χρόνια πολλά και ευλογημένα σε όλους!

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

 

Continue Reading

Κοινωνία

Σε κλίμα ενότητας και ομοφωνίας η εκλογή της νέας διοίκησης του ΠΕΣΥΔΑΠ

Published

on

Ισχυρό μήνυμα εμπιστοσύνης από τους 23 δήμους – μέλη του Συνδέσμου, με τον Γρηγόρη Γουρδομιχάλη να επανεκλέγεται ομόφωνα στην προεδρία.

Σε κλίμα ενότητας, συνεργασίας και κοινής στόχευσης για το μέλλον πραγματοποιήθηκε η εκλογική διαδικασία για την ανάδειξη της νέας διοίκησης του ΠΕΣΥΔΑΠ, επιβεβαιώνοντας την ευρεία αποδοχή και την εμπιστοσύνη που απολαμβάνει η σημερινή διοίκηση από τους 23 δήμους – μέλη του Συνδέσμου.

Η διαδικασία διεξήχθη την Τετάρτη 10 Ιουνίου 2026 στον Δήμο Κορυδαλλού, έδρα του ΠΕΣΥΔΑΠ, με τους εκπροσώπους των δημοτικών συμβουλίων να αξιολογούν θετικά το έργο που υλοποιήθηκε τα τελευταία δυόμισι χρόνια, αλλά και τον σχεδιασμό για την επόμενη περίοδο. Η ομόφωνη επανεκλογή του Γρηγόρη Γουρδομιχάλη στη θέση του προέδρου αποτελεί σαφή αναγνώριση της προσπάθειας που έχει καταβληθεί, αλλά και της αποτελεσματικής πορείας που έχει ακολουθήσει ο Σύνδεσμος σε κρίσιμους τομείς, όπως η προστασία του περιβάλλοντος, η πολιτική προστασία, η βιώσιμη ανάπτυξη και η μέριμνα για τα αδέσποτα ζώα.

Παράλληλα, ομόφωνα εξελέγησαν ο αντιπρόεδρος και τα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής, γεγονός που αποτυπώνει το κλίμα συναίνεσης και τη διάθεση συνέχειας του έργου της διοίκησης.

Η νέα διοίκηση του ΠΕΣΥΔΑΠ Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και της Εκτελεστικής Επιτροπής Γρηγόρης Γουρδομιχάλης (δημοτικός σύμβουλος Κορυδαλλού) Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και της Εκτελεστικής Επιτροπής Μιχάλης Ευθυμιάδης (αντιδήμαρχος Κορυδαλλού) Μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής Θοδωρής Βασιλάκος (αντιδήμαρχος Αγίας Βαρβάρας) Δημοσθένης Σταματάτος (αντιδήμαρχος Νίκαιας – Ρέντη) Γιάννης Περάκης (αντιδήμαρχος Αιγάλεω) Γιάννης Γιαλελής (αντιδήμαρχος Περάματος) Νίκος Βυτινιώτης (δημοτικός σύμβουλος Περιστερίου) .

Η νέα διοίκηση καλείται να συνεχίσει ένα έργο που έχει ήδη αφήσει θετικό αποτύπωμα στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Αθήνας και του Πειραιά, ενισχύοντας τη διαδημοτική συνεργασία και προωθώντας πολιτικές με ουσιαστικό κοινωνικό και περιβαλλοντικό πρόσημο.

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, ο επανεκλεγείς πρόεδρος Γρηγόρης Γουρδομιχάλης ευχαρίστησε τους εκπροσώπους των δήμων για την εμπιστοσύνη τους, τονίζοντας ότι η νέα εντολή αποτελεί κίνητρο για ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια και διεύρυνση των δράσεων του Συνδέσμου. Όπως επεσήμανε, η διοίκηση θα συνεχίσει με συνέπεια και αποφασιστικότητα να υλοποιεί πρωτοβουλίες που αφορούν την προστασία του αστικού και φυσικού περιβάλλοντος, την ενίσχυση της πολιτικής προστασίας, τη βιώσιμη ανάπτυξη και τη φροντίδα των αδέσποτων ζώων.

Η ομόφωνη εκλογή της νέας διοίκησης στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα σταθερότητας και εμπιστοσύνης, επιβεβαιώνοντας ότι το έργο του ΠΕΣΥΔΑΠ αναγνωρίζεται από το σύνολο των δήμων – μελών και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ακόμη πιο δυναμική πορεία τα επόμενα χρόνια.

.

 

.

 

.

 

.

Continue Reading

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

RADIO LIVE

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Ετικέτες

Δημοφιλή